Wat zit er in mijn boilie?


Zou je willen weten wat er in jouw gekochte boilie zit (veel eiwit, veel koolhydraten, etc)

Peiling eindigde op 25-08-2007 20:13

Ja
53
84%
Nee
10
16%
 
Totaal aantal stemmen: 63
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

21-08-2007 22:14

Als er nog twee mensen stemmen is het een mooi rond getal en vind ik het prima!
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

22-08-2007 02:14

Had je graag van dienst gewqeest, Bas.
Maar stemmen lukt niet meer :cry:
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-08-2007 00:39

Dat zou wel zo fijn zijn....dus JA
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

23-08-2007 12:41

Hmmmm....wanneer men de ballen alleen maar wenst te kopen, is het dan van belang om te weten wat er in zit ?
Er is al geen tijd om boillies zelf te maken, dan lijkt het mij ook niet verstandig om uit te zoeken wat er in zit.
De leverancier vermeldt het niet, wordt een tijd rovend onderzoekje.

Dat brengt mij bij het volgende punt.
Als men geen tijd kan vrijmaken om zelf boillies te draaien, waarom dan op karper vissen ?
Iedereen weet dat deze hobby veel tijd kost.
Dat het niet altijd even leuk werk is, dat kan zijn, maar nogmaals waarom dan deze hobby uit-oefenen ?

met vragende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gerrit Hees

23-08-2007 12:49

Hans-Peter van Ee schreef:
Dat brengt mij bij het volgende punt.
Als men geen tijd kan vrijmaken om zelf boillies te draaien, waarom dan op karper vissen ?
Iedereen weet dat deze hobby veel tijd kost.
Dat het niet altijd even leuk werk is, dat kan zijn, maar nogmaals waarom dan deze hobby uit-oefenen ?

met vragende groet

HPE


omdat sommige mensen liever die tijd die ze hebben in het vissen steken en niet in het boillie draaien? Ik zelf heb tijd zat en ik draai ook af en toe zelf wat boillies maar 9 van de 10 x vis ik met ready mades omdat ik daarin meer vertrouwen heb en ze zich voor mij al hebben bewezen.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

24-08-2007 07:06

ik vind het allemaal bullshit geen tijd hebben voor boilies draaien ik werk 40 uur in de week heb al 10 jaar een vriedin en een dochter van 2 jaar en mij lukt het ook om de boilies af te krijgen dus waarom kopen die chemische kut boilies kopen uit de winkel die er soms een jaar liggen
als ik daar zou mee moeten vissen zou ik per direckt ermee stoppen dus als ze zeggen ik heb geen tijd voor boilies te draaien dan snap ik dat ook niet gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-08-2007 08:27

Voorbeeld:
Het is mooi weer vandaag. Ik wil vanavond vissen, bedenk ik me. Shit.... Diepvries is leeg, geen boilies meer. De rest van het weekend kom ik niet aan vissen toe en maandag moet er weer gewerkt worden. Dan toch maar even een zak boilies halen, toch?

En dat alle boilies in de winkek chemische *** boilies zijn is natuurlijk ook bullshit.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

24-08-2007 09:48

Hmmmm....wanneer men de ballen alleen maar wenst te kopen, is het dan van belang om te weten wat er in zit ?
Er is al geen tijd om boillies zelf te maken, dan lijkt het mij ook niet verstandig om uit te zoeken wat er in zit.
De leverancier vermeldt het niet, wordt een tijd rovend onderzoekje.


Klopt, heb je geen tijd om te rollen dan heb je ook geen tijd om het te onderzoeken. Het lijkt mij daarom handig als er wat meer informatie wordt gegeven over de bollen. Of de leverancier dat nu wel of niet geeft is aan de leverancier zelf. Ik ken leveranciers die best wel een woordje willen doen over hun bol (en dan heb ik het niet over recepten).

ik vind het allemaal bullshit geen tijd hebben voor boilies draaien ik werk 40 uur in de week heb al 10 jaar een vriedin en een dochter van 2 jaar en mij lukt het ook om de boilies af te krijgen dus waarom kopen die chemische kut boilies kopen uit de winkel die er soms een jaar liggen
als ik daar zou mee moeten vissen zou ik per direckt ermee stoppen dus als ze zeggen ik heb geen tijd voor boilies te draaien dan snap ik dat ook niet gr harald


Harald jij deelt je tijd goed in! Ieder mens doet dat op een ander manier. Sommige bollen (lees freezers) kunnen voor een aangenaam bedragje gekocht worden. Stel ik koop voor 4 euro de kg 75 kg bollen. 300 euro. Moet ik zelf rollen met de ingrediënten die erin zitten kom ik denk tussen de 100 – 150 euro uit. De helft dus. Lekker goedkoop zou je denken alleen zitten er ook arbeidsuren in. Laten we zeggen dat ik 7 avonden bezig ben (iets meer dan 10 kg per avond) dat zijn dan toch weer snel 28 uren (4 uur per avond) waarin ik dus ook geld had kunnen verdienen. 10 euro per uur (heel erg goedkoop) maar dan zit ik al op 280 euro. Stel dat ik elke avond een klus doe van 100 euro dan zit ik dus op 700 euro? Wat heet rendement?

Het is aan ieder om zijn of haar uren in de te delen. Heb ik geen tijd om bollen te rollen, dan heb ik dat niet. Om wat voor reden dan ook. Natuurlijk doe ik het wel eens, maar meestal is dat in de winter, dan is het toch slecht weer….. :lol:

En dat alle boilies in de winkek chemische *** boilies zijn is natuurlijk ook bullshit.


Precies :)
Gerrit Hees

24-08-2007 10:59

vis 9 van de 10 x met boillies uit de winkel en ik vang er goed mee dus dat het kut zooi is is gelul en Harald ik heb tijd zat maar ik heb er gewoon geen zin. En met 2.5 kg kant en klare boillies doe ik ook wel 2-3 maanden
K. van den Herik

24-08-2007 11:47

nu doe ik heel soms witvissen. Ik koop dan altijd een zakje kant en klaar voer en maaien.

Mag zeker ook niet meer?

:P

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

24-08-2007 16:24

K. van den Herik schreef:nu doe ik heel soms witvissen. Ik koop dan altijd een zakje kant en klaar voer en maaien.

Mag zeker ook niet meer?


Persoonlijk vind ik dat je uberhaupt niet meer mag witvissen !!!!! :lol:
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

24-08-2007 19:57

Hey geralrdo,ik heb meestal niet eens genoeg aan 2.5 kg bollen per dag. :lol:

Ik ben het met harald eens dat die zooi in de rekken in van die mooie plastic zakjes meer vissers vangt dan vissen...het is in mijn ogen dan ook rommel van de eerste orde(vriezers tel ik niet mee.

Groeten...
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-08-2007 20:22

John Pannekoek schreef:Kreeg pas een zak ballen van een 'leverancier' om te testen. Bij het zelf proeven van dit product bleek de glazuurlaag van m'n twee nog resterende naturel tanden allang niet meer wat het wezen moest.
De ballen bleken een procentje of acht aan grof maaszand te bevatten waarvan de voedingswaarde m.i. nihil is.
Zou wel als reclame op kunnen staan "Speciaal voor zwaar stromend en bevaard water of/en om de vis op de stek te houden"
Maar dit terzijde!!!!
Back on topic.
Groet,

John

Oh ja! http://www.youtube.com/watch?v=Gxt-eGqq ... ed&search=


Een karper vreet toch dagelijks ladingen zand en schelpen Jean? Zelfs kiezels gaan er in joh. Die worden gewoon weer uitgescheten. Beetje zand kan mijns inziens geen kwaad.

Klaas,

je hebt PB ( over 5 minuten )

mvg Mitsz
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

24-08-2007 20:45

mitsz van der kamp schreef:
John Pannekoek schreef:Kreeg pas een zak ballen van een 'leverancier' om te testen. Bij het zelf proeven van dit product bleek de glazuurlaag van m'n twee nog resterende naturel tanden allang niet meer wat het wezen moest.
De ballen bleken een procentje of acht aan grof maaszand te bevatten waarvan de voedingswaarde m.i. nihil is.
Zou wel als reclame op kunnen staan "Speciaal voor zwaar stromend en bevaard water of/en om de vis op de stek te houden"
Maar dit terzijde!!!!
Back on topic.
Groet,

John

Oh ja! http://www.youtube.com/watch?v=Gxt-eGqq ... ed&search=


Een karper vreet toch dagelijks ladingen zand en schelpen Jean? Zelfs kiezels gaan er in joh. Die worden gewoon weer uitgescheten. Beetje zand kan mijns inziens geen kwaad.
mvg Mitsz


Voor de karper niet Mitsz. Wel voor mijn portemonaie!!!!!
Groet,

John
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-08-2007 20:49

Aha! :D

Zo had ik het nog niet bekeken joh.

Toch vind ik de toevoeging van aarde - in bepaalde samenstellingen- niet altijd een nadeel in een boilierecept.

Wat als je door de toevoeging van die 8% zand nu drie keer zoveel zou vangen?

Jummy....

Mr Sandman, bring me a bream, one of the cutest that i've ever seen...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-08-2007 11:08

De fabrikant lacht zich levenloos, verdienen aan zand en aan water.
Ik maak mij toch zorgen om de bedoelingen van dit soort meldingen zeker ook omdat Mitsz toch een naam heeft als aasgoeroe op dit forum.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

25-08-2007 11:19

Wat nou als je bijvoorbeeld een hoop krill of andere lichte ingrediënten in je mix hebt zitten Douwe?

Je moet toch de boel compeseren anders heb je alleen maar floaters ( wat ik overgens vaak niet erg vind :roll: )

Al die kut witvissers ook met hun leem... :wink:


groetjes
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-08-2007 13:44

Die witvissers stoppen het met een doel in hun voer, soms is het zelfs het hoofdbestanddeeel van het voer om vere te brengen.
Jij ziet het commerciële verschil blijkbaar niet.
Als de aasdeskundigen nu maar hard genoeg roepen dat iets er in hoort en dat het een aantrekkingskracht heeft is het blijkbaar goed.

Het is een herhaling van het verleden, eerst de naam bekend maken en dan een product op de markt brengen.

Maar oke ik laat het er liever bij voor ik een oude belofte aan mijzelf ga breken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-08-2007 14:00

Educatie kan de aasleverancier gevoelig raken in de verkoop. Derhalve houdt iedere fabrikant liever zijn mond en doet geheimzinnig over iets dat helemaal niet moeilijk is en waarvan de kwalificaties zuiver speculatief zijn.

Natuurlijk moet er op het etiket staan wat erin zit. Dat is elders verplicht. Alleen karpervissers moeten dom gehouden worden, anders valt dat hele aasgedoe door de mand. En dat vinden wij karpervissers normaal en daar doen wij zelfs driftig aan mee. :-?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Johan Boersen
Berichten: 106
Lid geworden op: 28-01-2007 19:55
Locatie: ede

27-08-2007 23:16

Iemand die perse wil weten wat er in zijn bol zit, en of het verstandig is om er bijvoorbeeld in de winter mee te voeren.
Kan tijd vrij maken om uit te zoeken wat de eigenschappen zijn van bepaalde ingredienten.
En hieruit een mix samenstellen en zelf/laten draaien.

Iemand die gewoon lekker zijn visje wil vangen/ of minder tijd heeft gaat naar de winkel en koopt een zakje bollen. keus zat.

Stel je gaat op de verpakking zetten wat er in de mix verwerkt zit of wat de voedinswaarde is. hebben diegene dan de kennis om hieruit hun conclusie te treken.

karpervissen is wat je dr zelf van maakt.

voor de een is dat de zak los trekken, ingooien en wachten.
De ander is uren bezig, voordat zijn/haar bol het water raakt. En dan is het wederom afwachten. :D

Maar ik ga weer verder zoeken. Ogen ff gericht op een handje zand. :wink:
respect voor de karpers en de vissers

een schone kant begint niet aan de overkant!!!
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

27-08-2007 23:28

johan expierimenteren is inversteren in de toekomst en geloof me je hoeft lang niet zo veel te wachten meer gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.