Frolic


Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

14-06-2007 15:05

ja, kobe is mijn broer, hoeveel karpers denk je???

greetzz
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

14-06-2007 15:46

Rob je blijft maar vragen en zonder te proberen en vragen als

hoeveel denk je dat ik ga vangen met hondebrok?

zijn nou niet de intelligentste vragen, volgens mij. Ik het begin werd je afgesnauwd en dat vond ik niet terecht maar je vraag op vraag op vraag begint wel (een beetje heel erg) te irriteren.

Ga eens aan de slag met de aangeboden tips, of gebruik de zoekfunctie over je onderwerp, vissen leer je het best door te vissen en te proberen. zonder praktijkervaring leer je niks en zal je ook niks vangen, dus fiets naar de waterkant nadat je pc hebt uitgezet (en een tijdje uitlaat!!)!!

EN GOOI IN DIE HENGEL in AAAAAAAAAAAARGH!
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

14-06-2007 17:04

Rob en Kobe, van te voren is absoluut niet te zeggen hoeveel jij gaat vangen, ook niet hoe groot ze zullen zijn en ook niet hoe zwaar!
Tip is gewoon proberen, dan kom je er van zelf achter en kan je het ons vertellen ;)

Veel succes!
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
kobe craeninckx
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-06-2007 17:47
Locatie: Houwaart

14-06-2007 17:07

ok merci voor de tips!! :P

gr...
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

19-06-2007 12:01

Ik heb een paar jaar geleden ook veel gevist met Frolic.
Op het ene water is het superaas, op ander water valt het zwaar tegen!!!
Ik heb er trouwens ook mijn eerste meervalletje mee gevangen (110 cm).

Op het hoogtepunt van mijn "Frolic-fase", kocht ik 4 kg zakken bij de dichtstbijzijnde Welkoop, te vinden buiten elke stad in de grotere plattelandsdorpen. Ik liep op een gegeven moment wekelijks met 4 van die zakken te zeulen, totdat die boerin achter de kassa mij eens een keertje terzijde nam.

"Zeg jongeman..." begon ze, nadat ik had afgerekend en aanstalten maakte weg te gaan. Nu hebben plattelandsvrouwen iets. Meteen had ik door dat ze mij moest hebben, want er waren verder geen andere klanten. Ik zocht met mijn ogen de kortste weg naar de uitgang en beurtelings wisselde ik mijn blik op haar en de deur. Onwillekeurig klemde ik mijn zak Frolics wat steviger tegen mijn borst. Verschrikkelijk. Dat boerenvolk neemt overal de tijd voor. Wij stadsmensen hebben altijd haast. Voorzichtig schuifelde ik een metertje richting de uitgang. Ik wist dat ik nu de tol ging betalen voor het voordelig inslaan van mijn karpervoer...

"Ik moet nodig eens een woordje met je spreken..." Ik voelde tranen komen. En ik kreeg een misselijk gevoel. Mijn handen waren zo nat van het zweet dat mijn grip op de zak Frolic begon te verslappen. Ik herinner me nu nog hoe ik naar buiten keek, het was mooi weer en ik zag mezelf als in een film onderweg naar mijn Frolic-stek rijden. Maar ik stond als aan de grond genageld. Ik wou nog een stapje richting de deur doen, maar ik kon niet meer.

Ze baande zich een weg vanachter de kassa en versperde mij de weg.
Nu voelde ik gewoon het zweet over mijn rug lopen. Ik keek nog één keer langs haar heen. Wat was het buiten zonnig en vredig. Ik had mooie tijden gehad. Schitterende vissen gevangen. En plotseling wist ik dat het goed geweest was. Ik keek haar met nietszeggende ogen aan.

"Jij koopt wel erg veel Frolics". Nog steeds vol onbegrip keek ik haar aan.
Waar wou ze in godsnaam naartoe, dacht ik. "Weet jij, dat dit helemaal niet goed is voor je hond? Die brokken zitten vol kleurstof en je mag er maar heel weinig van geven!!!" Langzaam begon ik het te beseffen. Zenuwachtig begon ik te giegelen. "Oh!!! Maar die brokjes zijn niet voor mijn hond! Ik héb helemaal geen hond!!!" riep ik triomfantelijk. "Het is voor de vissen!!!" Ik voelde hoe ik weer kleur begon te krijgen op mijn lijkbleke gezicht. Met een schrille stem legde ik de nu verbouwereerde boerenvrouw uit wat de bedoeling was... Even later was ik op weg naar mijn visgronden. Oh wat was het leven toch mooi...

Enkele weken verstreken. Het begon me op te vallen dat langzaam maar zeker de prijs van de 4 kg zakken omhoog ging. Het was nog steeds goedkoper dan bij ons in de supermarkt, maar toch.

Toen ik op ander water ging vissen waar de Frolics totaal niet aansloegen, ben ik ermee gekapt. Ik heb haar ook nooit meer weer gezien.

Groet,
Jacob
Laatst gewijzigd door Jacob van Wensveen op 21-06-2007 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Wonderful Days
Mietje Wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 03-05-2007 16:12

19-06-2007 18:47

leuk verhaal ;)

ik vang er instant brasem mee, frolic eraan in werpenbinnne 5 minuten beet.
frolic vervangen zo gaat dat :)
Gebruikersavatar
Marcel de Bruin
Berichten: 77
Lid geworden op: 02-06-2006 22:00
Locatie: Nieuwleusen (Zwolle)

19-06-2007 23:34

haha heerlijk verhaal

Frolic is dit seizoen ook mijn favoriete aas, gaat echt enorm goed

in mijn onderschrift zie je een karper die er ook niet vanaf kan blijven

later
Karper op Frolic 2008

http://youtube.com/watch?v=UCVALZqPwSc


"Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after"
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

20-06-2007 12:48

Dank je allemaal en een leuk filmpje trouwens...

Die karper voelt zich wel héél erg veilig op zijn Frolic-plekje!!!

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

20-06-2007 16:03

hier 25 kilo zak voor 9 euri bij de jumper in leeuwarden :wink:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

20-06-2007 16:20

janieck spithoff schreef:hier 25 kilo zak voor 9 euri bij de jumper in leeuwarden :wink:


Neem aan dat dat geen Frolic is.
Kost normaal 8 euro nog wat voor 4 kilo.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

20-06-2007 16:34

volgens mij wel 25 kilo :o
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

21-06-2007 13:02

Buiten de meerval om, staat één vangst met dit hondenaas in het bijzonder in mijn geheugen gegrift:

Ik besloot een nachtje te gaan vissen. Ik had mijn stek strategisch gekozen. In de binnenbocht van een oude stadsgracht. M'n tentje opgezet bovenaan de steil aflopende helling. Vanaf mijn tent lopen twee paadjes naar beneden, zodat ik beide gedeeltes van de gracht kan bevissen.
Daarvoor plaats ik de hengels op losse steunen. Onderaan elk paadje één hengel. Stoeltje neergezet en ik begin m'n hengels klaar te maken.

Plotseling zie ik iets bewegen in het struikgewas links van me. Ik leg m'n hengel voorzichtig aan de kant en ga poolshoogte nemen. Al snel zie ik wat er aan de hand is. Onder de struik heeft een spierwit ganzenwijfje haar nest en ze was even iets gaan verzitten. Om het ijs te breken, heb ik haar een sneetje brood gegeven.

Dus we zitten gezellig met z'n tweeën aan de oever. Ik had al een paar vissen gevangen en begon me op te maken voor de komende nacht. Dus opnieuw de hengels voorzien van een verse Frolic, want ze hebben de neiging om na verloop van tijd zeer zacht te worden, iets dat wordt versneld naarmate de watertemperatuur hoger wordt. De ene hengel beneden links om de hoek van de bocht, de andere rechts beneden voor mijn tentje

Ik wens de gans welterusten en ga zelf ook een uiltje knappen. Na een paar uurtjes vredig te hebben liggen knorren, brengt een korte piep uit mijn receiver mij weer terug in de realiteit. Ik kijk naar buiten en zie de blauwe led van de Delkim de bijbehorende hengel verlichten. Dan dooft ie weer. Ik wil weer aanstalten maken om op mijn stretcher te gaan liggen, maar opnieuw een korte piep. Nu sta ik op en loop rustig naar beneden om te kijken wat er aan de hand is. Niets te zien. Geen enkele beweging in de hengel of de swinger. Nogmaals een piepje en even de top van de hengel die heen en weer gaat. Ik volg de lijn vanaf het topoog naar de stek en dan zie ik het: De meer dan jaloerse echtgenoot van de broedende gans is teruggekomen en vindt het maar helemaal niks dat ik de nacht op nog geen 2 meter van zijn vrouwtje doorbreng!!! Het gevogelte zwemt zenuwachtig voor de oever langs waarbij hij zo nu en dan door mijn lijn heen zwemt. Op een gegeven moment zwemt het beest weer naar een groepje van zijn soortgenoten verderop en alles wordt weer rustig.

Ik ga weer liggen en ben lekker aan het wegdoezelen. Maar het duurt niet lang voordat de hele geschiedenis zich herhaalt. Een piepje uit de receiver; blauwe verlichting aan. Maar ditmaal blijft het gepiep om de paar seconden aanhouden. De schrik slaat me om het hart. Ik wil beslist geen gans vangen vannacht!!! Ik draai het geluid van de receiver zacht om niet teveel lawaai te maken en loop naar beneden toe. En ja hoor, daar zit het stuk pluimvee wéér voor m’n hengel!!! Maar hij kijkt me rustig aan, brutaal zelfs en ik kan nergens uit opmaken dat hij verstrikt zou moeten zijn in mijn snoer. Weer dooft de blauwe led en omdat ik aanneem dat er toch geen mensen in de buurt zijn, begin ik tegen het beest te praten. Het helpt niets. Koppig blijft hij op die plek rondzwemmen.

Tenslotte geef ik het op en loop naar boven. Achter me wordt de hengel wederom verlicht…
Ik pak de receiver op… een aanhoudende toon klinkt uit het kastje. Ik draai het volume weer iets omhoog en het geluid van de overbekende run weerklinkt… (Lees elders in het topic “Ringtones”). Ik kijk weer naar beneden waar voor de zoveelste keer alles helder verlicht is.
Nu begin ik het echt zat te worden. Ik neem me voor om die gans eens flink te gaan lopen uitkafferen. Weer naar beneden. Het beest kijkt me vol verwachting aan. Je zou zelfs de indruk kunnen krijgen dat ie ook enigszins geamuseerd naar mijn verrichtingen zit te kijken.

Hier klopt iets niet. Voor mij zie ik een bewegingloze gans en … hengel????

Plotseling besef ik wat er aan de hand is en loop ik weer naar boven en ga via het andere paadje weer naar beneden… Maar hier is alles stil en donker. Voorzichtig loop ik naar de hengel toe (rekening houdend met het broedende ganzenwijfje) en in het schaarse maanlicht ontwaar ik mijn hengel die zo krom als een hoepel in de steun staat!!!

Nu begin ik met gesmoorde stem te vloeken. Op mezelf. Nu snap ik ook waarom die gans me zo aan zat te kijken! Als hij had kunnen praten, had hij me natuurlijk willen zeggen dat ik beet had! Weer naar boven. Schepnet. Twee seconden later heb ik de hengel vast.
Een schitterende oude spiegel gleed even later m’n net binnen. 31 pond!

De volgende ochtend heb ik de gans op het nest m’n laatste brood gegeven. Van het jaloerse mannetje was geen spoor meer te bekennen. Waarschijnlijk dat ie ergens lekker lag te slapen na zijn avontuurlijke nacht ervoor…

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

21-06-2007 13:29

leuk verhaal :p
groet`n ramon
Bart Raven
Berichten: 14
Lid geworden op: 16-05-2007 16:35
Locatie: Hilversum

22-06-2007 11:27

FROLIC voeren, paar kilo en dan met een single pop-up vissen werkt fantastisch bij mij, veel vis op gevangen en je zit ook niet met frolic die je moeilijk op je hair krijgt en die je steeds moet verversen!!!
Persoonlijk record: 39 pond, 1 meter 2
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

26-06-2007 10:49

Afbeelding

Verpakking is volgens mij maximaal 4 kg (ca. 8 euro):
Ik kan nergens iets vinden over verpakkingen van 25 kg...

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

29-06-2007 12:20

Zijn er 2 topics "Frolic"!!!
Dáár wordt je "frolic" van... :lol:
Wat voor verschil een Hoofdletter kan maken!!!

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

29-06-2007 12:21

Of niet frolic van :D
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
crowbar soleil

29-06-2007 19:39

Jacob van Wensveen schreef:Zijn er 2 topics "Frolic"!!!
Dáár wordt je "frolic" van... :lol:
Wat voor verschil een Hoofdletter kan maken!!!

Groet,
Jacob


hee Jacob,

je moet gaan schrijven voor karper bladen, met die mooie verhalen,

doe je goed :lol: ga zo door. ik meen....heel erg leuk.!!

trouwens ik heb ook goeie evaringen met frolic, en het blijft wel langer zitten alleen als jeje lijn binnen draaid dan gaat het er vaak af.. alleen. het zakt als een baksteen dus drijvend vissen is geen goeie oplossing.!!