na flavouren ??


Gebruikersavatar
Rob van Burik
Berichten: 158
Lid geworden op: 22-07-2002 02:00

03-03-2007 22:44

Ja, ik begrijp je redenering en die klopt ook, alleen suggereerde je dat olie zou oplossen in water, wat niet het geval is :wink:
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

04-03-2007 00:01

Lastige is dat we de flavour helemaal op hebben gemaakt. Kwam eigenlijk zo precies uit.

We hebben nu 10 kg kussentjes gemaakt. Aan de rode/spicy sap die over is heb ik een hoop bruine bastard suiker toegevoegd. Vervolgens veel geroerd. Vervolgens heb ik dit in twee flesjes Aquarius gegoten.

Morgen na het voetballen willen we het naflouveren zodat we het in kunnen vriezen.

Kunnen we nu het beste een kleine hoeveelheid kussentjes in een zak doen met wat flavour en net zolang schudden totdat alles is opgelost? We beschikken niet meer over flavour, dus daarmee zitten we een beetje vast.

Het is eigenlijk de eerste keer dat ik zelf bolies maak. Mijn maat doet dit al langer, maar ziet van het naflouveren het nut niet van in. Als ik echter logisch nadenk ontstaat bij het koken van bolies en/of kussentjes een hard laagje om de bolie heen. De geuren en smaken kunnen daardoor minder goed naar buiten. Het moet eerst goed vochtig worden de bolie. Als we naflouveren komen de geuren en smaken aan de buitenkant van deze harde laag te zitten, waardoor hij meteen al een sterke smaak afgeeft. Ligt hij langer in het water, en het effect van het naflouveren is verdwenen, dan beginnen de smaken en geuren van binnenin de bolie haar smaak af te geven.

Klopt mijn beredenering en doen wij er verstandig aan om op deze manier na te flouveren?
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

07-03-2007 22:53

Zijn vandaag weer weesten voeren en na het naflouveren waren de bolies/pillows veel kleveriger en roken beter. Hoop dat het gaat werken...