eiwitten, vetten & koolhydraten hoe zit dat nou?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

12-02-2007 21:17

Evaluatierapport van uw mix:
Totaal: 2490 gr (incl. eieren)
Eiwitten: 21 %
Koolhydraten: 39 %
Vetten: 14 %
Uitharding: zeer goed
Rolbaarheid: goed
Instant-response: zeer goed

Dit komt uit mijn mix maar hoe moet ik rekening houden met de vetten etc.
Wat is wanneer belangerijk?

alvast bedankt.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-02-2007 21:49

Joris,

Lees de eerste 4 hoofdstukken plus aanhangsel even goed door..
http://karpervoer.nl/
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

12-02-2007 22:31

denk je wel beter kon ik het niet krijgen.

Groeten Joris
janwillem hilverts

14-02-2007 16:35

Henk,

Dat is nou juist hoe hij er over denkt.. Kan je niet bepaald een ingeving mee geven toch? Voor een ieder ligt dit weer heel anders.. Denk maar een aan HNV.. Dat is weer iets wat hij niet kent. Voor de gein eens een HNV mix ingevoerd in dat programma.. Volgens hem zijn eiwitten boven de 30% overbodig.. WAAROM dan? Daar heb je weer geen uitleg over.. Of komt het omdat ie misschien niet weet hoe het te gebruiken? Want elke mix boven de 30% Is meteen KUT volgens hem.. Klopt er toch iets niet? Ik heb zelf 3 mixen die bestaan uit meer dan 30% eiwitten vetten en koolhydraten. Volgens hem kan dat gewoon niet.. Maar als je mix goed uitegebalnceerd is kwa eiwitten en de rest.. Waarom is het dan volgens hem verkeerd?

Ik zeg dit omdat jij blijkbaar wel redelijk volgens zijn theorie vist aangezien je antqwoord op de vraag Joris.. Dus ben benieuwd hoe jij er dan over denkt? HNV dus..

Vriendelijke groet,

Jan Willem
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

14-02-2007 17:12

Ik wil graag weten waar ik rekening mee moet houden.
seizoens gebonden bestand etc waar moet ik wat aan aanpassen.
Als daar meerdere mensen een andere theorie voor hebben dan wil ik dat wel graag lezen en kennis van op doen.
De toepassing hier boven kan ik mij wel kin vinden ook inverband met de simpele bestandsdelen etc.

Wat is hnv dan weer voor afkorting van?Maar goed je bent nooit te oud voor te leren dus brand los.

Groeten Joris
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

14-02-2007 17:18

HNV = High Nutritional Value (Hoge voedingswaarde in het nederlands vaak veel ei-witten en/of koolhydraten)

http://ezinearticles.com/?High-Nutritio ... &id=403846 beetje verdere uitleg :)

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Tonnie Amelink
Berichten: 183
Lid geworden op: 06-02-2007 19:54
Locatie: La Bedchairyona

15-02-2007 00:56

Pffff... zware kost... Je mag blij zijn dat de karpers geen engels kunnen lezen :D
Maar waarom moeten die eiwitrijke aassoorten beter zijn dan de 'crap' boilies? Allebei vangen ze, de crap boilies voor de grote karper en de eiwitrijke grofweg voor de aantallen, vooral ook door de vaak sterke geur. Maar het allerbelangrijkste ingredient in je aas is: zelfvertrouwen. Dus niet te snel wisselen in je samenstellingen, geeft alleen maar onrust.
Persoonlijk heb ik vrij slechte ervaringen met bv vismelen, voornamelijk op nog maagdelijke wateren. Daar MOET je ermee voorvoeren. Maar ja, maagdelijke wateren waar vind je die nog? En op dressuurwater wordt er weer veel met vismeel gevist dus voor mij geen vismeel, voorvoeren is mijn ding niet.

mvg
janwillem hilverts

15-02-2007 12:52

Tonnie Amelink schreef:Allebei vangen ze, de crap boilies voor de grote karper en de eiwitrijke grofweg voor de aantallen, vooral ook door de vaak sterke geur.


Hoe kom je er bij dat je met een crap boillie juist de grotere vissen vangt en met een hnv juist alleen maar aantallen?? Ben ik het niet mee eens. Ook dit is iets wat per water verschilt. Zelfs met crap boillies kan je zeer veel (aantallen dus) vangen. Dat zijn mijn ervaringen eigenlijk! Ik heb met een hnv nog nooit zeer veel aantalleen gevangen, maar juist die vissen die er op een crap boillie niet uitkomen. De grotere vissen, en aantallen bleven achterwege op een HNV. Vandaar dat ik meestal met beide zit/zat te vissen. Voeren met een HNV wordt aardig duur, maar een HNV is juist net wat anders dan een crap boillie

Vaak door de voedingswaarde en samenstelling is die gericht op de wat grotere vis en niet op aantallen.. Als je vist voor aantallen neem ik aan dat je ook wel aan je portemonnee denkt?? Anders wordt het wel een heel duur geintje, vind je ook niet?
Gebruikersavatar
Paul Baldé
Berichten: 84
Lid geworden op: 23-02-2002 01:00
Locatie: Hoogeveen

15-02-2007 22:08

Lees het boek van Luc er maar eens op na..
Net als die engelsen een hnv boilie over particles vissen :-?
Stukkie brood gaat er bij onze vrienden altijd wel in :-)
Ik zou zeggen: niet te moeilijk doen!!
Gebruikersavatar
Tonnie Amelink
Berichten: 183
Lid geworden op: 06-02-2007 19:54
Locatie: La Bedchairyona

17-02-2007 00:15

Het is ook nooit bewezen dat een HNV boilie beter zou zijn dan een ander aas. Op papier ziet de HNV theorie er gelikt uit, maar in de praktijk wil je vaak wel een ander resultaat wensen, hoeveel je ook voert.

mvg
Plaats reactie