Karpervissen in kanalen.


Marcel Dorr
Berichten: 19
Lid geworden op: 02-06-2007 23:26
Locatie: Lelystad

23-07-2007 21:09

Sinds een tijdje vis ik in de kanalen in Lelystad. Nu vis ik met mijn inline lood systeem aan de overkant vlak tegen de kant. Nu is mij verteld dat dit geen goeie visplek is. Ik weet dat je moet voor voeren. Heb geen boot hoe kan ik dan het beste me duivenvoer op de plek leggen??? Deed het met een katepult echter kan geen goeie vinden. Heb er al twee versleten tijdens 1 vis sessie. Weet niet waar je goeie kan verkrijgen.
Bedankt voor jullie hulp
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

23-07-2007 21:51

op de vaart hoef je niet persee strak tegen de overkant aan te gooien. Met een voerschep een lading duivenvoer in het midden van het kanaal doet het ook goed. Dan gewoon met ballen erop vissen.

De natuurvrienlijke oevers zijn altijd top.

Je kan trouwens naar mijn inzien, overal gewoon lopend naar de overkant komen. Loont wel de moeite. Een voerboot kopen kan ook.
Marcel Dorr
Berichten: 19
Lid geworden op: 02-06-2007 23:26
Locatie: Lelystad

23-07-2007 22:00

Hoi Ron.

Ik zit altijd achter de Mac en daar kan je moeilijk aan de overkant gooien. Hoeveel duivenvoer moet ik erin gooien en met welke boilie kan ik het beste vissen?? Gebruik nu vismeal en tigernut.
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

24-07-2007 08:14

Marcel Dorr schreef:Hoi Ron.

Ik zit altijd achter de Mac en daar kan je moeilijk aan de overkant gooien. Hoeveel duivenvoer moet ik erin gooien en met welke boilie kan ik het beste vissen?? Gebruik nu vismeal en tigernut.


Hoeveel duivenvoer is natuurlijk afhankelijk van de watertemperatuur en het bestand. Ik kanalen waar schepen varen kun je best wat teveel voeren. Ik gebruik voornamelijk mais omdat de kleine granen in duivenvoer vrijwel altijd witvis bevoeren en niet de karper. Eventueel mais met een klein deel hennep, eventueel aangevuld met tijgers, pellets en 3 dagen voor het vissen de specefieke boilie meevoeren.
Boilies op vismeel basis werken prima.

Pellets zijn handig om het vismeel niveau hoog te houden als je geen ballen voert en zijn goedkoper dan ballen.....

Maar 10kg bereid product per dag is best oke in deze tijd van het jaar!
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

24-07-2007 09:04

ga gwoon lekker onder eigen kantje vissen. Je kunt dan gewoon je lijn uitlopen en je voer ook gewoon mooi bijvoeren.

voer op kanalen absoluut niet verspreid. met verspreid bedoel ik zomaar in het rond gooien rond je haakaas.

als je je haakaas neergelegt hebt, loop dan een meter of 10 terug en gooi om de meter een goeie hand voer het water in. en doe dit tot 10meter voorbij je haakaas, dus je creeerd een voerstreep van +/- 20m.
van beide kanten zullen de karpers dan uiteindelijk bij je haakaas te recht komen.

omdat het kleine hoopjes zijn, zal de karper veel intensiver gaan azen, vooral als ze met meer karpers tegelijk komen, is de voedselconcurentie zeer groot, en zullen ze onvoorzichtig gaan azen,zo de hele voerstreep af, tot dat er 1 zich verzuigd in jou rigje. met een blije visser als resultaat.

dit zijn mijn ervaringen, maar denk dat het ook wel werkt bij jou op het kanaal.


gegroet
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Marcel Dorr
Berichten: 19
Lid geworden op: 02-06-2007 23:26
Locatie: Lelystad

24-07-2007 09:52

Het probleem is dat ik niet goed bij mijn plek kan komen. Moet vanaf de kant voeren dus. Wat is het beste en niet al te duur voor het voeren?? Pellets die zweven toch een beetje?? Ik gebruik monstercrab als boilie. Neem aan dar die goed zijn. Mag je ook met boillie`s bijvoeren??
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-07-2007 10:55

Je kunt duivenvoer ook invriezen in klompen, bijvoorbeeld in plastic drinkbekertjes. Zo'n bevroren blok kun je makkelijker met bijvoorbeeld een voerschep of gooiend een over grotere afstanden voeren. Misschien is dat een optie?
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

24-07-2007 10:57

Marcel Dorr schreef:Het probleem is dat ik niet goed bij mijn plek kan komen. Moet vanaf de kant voeren dus. Wat is het beste en niet al te duur voor het voeren?? Pellets die zweven toch een beetje?? Ik gebruik monstercrab als boilie. Neem aan dar die goed zijn. Mag je ook met boillie`s bijvoeren??


Mais is betrekkelijk goedkoop, 25kg voor 10 euro.
Mais weken en opwarmen tot koken, als het kookt direct stoppen en nog een half uurtje vocht op laten nemen. Pellets die ik verkoop zweven niet,
20kg voor 55 eurie goed als vismeel bijvoer.

Ik vis altijd op het kanaal, de voertactiek die ik met succes toepas:
6 dagen voor het vissen aanvangen.
Elke dag 10kg gekookte mais, aangevuld met 100gram pellets.
Drie dagen voor het vissen ballen meevoeren, 2 handjes per stek.
Voeren op en rond de stek en aanzwemroutes. Dus wel degelijk wat verspreiden maar ook concentreren op de visstek. Ballen voornamelijk op de visstek.
Zorg dat de vis die het kanaal op en neer zwemt iig iets van jou voer tegenkomt, dit is als het ware het kanaal dichtleggen met voer. Nu hoeft dit niet veel voer te zijn als de karper maar voer tegenkomt tijdens zijn tocht langs jou stek. De karper volgt vervolgens het voer naar jou stek toe.
Bij mij levert dit tot nu toe nog elke keer vis op.

Ik gebruik altijd ingevroren mais in 10kg emmers, bij het ontdooien heb ik altijd een klomp bevroren mais. Die kan dan dus idd wat verder ingegooid worden....
oeve krepels
Berichten: 4
Lid geworden op: 24-07-2007 18:07
Locatie: belgisch limburg

24-07-2007 18:22

ge kunt mischien ook gebruik maken van een voederraket beter bekent als spod in de hengelsportzaken
er bestaan zelfs hengels voor enkel en alleen te voeren
heb er twee weken geleden een aangeschaft van schub van 5lb
om nie telkens mijn montage te moeten afnemen van de hengels waar ik mee vis
want het is eigenlijk dus gewoon molen (liefst grootte spoel met de stevigste draad die ge kunt krijgen )hengel aan de lijn komt gewoon de spod met het voeder in
als de spod in contact komt met het water gaat hij vanzelf kantellen omdat hij van boven voorzien is van een drijflichaam
maar als ge ene hebt aangschaft steekt de uitleg erbij
een spod kost die van fox tussen de 9 a 15 € dus eigenlijk een van de beste koop manieren om uw voeder gericht te droppen

voeder zelfs op afstanden tussen 80 a 100m

grtzz
wie het kleine nie begeerd, is het grootte nie weerd!!!!!!
Marcel Dorr
Berichten: 19
Lid geworden op: 02-06-2007 23:26
Locatie: Lelystad

24-07-2007 18:37

Zou je het voer niet in diepvries zakken kunnen invriezen??? en dan zakje eraf halen en gooien?? Moet er nog wat door het duivenvoer. Dus als ik morgen ga voeren t/m vrijdag moet resultaat opleveren?????
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-07-2007 19:12

dat kan en als je ze strak dichtknoopt kan je ze de vorm van een bal geven (wel wat water erbij doen) maar ik zou gewoon lekker onder eigen oever vissen!
Marcel Dorr
Berichten: 19
Lid geworden op: 02-06-2007 23:26
Locatie: Lelystad

24-07-2007 19:37

Onder eigen oever vissen????? Die snap ik niet echt. ik moet het voer dus verspreiden over een groot deel. Als ik het goed begrepen heb. Want zonder voeren is vissen bijna een mislukte sessie.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-07-2007 19:48

in plaats naar de overkant werpen vis onder je eigen oever das toch niet moeilijk?
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

24-07-2007 19:59

marcel,
achter de mac kan je met een voerschep en duivenvoer de overkant toch wel halen?? Als dat niet lukt kun je er ook gewoon duivenvoer in het midden van het kanaal dumpen. Ik bedoel dan echt DUMPEN 8) Overvoeren kan namelijk niet op deze stek. Het is wel belangrijk dat er een aantal forse boilies overheen gaan, het meest van het duivenvoer zal namelijk worden weggegeten door de brasem. Het best is om lekker verspreid te voeren, dan past er meer vis op 1 stek :D

Voer gewoon 1 keer een avond van te voren: als je s'ochtends gaat vissen, of s'ochtends als je 's avonds gaat vissen. Je kunt dan echt supervangsten maken'

Gr Ron
Marcel Dorr
Berichten: 19
Lid geworden op: 02-06-2007 23:26
Locatie: Lelystad

24-07-2007 20:01

dumpen. Je bedoeld gewoon ergens neer gooien. Hoeveel boiliesmoet ik er bij gooien dan. En welke?????
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

24-07-2007 20:56

probeer eens wat!!
je hebt hier nu een paar tips gehad..
Vissen vang je met vissen!!
en vissen leer je door te proberen
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

24-07-2007 22:50

Als ron dumpen bedoelt, dan bedoelt hij écht dumpen. Bestel een binnenvaart boot, gevuld met partikles, en laat die bovenop jou stek de lading dumpen. 10kg is niets, geloof me.
Als je een nacht pakt, dan gewoon de avond ervoor 25 kg partikles in het water dumpen, 2 kg boilies eroverheen, maakt niet uit wat voor boilies.

de volgende avond dat je gaat vissen nog een kg of 10 partikles dumpen, kg boilies eroverheen, en vissen maar.
kan ook met een popup, dan weten ze net eff iets sneller je aas te vinden tussen al die kg's aas.

Met een voerschep haal je de overkant daar wel. Anders ga je even iets verder naar de kruising vissen, dan kan je makkelijk op de overkant komen om te voeren. Ik vis met duivenvoer, daarvan kan je bij jumper, vlakbij de aldi, vlakbij raven, zakken van 20 kg kopen. kosten geloof ik 14 eurie ofzo.
let wel, 20 kg droge duivenvoer is iets anders dan 20 kg geweekte en gekookte duivenvoer. duivenvoer wordt bijna 2 keer zo zwaar na weken en koken.

Er zit zoooo veel vis op die kanalen, teveel voeren is er niet bij, en als je duivenvoer voert, kan je al helemaal niet teveel voeren.

hier kan je wel wat mee denk ik,

groeten, en succes, tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Marcel Dorr
Berichten: 19
Lid geworden op: 02-06-2007 23:26
Locatie: Lelystad

24-07-2007 23:03

Dank je. Maar is het echt nodig om ZOVEEL te voeren. Dan loop ik leeg. Heb wel een tip bij welkoop duivenvoer 10 euro. Kan er ook travit doorheen???

Snap dat mensen gek van me worden maar er zijn zoveel meningen. Ik deed een emmer voeren. met kippenvoer kon ik ballen maken. Maar wat is nou de beste boillie om mee te vissen in de vaarten?? Vismeel of mais of secret one of chocola,aardbei, tigernuts., tiger-peanut. Welke zijn het beste scheeld ook weer kosten.

Het liefste had ik een GOEIE katepult maar ze gaan niet lang mee.. Ben zelf diender dus weet wat de wet zegt wat wel en niet mag.
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

24-07-2007 23:39

Marcel, iedereen geeft je tips naar aanleiding van zijn of haar ervaring op zijn of haar kanaal. Wij vissen in hetzelfde kanaal, dus ik ken het water goed, en ik weet wat werkt. Wat hier werkt, is simpelweg veel voeren, omdat er simpelweg veel vis aanwezig is.

Ik voer ook veel met duivenvoer, omdat het goedkoop is. Minder voeren kan natuurlijk ook, en hopen dat het de bodem raakt :wink:
Welk soort boilies, maakt mij eerlijk gezegd niets uit. Ik vis zelf veel met vismeel, omdat ik hier veel vertrouwen mee heb. Hierdoor heb ik nauwelijks ervaring met een zoete bol, en kan hier niets over zeggen. Als jij goed vangt met iets zoets, krijg jij hier ook vertrouwen in, en vis je ook niet met iets anders.

kortom, mijn voorkeur zegt niets over wat juist is en wat niet, maar als je mijn voorkeur wilt weten; iets hartigs 8)

Groetjes tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

24-07-2007 23:46

P.s. er hoeft niets door je duivenvoer, het duivenvoer alleen trekt al veel (wit)vis aan, en dit trekt op zijn beurt de karper weer aan.
Duivenvoer bij de welkoop 10 euro? 20kg duivenvoer? shit, dat had ik eerder moeten weten, dank je. 8)

Maarrr een werppijp is ook iets heel veelzijdigs. Mijn ervaring is dat je hiermee duivenvoer e.d. ook vrij ver weg krijgt. katapults heb ik ook slechte ervaringen mee. als je duivenvoer of mais met de werppijp weggooit, laat het dan in de bocht liggen wanneer je werpt. de werppijp is veelzijdig omdat je de boilies er ook mee kan gooien.

en nu ik toch bezig ben, onder de eigen kant voeren werkt natuuuurlijk ook op deze kanalen. gewoon 30 meter verderop van de plek waar je gaat vissen voeren, en dan dus onder je eigen oever vissen.
Bijt je op dat stuk kanaal niet vast in 1 stek, de vis komt vanzelf wel naar je voer toe ;)

En nou ga je eerst iets proberen voordat je weer wat vraagt!! 8)

succes,
tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

25-07-2007 00:12

Ik heb de afgelopen 2 nachten instant gevist op het kanaal...

Toch 3 karper op de kant gehad, en 2 verspeeld...
Ik gooide mijn lijnen ongeveer in het midden van het kanaal, en dan ongeveer 20/30 boilies erbij gegooit in een strook!



Had het zeker niet verwacht!!!
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

25-07-2007 00:15

Was dat het kanaal in Lelystad, of in Helmond?
Want om je de waarheid te zeggen, 5 runs in 2 nachten is op het kanaal waar wij het over hebben een slechte nacht. Trouwens, 5 runs in 1 nacht is redelijk op het kanaal waar wij het over hebben.
Ik heb op dit kanaal nachten gevist dat ik bij 10 vissen om 2 uur de hengels binnen draaide om een beetje te slapen. Verscheidene nachten de 20 runs grens bereikt... 8)
De vissen zijn alleen niet groot....

gr, tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
Lennart Sprenger
Berichten: 187
Lid geworden op: 10-10-2003 02:00
Locatie: leusden

25-07-2007 00:18

Kanalen zijn instant wateren bij uitstek. Weet je eenmaal een of meerdere goede stekken (dat is enorm belangrijk!!) heeft voeren vrijwel geen meerwaarde. Over deze uitspraak zullen bij meerdere vissers de nekharen overeind gaan staan, maar weet zeker dat het zo is. Dit gebaseerd op eigen bevinden op meerdere kanalen.
Met deze verslaving wordt ik wel ouder dan 50!
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

25-07-2007 00:23

Lennart, ik ken ook een stek waar je je vlokje maar hoeft te laten zakken ;)
daar kan rinus over meepraten, al viste we toen met frollic :P

Als je op die stek vist waar de topicstarter het over heeft, en de makkelijkste weg zoekt, gewoon veel voeren.
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
K. van den Herik

25-07-2007 08:20

Martijn,

Dacht ik ook altijd, gewoon aan de overkant gaan zitten. Kan uit vrij betrouwbare bron mededelen dat dat op sommige kanalen niet opgaat.

Die hele grappenmakerij met dat karpervissen doe ik nu een klein poosje. Er zijn 2 dingen waar ik geen vinger achter krijg. Kanalen en echt grote rivieren.

Hooguit met dom geluk een stek vinden. Het hoe en waarom?

Wel weet ik door mijn bootje, dat er onder water NOG meer loos is dan ik altijd dacht. O ja: die mosselplaten is meestal gewoon grind of stenen.


MVG

Klaas