Fluo eng of nieuwsgierig..?


Fluo zorgen voor..

argwaan
8
18%
nieuwsgierigheid
37
82%
 
Totaal aantal stemmen: 45
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

16-08-2007 22:15

Wat vinden jullie nou van de fluo pop-ups..?
Vinden jullie dat dit werkelijk top aas is of juist heel raar aas waar de karper argwaan van krijgt en pakken jullie liever een donker pop-upje?
Lijkt me leuk om dit eens te horen.
Vertel er ook ff bij of je het over dresuur water hebt of gewoon water waar er geen dresuur heerst..

Ik heb mn mening er nog niet egt over wel denk ik dan:

dresuur:
Anders en geen argwaan lekker nieuwsgierig
of
wat vel lekker onnatuurlijk dit wekt argwaan op

Tuurlijk snap ik dat et verschilt per water maar lijkt me wel grappig om te weten hoe die dingetje hun werk doen :wink:

Dayo
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

16-08-2007 22:26

Fluo zorgen voor.. vis op de kant :)
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

16-08-2007 22:33

Hee,

Ik vis vaak op een water in mn buurt er wordt áltijd met pop-upjes gevist ik heb met een maat van mij een dag later op mn stek gekeken met een bootje álle boilies rondom mn pop-up waren weg behalve mn pop-up, ik ben zelf ook niet echt een voorstander van een pop-up maar mn maat wel die vist niet anders.. maar toen hij dat zag zei hij iets wat ik nooit had verwacht, "ik ga hier nooit meer met pop-ups vissen".
Maar volgens mij is elk water anders maar pop-ups heb ik zelf nooit echt top gevonden tenzij je het zelf maakt.

Mvg,

Ensar
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
Gerrit Hees

16-08-2007 22:37

Denk dat het nieuwsgierigheid is dit jaar had ik een vis op ene pop up gevangen en de haak zat onder ze hoofd ( niet eens in de buurt van de mond) dus ik denk dat hij aan het rondsnuffelen was en per toeval de haak in ze "kin" kreeg
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

16-08-2007 22:38

Mijn ervaring is dat het vaak je sessie in een uurtje of minder kan redden van een blank, heb ze ook gevangen net na het ingooien met zon fluo fluitknikkertje voordat ik mn hengel in de steun kon plaatsen.

Ze werken naar mijn mening op elk water,het nadeel vind ik wel dat als er al meegevist is op het water je het meteen merkt,de knal is er dan meestal gelijk af!

Laatst nog meegevist een weekend ik moest 100 meter uitroeien om naar de kant te komen dat duurt als je hard roeid een paar minuten maar elke keer kreeg ik de hengel niet op de steun en zat er al weer een aan :wink: Dit ging zon 8 keer achter elkaar.Ik maak mn pop-ups en fluo´s zelf trouwens.
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

16-08-2007 22:42

dan heb je 8 keer geluk gehad

het gebeurt ook met tijgernoten of boilies
maat van me heeft het gehad, uitvaren op afstand van ong 25m, hij was nog niet terug geroeid of er zat al karper aan het haakje met een hair met tijgernoten

en ik kan weinig over fluo's zeggen, geen ervaring mee enzo
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

17-08-2007 00:10

Hee,

Ik vind de kant en klare fluo pop-ups bagger, je kan beter stuiterballen bij de bartsmit o.i.d. kopen als je je mix mengt met gemalen kurk of een pop-up mix dan weetje tenminste wat erin je pop-ups zit die steenharde pop-ups uit de winkel niet..

Mvg,

Ensar
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

17-08-2007 10:17

Ik denk dat de kracht van een fluo-pop-up hem vooral in nieuwschierigheid zit,en dat ze daarom ook een killer zijn een karper is een nieuwsgierige vis namelijk!

En miechel je kan niet meer spreken van geluk als je er al honderde karpers meegevangen hebt op veel verschillende wateren,je zou het eens moeten proberen ik denk dat je nog van geluk spreken terugkomt :wink:

Ensar volgens mij kan kurk nooit drijven in gemalen vorrm,en het lijkt mij ook niet echt goed voor een karper,en een pop-up moet hard zijn anders houd hij het niet lang uit onderwater het is een foppertje,ze zijn niet gemaakt om mee te voeren.....En in de winkel kun je goeie halen die ook minder hard zijn als je even zoekt vind je ze zo!

Mijn eerste fluo's kwamen ook uit de winkel voordat ik ze zelf maakte en vingen ook aardig.

Groeten
Jan Peter Teerling

17-08-2007 11:23

Ensar Ozcelik schreef:Hee,

Ik vis vaak op een water in mn buurt er wordt áltijd met pop-upjes gevist ik heb met een maat van mij een dag later op mn stek gekeken met een bootje álle boilies rondom mn pop-up waren weg behalve mn pop-up, ik ben zelf ook niet echt een voorstander van een pop-up maar mn maat wel die vist niet anders.. maar toen hij dat zag zei hij iets wat ik nooit had verwacht, "ik ga hier nooit meer met pop-ups vissen".
Maar volgens mij is elk water anders maar pop-ups heb ik zelf nooit echt top gevonden tenzij je het zelf maakt.

Mvg,

Ensar


Heb je dr wel eens bij stil gestaan dat het mss ook aan je onderlijn kan liggen?

En die harde fluo's uit de winkel zijn prima,ze vreten ze immers toch niet op.

Veel vis gevangen met de Solar pineaplle fluo's.Ook de Dynamite pop-ups zijn prima.Pro-Line pop-ups nooit weer,slecht drijfvermogen.
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

17-08-2007 11:46

Zowat iedereen vindt het dus top dingen :)
Mooi om te horen.
Ik heb van dynamite de strawberry&icecream
Heb er mee gevist niks op gevangen heb ook totaal geen vertrouwen is deze smaak.
Ik dacht dat is de sguid&octopus in mn handen had.
Die waren namelijk ook roze maarja dat potje ga ik ook weer is een keer aanschafen en weer is proberen :wink:

Dayo
Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

17-08-2007 12:03

Dayo ik snap je niet helemaal.
Hennep was toch het topaas?
Waarom overgaan op fluo als je met hennep veel vangt?

Gr thijs.

Ps. Je oordeelt veel te snel (je kan niet na een sessie zeggen of het wel of niet werkt)
Gerrit Hees

17-08-2007 12:04

thijs hennep kan je niet als haak aas gebruiken geloof ik :wink:
Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

17-08-2007 12:19

Gaat wel is alleen heel erg piel werk.
Dat rijg je dan op een dun draadje.

Gr Thijs.

Maar weer ontopic.
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

17-08-2007 12:25

Thijs Lutters schreef:Dayo ik snap je niet helemaal.
Hennep was toch het topaas?
Waarom overgaan op fluo als je met hennep veel vangt?

Gr thijs.

Ps. Je oordeelt veel te snel (je kan niet na een sessie zeggen of het wel of niet werkt)


Wie zegt dat is hennep nu achterwege laat :-?
Juist niet want ik heb geen vertrouwen in strawberry fluo's
Eerst mn vertrouwde smaak dan ga ik ze weer proberen :wink:

Dayo
peter andrae

17-08-2007 15:23

Thijs Lutters schreef:Dayo ik snap je niet helemaal.
Hennep was toch het topaas?
Waarom overgaan op fluo als je met hennep veel vangt?

Gr thijs.

Ps. Je oordeelt veel te snel (je kan niet na een sessie zeggen of het wel of niet werkt)



Een fluootje op een bedje hennep 8)


Of 3 kleine fluootje,s op de hair 8)
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

17-08-2007 16:17

ik zat pas te vissen.
toen kreeg ik een handje fluo's van 15mm knalroze en ze roken niet verkeerd.
ik zat al 2 dagen lang met mijn eigen bollen.
en de laatste nacht deed ik er maar is een fluo-tje aan.
en ja hoor 2 mooie vissen op de fluo hengel.
niet verkeerd.
ik ga ze zeker vaker gebruiken.

laterzzzzzzzzzzzzzz matthijs.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

17-08-2007 16:47

Bij mij zijn ze echt een alles of niets aas. Op water waar ze weinig gebruikt worden zal ik er regelmatig een aan een van mijn hengels hangen. Bijvoorbeeld tijdens mijn poldersessie van vorige week kwam meer dan de helft van alle vissen op fluo's. Helaas heb ik hier thuis niet zo veel wateren waar ze weinig gebruikt worden, wel vollop wateren waar je met zo'n ding kan wachten tot je een ons weegt (en dat duurt lang!). Ik zou zeggen geef ze een kans, maar bijt je er zeker niet in vast als je er niet mee vangt. Op sommige wateren werkt een ouderwetse zinker gewoon beter.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

17-08-2007 23:44

Miss ga ik ze morgen uitproberen maar ik denk dat mn hennep en tijgers al goed genoeg gaan lopen :)
Jullie horen he :wink:
Kga trouwens weer een nacht

Dayo
Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

18-08-2007 11:12

peter andrae schreef:
Thijs Lutters schreef:Dayo ik snap je niet helemaal.
Hennep was toch het topaas?
Waarom overgaan op fluo als je met hennep veel vangt?

Gr thijs.

Ps. Je oordeelt veel te snel (je kan niet na een sessie zeggen of het wel of niet werkt)



Een fluootje op een bedje hennep 8)

Ik vis er heel soms mee, het water moet er dan wel geschikt voor zijn.
(of in de winter wil het nog wel eens werken)

En met fluo op een bedje hennep zal best werken maar hier niet.
Hennep ligt zo zoveel 100meter verder.

Gr Thijs.


Of 3 kleine fluootje,s op de hair 8)
peter andrae

18-08-2007 12:05

Ja Thijs dat het niet overal werkt snap ik ook nog wel,maar die 3 fluootje,s toch wel of ook niet !!!!.


Of zou je moeten vissen op een water om erachter te komen wat wel en niet werkt :o hmzzzz daar had ik nog niet zo over nagedacht.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-08-2007 21:32

Impulsieve nieuwsgierige vissen eerst, wellicht?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-08-2007 21:34

Dat zijn meestal niet de kleinste. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-08-2007 21:38

Kan ik nix zinnigs op zeggen Kees :o , weet niet wat jij onder de kleinste verstaat.. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-08-2007 22:00

Ik wel hoor Henk.

Observatie van groepjes karpers laat zien dat er altijd wel enkele bij zitten die minder schuw zijn en het voortouw nemen. Ook zijn er die altijd schuw en aarzelend op de achtergrond blijven. Die het voortouw nemen zijn doorgaans niet de slankste van de groep. Dit gretige gedrag past wat mij betreft prima bij een single pop-up die snel even weggegraast wordt.

Lijkt een beetje tegengesteld aan de bewering dat grote karpers altijd solitair zijn en op de achtergrond blijven. Wat ik wel herken is dat grote karpers vaak met enkele karpers optrekken. Als ze met ze drietjes zijn is de kans dat je de grootste vangt één op drie. Of wellicht wat hoger dan één op drie? :-?

Over gewichten doe ik niet flauw Henk.

Die single pop-up laat doorgaans verrassende resultaten zien. Zo erg schuw zijn karpers er dus niet van.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-08-2007 22:32

Da's duidelijk Kees.

Een pop up word niet weggegraast, maar eerder door een impuls in de bek genomen.
Schuw zijn ze er niet van, zeker de grotere vissen gewend als ze zijn aan steeds minder wordende natuurlijke vijandigheid.

Zal aan het individu liggen dat ik wel steeds de twee minder grote vissen uit het groepje van 3 vang, de echt grote jongen wacht het altijd eerst even af.
Groet'n Henk..

still growing Old.