duivenvoer flavouren


Plaats reactie
jeroen van assen
Berichten: 133
Lid geworden op: 24-09-2002 02:00

29-01-2003 17:32

dag mensen ik heb ff een vraagje.
Is het mogelijk om duivenvoer te flavouren,ik dacht zelf de flavour toevoegen met het weken,maar als ik ze dan ga koken zal mijn flavour en evt kleurstof dan niet verdwijnen???En wat vinden jullie van flavouren van duivenvoer.nodig/niet nodig.

bvd jeroen
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

29-01-2003 19:01

Jeroen,

Ik zou persoonlijk het duivenvoer niet
gauw flavouren, doe ik dit wel dan gebruik
ik melasse, dit voeg ik toe tijdens het weken
en kook het daarna ook in dit weekwater.
Met melasse hoef je echter niet te zuinig te zijn, gooi er dan ook maar flink wat van in!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

29-01-2003 19:04

hoi jeroen,

Ik zal je even wat info geven over jouw goede zet.

Vaak kun je met de geweekte/gekookte duivenvoer best wat vissen verleiden, zeker wat betreft de witvis, maar voor instant aas zou ik het niet op deze manier inzetten.

Week je duivenvoer 48 uur en kook het 10 minuten voor een zoete smaak die dan ontstaat. Koop bij de winkelier een flacon sensas booster. Die shampoo flesjes weet je wel. Ik doe de booster in een plantenspuit en verdun het met water, anders is het te dik.

Neem je duivenvoer in een emmertje, en spuit het over de duivenvoer heen. Voordeel is dat je het 1 niet eruit kookt en 2 je het niet kunt overflavouren. Ik heb echt onwijs super goede resultaten met dit spul. Mijn aanrader is dan misschien in strijd met de nieuwste trend aan geurtjes, maar de Banana is echt super. Ik heb dit ook gebruikt op een 5 daagse sessie, en ook na 5 dagen bleef ik erop vangen. Dus zeker niet alleen goed als instant blikvanger.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en succes gegarrandeerd.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
walter verheij
Berichten: 77
Lid geworden op: 14-09-2002 02:00
Locatie: hendrik ido ambacht

29-01-2003 19:05

tja daar vraag je me wat?

wat je denk ik wel kunt doen is je duivenvoer weken en dan koken, het water bewaren en als je dan gaat vissen je voerballen (gewoon witvis voer) aanmaken met dat water.

is misschien een optie, pas gelezen 2 dagen geleden. ag ik eind februarie ook uitproberen. klinkt wel intresant toch of niet?

en anders jullie mening hierover.

groetjes walter
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

29-01-2003 23:43

Als je D-voer lang genoeg in het kookvocht laat staan gisten is er geen flavour meer die boven die stank uit komt....

ipv flavour een andere tip; gebruik alles behalve de mais als haakaas. Vooral de zachtere zaden die dus het lastigste op de hair te zetten zijn hebben voor mij de meeste vangsten opgeleverd. Wordt de brasem echt teveel dan meng ik wat tijgernoten door het mengsel.

groeten Jeroen
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

29-01-2003 23:55

De geur komt nog best boven de stank uit, omdat dit in de particle trekt en zeer snel weer word afgegeven in het water. Maar de stank zelf trekt ook de nodige vis naar de stek!!!

De tip ga ik eens testen. volgens mij een idee van partiblend of niet???

Pakje geavaporeerde (of zo iets) melk erdoorheen werkt ook erg goed!!!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Jeroen Leuven

30-01-2003 09:23

Jeroen,

Als ik gebruik maak van duivenvoer doe ik er altijd vanillesuiker/essance doorheen en niet te zuinig.
Tijdens het weken gaat er wat in en na het koken doe ik er nog wat bij.
Dit werkt bij mij altijd.

Gr.
jeroen van assen
Berichten: 133
Lid geworden op: 24-09-2002 02:00

30-01-2003 18:56

hallo mensen. Bedankt voor jullie reacties.Kijk wat ik eigenlijk wil gaan doen is nu al beetje bij beetje gaan voeren zodat de vis een plek krijgt die ze gaan associeren met voedsel.En dat nu de watertemperatuur nog vrij laag is (laag verteringsproces,snel vol)wou ik dus met voornamelijk klein voer gaan voeren gewoon een paar handjes om de dag, en wou hier dus duivenvoer voor gaan gebruiken of hebben jullie nog andere tips.Ik hoor het wel.

Mazzel
Plaats reactie