Boillie boeren


Gebruikersavatar
robert klapman
Berichten: 342
Lid geworden op: 11-01-2006 14:19
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

10-01-2007 22:41

Gerard Brondijk schreef:Ooit een boilie recalme gezien ( op sites en zo ) waar iemand op staat met een kleine vis ..... ik niet

www.evolutionproducts.nl < dit is waar ik op kik !!!

Gerarduzzzz :wink:


op mitz ze boilies staat een kreeft:P :wink: :lol: :lol:
Robert

Niet zeiken,, Gewoon vissen!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

11-01-2007 09:06

Wil

Jij mag mij kinderachtig vinden, maar ik denk dat er weldegelijk een negatieve rol is weggelegd voor boillie-boeren (en ook hun test-vissers).
Deze commercie zal op termijn de doodsteek zijn voor het karpervissen.
Het is de karper die uitgebuit wordt, maar niemand wil dat zien.
Hoeveel wateren moeten er nog om zeep worden geholpen ??
Regelmatig stuit ik op sector-bevoerende mannen, die niet op een kilootje meer of minder kijken.
Zouden ze zelf hun boillies draaien, dan zouden ze het wel laten het water dicht te plempen.

Jullie vergeten dat er ontzettend veel beginnende karpervissers rondlopen en als er één sport is waarin nage-aapt wordt dan is het wel het karpervissen.
Velen mogen van mij dit onzin vinden, dat kan me niet boeien, ik zie alleen een bepaalde ontwikkeling aan de waterkant die me niet aanstaat.
Alles draait om gewichten en negen van de tien vissers houdt hun in de winkel aangeschafte boillie verantwoordelijk voor de vangst.

Maar ik weet, ik ben Don Quichote die tegen windmolens vecht en onzin uitkraamt, en misschien wel al lid is van de Partij van de dieren....
Het enige wat voor mij telt is het welzijn van de vis, en niet het welzijn van de winkelier, boillie-producent of elk ander individu die commerciële belangen heeft in de hengelsport.
Hoeveel vissen zouden het er al slecht af hebben gebracht omdat zij koste wat het kost op de foto moesten, in het belang van de commercie ??

Met vomiterende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

11-01-2007 09:19

Hans-Peter van Ee schreef:Deze commercie zal op termijn de doodsteek zijn voor het karpervissen.

HPE


HPE, vergeet het maar : de commercie zal zolang de jeugd zoveel geld heeft, en de volwassen ouders hun kroos erg veel geld blijft geven, omdat beide ouders werken, de jeugd is zoveel meer materialistisch dan pak hem beet 10 jaar geleden, zal dat voor de commercie alleen maar meer worden.

Heerlijk, de kinderen zijn aan het vissen, 'Lekker rustig hè schat' ja meid , lekker rustig na een week hard werken!

Maarrrrrrrrr de beleving van het karpervissen is in deze zeker een doodsteek, de meesten zien niet eens de zon opkomen en wanneer dat beetje mist over het water voortglijdt, omdat men ligt te meuren.

gr Harnold
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

11-01-2007 09:48

Harnold

Maar juist de commercië zou enige invloed kunnen uitoefenen op de beginnende karpervissers.
Dat doen ze echter niet, ze smeren ze liever iets aan, dan dat ze vertellen waar het karpervissen allemaal voor staat.
Ze werken dus mee aan hun eigen ondergang.

met vliegen-vissende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

11-01-2007 09:55

Educatie, voorlichting.

Ligt hier voor de KSN dus nog een heel groot braak liggend terrein.
Misschien dat er nog meer aandacht dient te worden gegeven in de commerciele karperbladen.

Het zou best kunnen zijn dat deze korte termijnvisie uiteindelijk zal leiden
tot minder inkomsten, maar in hun ondergang geloof ik niet.
Ik heb hier de laatste jaren nog geen enkele winkelier zien kapot gaan.

gr Harnold
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

11-01-2007 10:37

Harnold

Zolang onze hobby groeiende is, zullen er weinig zaken op de fles gaan.
Maar eens zal de populairiteit afnemen, en dan eens kijken welke schade de hengelsport hierdoor heeft opgelopen.
En wie er dan met de gebakken peren zit.

met peren-bakkende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

11-01-2007 12:38

HPE, 15 jaar geleden waren hier al excessen aan de waterkant, ruziemakende karpervissers jegens witvissers omdat zij in hun buurt zaten.
Zonsopgang? ach man ze lagen gewoon in hun bivy te meuren toen, dikke vissen? iedereen wou die vangen en ze trokken naar wateren waar ook maar een gerucht ging over zware vissen.

Maar waar zaten de boilie boeren?

Ze waren er niet of nagenoeg nauwelijks, iedereen draaide zelf ( tenminste hier in deze contreien ) een boilie leverancier kon hier zijn spullen niet kwijtraken, die vissers die zijn boilies kocht waren op 1 hand te tellen.

En toch is het hun schuld?

Vreemd.

Winkeliers, pfff voor een beetje een haakje moest er al 45 km gereden worden, heel wat moeitje dus voor je spulletjes te krijgen.

De werkelijke oorzaak van de toename van karpervissers ligt volgens mij in een veel breder gebied.
Toen eenmaal de boilie en de hair er kwamen werd er meer en meer geschreven over karpervissen wat weer als gevolg had dat karpervissen bekender en bekender werd, toen kwam er internet, weer een heel stuk bekendheid erbij, door de steeds meer groeiende groep karpervissers werd de vraag naar producten geschikt voor de karpervisserij ook groter met als gevolg dat er meer en nieuwere producten geproduceerd werden en worden die er weer voor zorgde dat alles nog toeganglijker werd voor de massa dan wat het eigenlijker al was.
Koppel het hele gebeuren aan het feit dat steeds meer mensen steeds meer vrije tijd krijgen is het karpervissen geworden wat het nu is, met alle gevolgen van dien.

Niet direct een schuldige aanwijsbaar dus maar meer een gevolg van allerhande gebeurtenissen.
Je constateerd misstanden, je hebt 100% gelijk, je wil er wat aan doen, ik juig dat voor de volle 100% toe, je wil de schuld van alles in iemands schoenen schuiven, ik zie dat niet zo en sta daar 100% tegenover je.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

13-01-2007 12:02

Wil

Een groot gedeelte van jouw laatste posting kan ik in mee gaan, maar nergens binnen deze discussie, heb ik expleciet gesteld dat boillie-boeren, winkeliers, fabrikanten schuldig zijn aan wantoestanden.
Dat zij eerder vaak de boel misleiden inplaats van een stukje voorlichting geven, kan niemand toch ontkennen.
Ze hebben allemaal de beste robin red, op lage temperatuur bereidde vismeel en de verste ingrediënten.
Dit is de werking van de markt, ik weet het, maar onze hobby houdt wel in dat er op een verantwoorde wijze moet worden blijven omgegaan met karpers.
Geen karpers meer, geen hengelsportmaterialen meer nodig, geen brood meer op de plank, en dan worden de dikke buikjes van honger schreeuwende maagjes.

met lijst-duwende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!