ervaringen gevraagd met "vloeibare suiker"


Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-02-2003 21:59

BAS...Die "poedersuiker" is volgens mij hetzelfde als de vloeibare versie.
Wat ik wel even wil opmerken is dat in elke KUNSTMATIGE zoetstof ..ASPARTAAM in is verwerkt, (deze discussie is al eens gevoerd ergens)ASPARTAAM is GIFTIG...ook voor de mens!!!..dus ik zou het zeker ook niet gebruiken in visvoer.
Aspartaam zit in onder andere kaugom en in alle light drankjes, een mens kan heel goed zonder deze zoetstof daar er meer dan genoeg alternatieven voor handen zijn...voor meer info wil ik jullie graag verwijzen naar de volgende website
<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.aspartaam.nl/" target="_blank" class=bericht>http://www.aspartaam.nl/</a><!-- BBCode auto-link end -->
LEES EN HUIVER !!! denk goed na en take care of your self and your kids!! en u zult het met me eens zijn....gebruik het dus dan ook niet voor de karpers!!!
Hans Brinkel
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

25-02-2003 18:04

Beste Hans,

Ik heb van mijn ma een flesje vloeibare zoetstof gekregen en dit zijn de ingrediënten:
-water
-natriumcyclamaat
-natriumsaccharine
-fructose

Weet u ook of dat dit giftig is?

MVG

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-02-2003 23:46

Bas,
Help.....!!
Ik zou het eerlijk gezegd niet 100% zeker weten.
Natrium staat voor zout...dat weet ik dan wel
en fructose...is dit geen druivensuiker??
ik zou zeggen kijk eens op die website van aspartaam, wellicht wordt je daar iets wijzer van.
In elk geval!!..zou ik bij twijfel het zeker NIET gebruiken totdat je zekerheid hebt dat het wel of niet schadelijk is.
Hans Brinkel
p.s waar komt dat flesje van je moeder vandaan??...supermarkt?, hengelsportzaak?...dus wat is de achtergrond van dit flesje?
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

26-02-2003 09:47

Beste Hans,

Dit flesje is van de Kruitvat.

En ik gebruik het niet totdat is het zeker weet. Ik heb namelijk al een mailtje naar de consumentenbond gestuurd.

MVG

Bas Hofkens
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

26-02-2003 12:26

Ik heb die site <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.aspartaam.nl" target="_blank" class=bericht>www.aspartaam.nl</a><!-- BBCode auto-link end --> ook eens doorgelezen, daarin worden overtuigende bewijzen geleverd dat aspartaam zeer slecht is voor het lichaam het wordt ook wel vergif genoemd.
Alleen de zoetstof Stevia schijnt geen noemenswaardige slechte eigenschappen te hebben alle andere zoetstoffen dus wel.
Volgens mij kun je dus beter maar geen of gewone suiker gebruiken, en die zoetstoffen achterwege laten in de boilies. (geldt ook voor de voedingsmiddelen voor de mens)

Lees de site nog maar eens na!

M.v.g. Ulco,
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-02-2003 20:09

Bas, als het bij de kruidvat vandaan komt dan zal het waarschijnlijk bedoelt zijn als suikervervangende zoetstof...dus gevaarlijk en niet gebruiken..vraag het anders een na bij het kruidvat en confronteer ze met het aspartaam verhaal(Waarom willen jullie mij moeder vergiftigen of zo?)...wie weet hebben ze er een zinnig antwoord op?
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

01-03-2003 10:01

Beste mensen, weten jullie of dat er dan ook in melasse aspartaam zit, of een andere giftige stof?

MVG
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

01-03-2003 17:53

Melasse is een rest product uit de suiker industrie en er zit geen aspertaam of andere zoetstof in.
Of er werkelijk geen "foute" stoffen inzitten is niet helemaal duidelijk,als het goed is niet maar verschillende partijen melasse zijn al onderschept en afgekeurt door de overheid,ook hier wordt veel geknoeit om toch maar meer winst te maken.
Goed beschouwt kun je het gerust gebruiken daar de kans op vervuilingen gering is.

Wil
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

01-03-2003 23:42

Afkeur van de melasse gebeurde trouwens na het vinden van een te hoog gehalte van dioxine.

Wil
Jan Van Mierlo
Berichten: 95
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Turnhout

05-03-2003 23:11

Bas,
aspartaam is een kunstmatige zoetstof die niet in de natuur voorkomt. Het is dus chemisch en ook nog zeer laxerend, drink maar eens 2 liter cola light achter elkaar op.Een zeer goed dieet. Ik zou het zelf nooit gebruiken.
Peter,
druivensuiker wordt niet in de maag opgenomen maar in de slokdarm, vandaar dat het direct energie geeft.
groeten,
Jan
kristiaan oerlemans
Berichten: 16
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: essen
Contacteer:

09-03-2003 11:48

eum
ja ik gebruik ook een soort van vloeibare suiker maar dan wel die van sensas (aromix carpes) voor bij de tijgers da werkt wel goed hoor :grin::p(y)