Boilies gekocht - eerste keer mee vissen..


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Danny Groote
Berichten: 175
Lid geworden op: 03-04-2007 00:51
Locatie: Drenthe

13-04-2007 17:32

Hallo,
ik heb vanmiddag een zak boilies gekocht en wat kant en klare rigs, ben eigenlijk snoekvisser maar aangezien het nu toch gesloten tijd is de perfecte tijd om maar eens proberen een karper te vangen :)
Mijn vraag is, op de zak staat 'attractor boilies' (merk Martin SB, 12.95 voor 2 kg) maar ze hebben wel de vorm van pellets en er zit een geel stickertje op de zak met 'maïs scopex pellet' erop. Een maat van mij zei dat pellets oplosten in het water, klopt dat ? Ik ben van plan er mee te voeren (en als haakaas) maar als ze oplossen is dat wel wat minder..
Ik heb zelf geen idee wat het verschil tussen boilies en pellets is..

Wat minder belangrijk maar waar ik ook wel benieuwd naar ben, op de zak staan andere smaken die het merk ook verkoopt, waaronder 'birdfood scopex' en 'birdfood maiscorn'.
Daarentegen zit er op de zak een sticker met 'maïs scopex pellet' (is het nou mais of scopex?) erop, en nog vreemder, aan de binnenkant zit een sticker met 'roasted nut' erop (deze staat overigens wel op de lijst met smaken). :roll:
Iemand hier een verklaring voor ? Of iemand die weet welke smaak ik nou heb ? Ze zijn geel in elk geval met zwarte stukjes hennep (denk ik).

Edit: Dat tweede ben ik al achter, kwam erachter dat SB een site heeft en het lijstje met smaken zijn dus de boilies en niet de pellets. Ik heb dus gewoon maïs scopex pellets.
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

13-04-2007 17:48

Als ze licht geel zijn heb je de scopex als ze donker geel hebt zijn ze de maiscorn en als ze oranje zijn heb je de nut versie.

De pallets blijven wel even goed aan de onderlijn (een paar uur)ligt ook een beetje aan de diamter welke je hebt gehaald.
dat ze oplossen is alleen maar goed krijg je binnen een korte tijd snel vis op de stek.

Hoop dat je hier wat aan hebt

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Danny Groote
Berichten: 175
Lid geworden op: 03-04-2007 00:51
Locatie: Drenthe

13-04-2007 18:12

Ok dankje daar heb ik wel wat aan, Er staan 3 diameters op maar geen 1 is aan gekruisd, ik denk dat ik 20 mm heb.

Bedacht me net trouwens nog wat, hoe kan je ze het beste bewaren als ze aangebroken zijn ? Donker en droog ? Koelkast ? Lijkt me dat ze wel snel droog worden als ze zo broos zijn.

En kun je ze ook onder een dobber (op of boven de bodem) aanbieden ? Ik heb 2 standard rigs gekocht maar die zijn niet zo lang en het water waar ik wil vissen heeft een flinke laag blad/tak op de bodem.

Het zijn nogal wat vragen maar ik probeer langzaam maar zeker een beetje wijs te worden in de karperwereld :D
Laatst gewijzigd door Danny Groote op 13-04-2007 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

13-04-2007 18:26

Je kunt ze gewoon het beste in een emmer met deksel bewaren.
Gewoon onder huiskamer temp is goed schuur etc noem maar op.
Als je ze maar niet in de zon bewaart.
20 mm is een mooie groote kun je goed en wat langer mee vissen

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Danny Groote
Berichten: 175
Lid geworden op: 03-04-2007 00:51
Locatie: Drenthe

13-04-2007 18:29

Ok bedankt :)
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

13-04-2007 23:06

Die pellets van 12.95 zijn pellets waar veel mee gevoerd word maar ook zeker mee gevist kan worden. Wel lossen ze naar circa 3 uur op (afhankelijk van de diameter en watertemperatuur). Dus ga je nachtvissen dan kun je beter de boilies nemen, 8,95 per kilo bij ons dan of de pellets die niet oplossen in het water van martin SB maar gewoon vierkant zijn. Die zijn daarintegen wel iets duurder, 18.95 bij ons. Verder wil ik niet zeuren ofzo maar omdat je aangeeft te beginnen met karpervissen wil ik je aanraden op den duur toch je onderlijnen zelf te knopen, veel goedkoper en ook veel beter. Gebruik ook niet de grootste haken maar pak rustig een 6 ik pak zelf wel een 8 of 10 namelijk. Maar ja kan je eerst weer even vooruit, heb je vragen kun je me altijd een pb-tje sturen.

gr julius
Gebruikersavatar
Danny Groote
Berichten: 175
Lid geworden op: 03-04-2007 00:51
Locatie: Drenthe

13-04-2007 23:49

Hey bedankt voor je reactie, valt me mee te horen dat die boilies 8.95 zijn, was van plan boilies te kopen maar uiteindelijk toch voor de pellets/pallets (?) gegaan, deze waren het goedkoopst.
Er waren wel boilies maar die waren duurder, ander merk misschien..
Zelf onderlijn knopen ben ik wel van plan maar ben een arme student dus dat moet nog even wachten. Doe het ook met snoek-onderlijnen.
Haakmaten zal ik even nachecken volgens mij zijn mijn haken vrij klein voor achter z'o'n grote pellet. Vragen komen vast nog als dat zo is hoor je het wel :D
Ik heb in de namiddag op 3 plekken blikmais gevoerd (niet echt een lange voerperiode maarja) morgen eens een poging wagen. Ben benieuwd 8)

Oja, weet iemand nog of ze ook gewoon onder een dobber, op of boven de bodem gevist kunnen worden ?
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

14-04-2007 09:12

Ik zou ze zelf op de bodem vissen je kunt ze ook "popup" vissen (2a3 cm boven de bodem zo valt het extra op tussen de voer pellets.,

Gerarduzz :wink:
KSN
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

14-04-2007 11:07

Danny Groote schreef:Zelf onderlijn knopen ben ik wel van plan maar ben een arme student dus dat moet nog even wachten.


Zelf onderlijnen knopen is een stuk goedkoper! 1 pakje haakjes, 1 pakje wartels en een klosje onderlijnmateriaal en je hebt weer 10 onderlijnen.

Met een klosje onderlijnmateriaal doe je vrij lang. Dus de volgende keer hoef je dan alleen nog maar wartels en haken bij te kopen. Je geeft dan +/- 1 euro per onderlijn uit (in de meeste gevallen zelfs iets minder)
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

14-04-2007 11:14

petertop schreef:
Danny Groote schreef:Zelf onderlijn knopen ben ik wel van plan maar ben een arme student dus dat moet nog even wachten.


Zelf onderlijnen knopen is een stuk goedkoper! 1 pakje haakjes, 1 pakje wartels en een klosje onderlijnmateriaal en je hebt weer 10 onderlijnen.

Met een klosje onderlijnmateriaal doe je vrij lang. Dus de volgende keer hoef je dan alleen nog maar wartels en haken bij te kopen. Je geeft dan +/- 1 euro per onderlijn uit (in de meeste gevallen zelfs iets minder)


Precies en als je het goedkoper wilt koop je 1000m suffix 17,00 en dan kun je 2000 onderlijnen knopen !

Gerard :wink:
KSN
Plaats reactie