voedingswaarde anijs en tijgernotenmeel


Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

16-02-2003 22:35

Wie weet toevallig wat de voedingswaarde van anijspoeder is, zoals vermeld in de tabellen van E.A.

Zo ook van tijgernotenmeel.

wie oh wie?

Met hopende groet, Bob

_________________
Als ze me missen dan ben ik vissen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bob van Biemen op 2003-02-16 22:37 ]</font>
Jeroen Leuven

17-02-2003 09:47

Bob,

IK vond van het weekend een voedingsmiddelen tabel(boekje).
Ik zal eens kijken of er iets over in staat.
Ik laat het je z.s.m. weten.

Gr.
Veeckman Tim
Berichten: 60
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00
Locatie: gavere

18-02-2003 12:41

ja dat tygernoten meel wil ik best ook wel weten;.. vraag me ookaf hoe ik dat kan vinden... alsook robin red... wat is de voedingswaarde daar van?
greetz
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

20-02-2003 12:15

Nou Jongens,

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karpervoer.cjb.net" target="_blank" class=bericht>www.karpervoer.cjb.net</a><!-- BBCode auto-link end -->

Schaf je daar het cd-tje aan en dan hebben jullie overal antwoordt op!!

hahaha, behoren jullie ook tot de groep die cd-rom knikkers maakt!!!
Veeckman Tim
Berichten: 60
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00
Locatie: gavere

20-02-2003 17:20

idd Tim en ik ben er best tevreden mee met de resultaten!!
Gerenomeerde karpermerken al een aantal keer flink de das omgedaan!
voor elk wat wils
greetz
Tim

Ps : red candy, they simply can't resist
Veeckman Tim
Berichten: 60
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00
Locatie: gavere

20-02-2003 17:22

btw tygernotenmeel en anijspoeder staan niet in het lijstje!....
heeft er eigenlijk al iemand voedingswaardeinfo omtrent die produkten??
greetz
tim
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

20-02-2003 17:46

Wat is het doel er van om de voedingswaarde's te weten? Ik persoonlijk weet liever de vangwaarde....
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

20-02-2003 18:44

Omdat, als je de juiste voedingswaarde weet automatisch de vangwaarde stijgt! :smile:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-02-2003 19:20

Bob,

de voedingswaarde van Anijs is mij onbekend.
Volgens mijn kun je het beter net als alle andere smaakstoffen gebruiken.
Niet hoger als 2 - 3 % van je droge mix moet voldoende zijn, en bij zulke geringe toevoegingen zullen de voedingswaarde's van de gebruikte mixen maar heel weinig veranderen.
Ik kijk voor zulke vragen vaak bij <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.voedsel.net/product/anijs.htm" target="_blank" class=bericht>http://www.voedsel.net/product/anijs.htm</a><!-- BBCode auto-link end -->


Hans,
wel de juiste voedingswaarde op het goede moment inzetten, toch?

Sportieve groeten Henk
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-02-2003 12:31

iemadn ooit wel es bij stil gestaan dat een karper nadat hij onze zeeer uitgebalnceerde boilie heeft gegeten ook wel es iets natuurlijk kan gaan eten waardoor de verhoudingen van zijn gehele maaltijd niet meer kloppen??? m.a.w. het maakt niet uit dat je je boilie precies uitrekent omdat je moet kijken naar wat een karper in totaal eet en dat zijn niet alleen onze boilies!!

mvg martijn
Jeroen Leuven

21-02-2003 12:52

Ik heb het boekje nog steeds niet gevonden maar ik blijf zoeken.

Sorry.
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

21-02-2003 17:39

Martijn,

natuurlijk voedsel is voor een karper uitgebalanceerd voedsel, daar doet een uitgebalanceerde boilie niks aan af. Een readymade, waarvan je nooit zeker kunt zijn wat er allemaal in zit behalve een (over)grote dosis conserveringsmiddelen, uiteraard wel.

Henk, inderdaad, uiteraard.

Met op de dooi wachtende groet,

Hans
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

21-02-2003 18:25

Hans,

Een heel mooi receppie voor tussen de langzaam dooiende ijsschotsen??

Tarwe-volkorenmeel 500 gr,
Eieren 500 gr,
Maïsmeel 400 gr,
Trouvit 300 gr,
Roggemeel fijn/gemalen 100 gr,
Magere melkpoeder 50 gr,
Gistpoeder 20 gr,
Becel olie 10 gr.
----------------------------------
en vangen onder winterse omstandigheden!!!

Mogelijk voeg je nog wat gemalen Ster-Anijs toe, om zodoende toch met een afwijkende superboilie te vissen tussen de moordende karpervissersconcurrentie bij jou.

Uhhhh Martijn,
nu niet stiekum ook met uitgebalanceerde boilies gaan experimenteren hè, heb jij niet nodig ook, meen ik toch serieus te weten!?

Sportieve groeten Henk
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-02-2003 22:27

sorry hoor maar natuurlijk voedsel is alles behalve uitgebalnceerd dat is totoaal afjhankelijk van wat de vis eet!!! denk je echt dat mosselen uitgebalanceerd zijn?? nee dat zal gecombineerd moeten worden met andere voedingsmiddelen als larven en planten


mvg martijn
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

21-02-2003 22:28

Henk,

je vraagtekens achter die dooiende ijsschotsen zijn terecht. Zolang er hier nog 80 cm ijs ligt kan ik het voorlopig nog wel schudden. Morgen de baars nog maar eens achter zijn vodden gaan zitten. Nog een paar maanden gedult en dan zal ik je recepie eens proberen. Ziet er goed uit en nog goedkoop ook. Die gistpoeder zal wel geen biergist zijn denk ik?

Gebruikte je die boilie ook toen Evert op bezoek kwam? :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Met al 70 kilo boilies gedraaide groet,

Hans
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

21-02-2003 22:30

Martijn,

de spijker op zijn kop!!!!!!!!!!!!!!

Met uitgebalanceerde groet,

Hans
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

21-02-2003 22:47

Hans,
BIERGIST in de boilies??
Ben jij nou helemaal........!!!?
Da's toch zonde man, weet je welke straffen er op drankmisbruik staan?

Zonder dollen nu, ik gebruik vaak bakkersgist en soms gistpoeder (vitaal).

Enne Evert op bezoek vraagt om heel andere boilies, het verschil zul je nog wel merken, haha.

Martijn, de juiste combinatie vergroot de tolerantie van de balans.
Vandaar het uitgebalanceerde receppie waar alles inzit.

Sportieve groeten Henk
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

21-02-2003 23:54

Martijn,

om ff die "spijker op zijn kop" te motiveren.

Je zegt het eigenlijk zelf al. Alleen mosselen is geen uitgebalanceerd product, de vis vult dat aan met andere larven en planten om tot een uitgebalanceerd geheel van eiwitten mineralen koolhydraten en vetten te komen.
Henk en ik(en zo zijn er nog wel meer) stoppen dat in een pakketje van 24 mm. Resultaat, een perfecte spijsvertering en een top conditie want ze zwemmen zich de pleures om die bollen te pakken te kunnen krijgen. Ja, ze organiseren zelfs knokpartijen voor wie het eerst aan tafel mag. :grin:

Hans
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

22-02-2003 00:41

Hallo allemaal, ik vraag volgens mij gewoon om gegevens vwb voedingswaarde!

Als je een discussie aan wil gaan over wel of niet E.A. theorie, start die dan even in een nieuwe topic svp. Maar lees voor je begint te gooien met opmerkingen erst even het boek zodat je wel weet waar je het over hebt en ga geen stompzinnige tegens geven die niet onderbouwd zijn.

Jeroen, alvast bedankt voor de moeite, ik wacht met smart.

Henk, ik denk ook dat ik dat van anijs niet kan vinden en zal het dan ook zo toe gaan passen.
Echter van tijgernotenmeel is dat een ander verhaal, dit wil ik in grotere hoeveelheden toe proberen te passen.

Tim, het antwoord is Ja, wat is daar zo grappig aan? en die cdrom heb ik ook.
Waarom heb jij 5 uitroeptekens nodig om een statement te maken?


Met zelf draaiende groet, Bob
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

22-02-2003 06:49

Heren,
ik vraag me af of het een karper echt kan interesseren of die boillie die wij hem voorschotelen een hoge voedingswaarde heeft of zo mooi is uitgebalanceerd dat ie em gelijk als verteert papje weer uitschijt? Zover ik weet zijn een paar van de beste aassoorten (bv mais of aardappelen) absoluut niet uitgebalanceerd, om over een hoge voedingswaarde nog maar te zwijgen.
En dan is het nog maar de vraag of een karper onder 'voedzaam en uitgebalanceerd' hetzelfde verstaat als wij.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

22-02-2003 16:10

Beste Bob,

Volgens mij bestaat anijs alleen uit vezels en wat olie, wat voor waarde je dat moet geven
is volgens mij ook niet zo interessant, olie laat de boillie wat beter rollen en de vezels zorgen voor de schijterij.Dat er een prikkel van anijs uitgaat is een feit. En dat is voor mij en de karper het belangrijkste
Ik weet er verder niets zinnigs over te vermelden, (andere helemaal niet)
Waarom gist in een boillie? Laat je ze nog rijzen? Is het de bedoeling om er een popup van te maken, is de lucht zo aantrekkelijk, roept u maar.

Peter
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-02-2003 22:47

Bob,
Chufas (tijgernoten) bevatten 30% olie.
Nu betwijfel ik of dat percentage ook in het tijgernotenmeel zit.
Vaak worden de olieën er gedeeltelijk uitgeperst voor andere gebruiksdoeleinden.
We zoeken nog effe verder, o.a. bij
<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.chufa.com/What%20Are%20They.htm" target="_blank" class=bericht>http://www.chufa.com/What%20Are%20They.htm</a><!-- BBCode auto-link end -->

Enne Bob,
wie had het nu over de EA theorie??????
hihii.

en sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

23-02-2003 19:28

Henk, bedankt hier heb ik wel wat aan.


Biergist is zeer bruikbaar om de vitamines op te krikken in de boillie, niet om ze te laten gisten. tevens zit er een typerend smaakje aan dat geen kwaad kan, ik gebruik het regelmatig.

Met gegiste groet, Bob.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

23-02-2003 20:49

Hoi Bob,

Je vermeld dat biergist je vitamines op krikt, gist is een schimmel om te leven heeft gist voedsel nodig onder andere suikers. Die vitamines zijn die tegen de griep? Volgens mij wordt er niets op gekrikt alleen maar af gebroken. Je zult je boilies langer moeten koken om die schimmels te doden, voor mij bewandel je de om gekeerde wereld. Probeer het rottings proces zo veel mogelijk tegen te gaan dit is hier al tot in de treuren behandelt. Dat er een apart luchtje en smaakje aan zit klopt, komt over een met iemand die zich 14 dagen niet wast. Toch makkelijk als je 14 dagen in Frankrijk gaat vissen, ga maar in het water liggen en je hebt een goeie stek.

Ps, niet verder vertellen.

Peter
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

23-02-2003 20:54

Wanneer kan een topic on topic blijven?
en niet elke keer maar weer ontzettend afwijken?

Hier gaat het niet over, ik heb dit gestart omdat ik iets wil weten en dat is niet dit en wat hiervoor behandeld werd.

Zoals ik al eerder zei, START AUB EEN NIEUWE TOPIC MET DIT GENEUZEL. en verknal mijn vraag niet door hem naar de achtergrond te schuiven.

Met on topic groet, Bob