kopen of maken van boilies?


Plaats reactie
Tommy Bogaert
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: Lanaken limburg belgie

09-03-2003 17:54

Wat is het beste nu voor een beginner. Het zelf maken van boilie, dan heb je meer voor minder geld denk ik, of zo'n zak kopen in de winkel?.
frank janssen
Berichten: 29
Lid geworden op: 28-02-2003 01:00
Locatie: Austerlitz
Contacteer:

09-03-2003 18:39

hoi Tommy,

Als je echt een beginner bent raad ik je aan om eerst boilees te kopen. Neem voor de koudere maanden boilees op basis van vis en voor de warmere maanden kun je naar de zoetere boilees. Indien het vissen met boilees je bevalt kun je altijd nog besluiten om zelf eens boilees te maken. Op de meeste websites over karpervissen kun je hier informatie over terugvinden.
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

09-03-2003 18:49

bwa , boilies maken is echt niet moeilijk , en ze zijn alleszins veel beter dan die harde van karton gemaakte ""boilies"" die je in de winkel koopt.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

09-03-2003 22:28

Tommy,

Maak gewoon zelf je boilies, dan weet je
zeker dat je vers aas hebt.
Koop eerst in het begin gewoon kant&klare
boiliemixen om eerst ervaring op te doen
met boilies draaien. Daarna kun je b.v. zelf
een mix samenstellen!

groetjes Benny
Marco Tetteroo

10-03-2003 12:29

gewoon Solar mix halen. Red hering Perfect is geen betere naar mijn mening. met fresh smoked salomon en stimulincompoud is het een goede combinatie. vorig jaar ±500 vissen in totaal. in binnen en buitenland

groetjes en succes ermee.

marco
Marco Tetteroo

10-03-2003 12:33

frank.

ff opmerking met vis boilies in winter en fruitboilies in zomer zullen we het niet ff andersom doen. visboilies (zelfgemaakte) zitten veel eiwitten en protieënen in. aangezien de karper niet veel energie verbruikt in de winter blijft hij ook met al die eiwitten en protieënen zitten.
graag uw antwoordt/menig hierover

groetjes marco
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

10-03-2003 14:15

Homemade ballen zijn the best!!!! Ik draaide al na de eerste par sessies mijn eigen ballen maar dat kwam ook omdat mijn vismaat het mij heeft uitgelegd en ik er zodoende van kon profiteren dat hij al wat kennis had. Maar ik zou het zeker proberen en gewoon bij iemand die zelf draait of iemand van de viswinkel vragen hoe je een standaard boilie moet maken en dan langzaam aan wat moeilijkere recepten maken. Kijk je niet scheel op die moeilijke recepten en ga je in het begin niet afvragen of er wel genoeg proteinen of koolhydraten in je boilie zit maar maak gewoon een simpele (voor de karper lekker ruikende boilie, ik houd niet echt van een dikke vimeelwalm) en gewoon doorzetten ook als je de eerste keer niets vangt. Succes ermee enne o ja als je niet al te dure ingredienten gebruikt ben je ook een stuk goedkoper uit. Greeetz Bart
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-03-2003 11:22

toch zou ik voor een beginner aan reden om of goede readymmades te vissen(martin sp of freezer) of particles zodat hij zijn aandacht kan richeten p andere dingen

mvg martijn
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

11-03-2003 12:20

Tommy,

Ik woon in maastricht ik wil je best wel eens komen helpen met boilies maken geen probleem. Dan kan ik je laten zien hoe dat moet en kun je in het vervolg zelf boilies draaien.

MVG Josse
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Plaats reactie