Boillie boeren


Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

05-01-2007 16:47

Rob voordat iemand van 10 jaar een mobieltje kan gebruiken moet hij/zij eerst leren te praten.

Voordat iemand grote vissen kan vangen, moet men uberhaupt eerst leren vissen.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

05-01-2007 17:57

Ik had vroeger nog eigen ideen over alles en deed niet iedereen na.


Moet de jeugd dan maar als een stel mkz koeien en ander na doen?

Want dat is wat er nu gebeurd,We hebben hier een water waar een stel knaken vissers leuke visjes vingen,het werd aan hun vriendjes en vriendinnetjes verteld.

Het gevolg:

Vriendjes kochten voor een knaak een hengel en molen bij raven,en gingen karpervissen met alle gevolgen van dien.

De vriendinnetjes kwamen mee op de scooter en er werd rond het hele water gereden.

EEn ander gevolg:

Hoop vislin langs het water,stront waar ik mijn foudrtaal in heb gelegd,en zooi.


de aanwonende gingen klagen en de politie kwam op bezoek.

Mag ik me dan als serieus karpervisser en natuurliefhebber de terring ergeren?

En nu druk ik me uiters voorzichtig en behoudend uit.

mvg ruben
Jan Peter Teerling

05-01-2007 18:25

Wereldrecord verbroken van de Karper 39.5 kilo !!!!!!!!!!
Deze mooie karper is in Frankrijk gevangen door middel van mainline producten,
Waaronder de boilie en pellets.

dit top product mainline heeft dit jaar toch wel erg veel grootte vissen naar boven gehaald.

voor die gene die dit product ook eens willen testen dat kan.
er ligt voor u een catalogus klaar die zo per E-mail verstuurd kan worden.

Dus vraag aan die lijst !!!!!!!!!!!!!!!

wij verkopen al hun producten. (Voor welke exorbitante prijzen maakt niet uit,de wereld record vis van een B (letterlijk en figuurlijk) water is er mee gevangen!!.

bel of E-mail

kijk ook een rustig naar mijn andere advertenties


*Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa*

@Rob,
Kan me geheel vinden in jouw conclusie.
Groeten,
Jan Peter
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

06-01-2007 08:06

De tijden veranderen dus, daar gaat niet meer terug....hoe graag we dat soms willen. De jeugd strat met een volle uitrusting en niet met een bamboehengel witjes vangen.

Als jullie de wereld nou toch aan het verbeteren zijn, haal dan ook ff 30 netten va nde kabel af. Ik ben tenslotte begonnen met Ned1 en Ned2.....
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

06-01-2007 08:09

Feit is en blijft dat bollieboeren reclame maken voor hun spullen. En als je reclame maakt voor je waar dan ga je niet zeggen dat het best wel aardig spul is maar dat je geen garantie hebt op vangst of grote vis.

Nee, als je reclame maakt voor je spul dan is jouw spul het beste. Of kennen jullie iemand die zegt dat dat van hun niet zo goed is?
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

09-01-2007 09:57

Rob

Het is ook een feit dat een karper is levend wezen is, met recht op een viswaardig bestaan (dus alle vinnen netjes behouden, het schubbemkleed perfect en de mondhoekjes aanwezig).

Tegenwoordig kan de mens in 'een split second' veranderen in een wannabee-karpervisser.
De gevolgen zijn voor de karpervis.
Boillie-boeren zorgen ervoor dat er een stukje eigen initiatief wordt weggenomen.
Maar goed, het is ieder zijn eigen keus om over de rug van een karper geld te verdienen, of status te vergaren.

met status-loze groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

09-01-2007 12:30

Het is ook een feit dat een karper is levend wezen is, met recht op een viswaardig bestaan (dus alle vinnen netjes behouden, het schubbemkleed perfect en de mondhoekjes aanwezig).


Dan moeten we allemaal stoppen met vissen, toch?

Toen vannacht er een Trigga Ice/Tangerine combo, helemaal zelf gemaakt, met daar aan een chemisch geslepen haakje 8 in de karperbek verdween, vond onze karper dat verre van leuk.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

09-01-2007 14:50

Hans-Peter van Ee schreef:Rob

Het is ook een feit dat een karper is levend wezen is, met recht op een viswaardig bestaan (dus alle vinnen netjes behouden, het schubbemkleed perfect en de mondhoekjes aanwezig).

Tegenwoordig kan de mens in 'een split second' veranderen in een wannabee-karpervisser.
De gevolgen zijn voor de karpervis.
Boillie-boeren zorgen ervoor dat er een stukje eigen initiatief wordt weggenomen.
Maar goed, het is ieder zijn eigen keus om over de rug van een karper geld te verdienen, of status te vergaren.

met status-loze groet

HPE


Hengels aan de wilgen hangen en lid van de PvdD worden HPE.

Of eens met fatsoenlijke argumenten komen ( doe je wel eens maar deze slaat nergens op )
Wel een beetje met beide voetjes op de bodem blijven, de beschermheer van de karper worden kun je niet worden als je het beestje een stuk ijzer in zijn bek ramd en vervolgens op het droge laat verblijven.
Fatsoenlijk omgaan met een gevangen vis is wat anders, maar je kunt het ook overdrijven.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

09-01-2007 14:54

Hoi Jan Peter,
Politiek hmmmm, zou voor de sportvisserij misschien wel een uitkomst zijn :D Maar niets voor jou, jij hebt in ieder geval je naam al mee :wink:

Zonder dollen ik hou het op dit moment liever in een andere branche waar marketing een zeer grote rol speelt.
groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 09-01-2007 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

09-01-2007 15:03

Beste Hans Peter,
Ik kan me inleven in je stanpunt naar gelang je antwoorden in deze topic.
Wel gaat het hoe jij het went of keert om een stuk omzet die gegenereert dient te worden. Of wel in simpele bewoording "brood op de plank", dat je hier gebruikt maakt van de marketingtucs die voorhanden zijn lijkt me dan meer dan geoorloofd. Testimonial advertising is zeker een marketingtruc die werkt, mensen zijn hier gevoelig voor.

Als ik je antwoorden lees dan interpreteer ik dat in jou visie de producent cq leverancier medeverantwoordelijk is voor het gedrag van zijn/haar consumenten? Ik zie dit anders, dat er voor organisaties in de visserij een taak ligt tot een stuk begeleiding eventueel met behulp van sponsorgelden uit de branche is een ander verhaal. Dit zou ik sterk toejuichen. Ik vind dan wel dat dit voor de gehele sportvisserij geld en niet alleen op het gebied van karper.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

10-01-2007 10:25

Wil

Ik ben geen beschermheer van de karper, maar wat ik de afgelopen twee jaar aan verminkte vissen (karper, brasem en zeelt) heb gezien, doet mij schamen, dat ook ik een karpervisser ben.
En stoppen met vissen dat gaat niet, ik kan gewoon niet weerstaan aan de lokroep van het water.

De instap-drempel om karpervisser te wordden ligt wat MIJ betreft veel te laag.
Men kan voor weinig geld complete karpersets kopen en kant en klare boillies daarin is keus genoeg, dus enige achtergrond als visser is eigenlijk niet meer noodzakelijk.
Men kan zo aan de waterkant plaatsnemen.
De enige die hiervan de dupe is, is de karper.
Een karper beschadigen door gebrek aan kennis en kunde is iets wat niet zou moeten kunnen.

Zoals Peter al aangeeft zouden producenten, leveranciers en winkeliers hierin hun verantwoording moeten nemen, want het gaat per slot van rekening om hun broodwinning.
De column van Piet Vogel in het magazine: 'Spiegels' (Leadcore, moodwapen of meerwaarde) is wat dat betreft een goed voorbeeld.

met voorn-vangende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

10-01-2007 11:43

De visser moet zijn verantwoording nemen, dat lijkt me het belangrijkst. Je kan het een boilie boer of hengelsport ondernemer niet kwalijk nemen dat ze geld verdienen.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

10-01-2007 11:56

Jop Boot schreef:De visser moet zijn verantwoording nemen, dat lijkt me het belangrijkst. Je kan het een boilie boer of hengelsport ondernemer niet kwalijk nemen dat ze geld verdienen.


Inderdaad.

Hoe krijgen we het voor elkaar om een beginnende visser zijn verantwoording te nemen?
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

10-01-2007 11:59

Bas Bakker schreef:
Jop Boot schreef:De visser moet zijn verantwoording nemen, dat lijkt me het belangrijkst. Je kan het een boilie boer of hengelsport ondernemer niet kwalijk nemen dat ze geld verdienen.


Inderdaad.

Hoe krijgen we het voor elkaar om een beginnende visser zijn verantwoording te nemen?


Eerst een verantwoorde cursus te geven.
En dat je daarna pas mag gaan vissen.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

10-01-2007 12:59

joris Leferink schreef:
Bas Bakker schreef:
Jop Boot schreef:De visser moet zijn verantwoording nemen, dat lijkt me het belangrijkst. Je kan het een boilie boer of hengelsport ondernemer niet kwalijk nemen dat ze geld verdienen.


Inderdaad.

Hoe krijgen we het voor elkaar om een beginnende visser zijn verantwoording te nemen?


Eerst een verantwoorde cursus te geven.
En dat je daarna pas mag gaan vissen.

Groeten Joris


Iedereen?

Inclusief kinderen vanaf 6 jaar?

Hoe weet je dat deze kinderen zijn gaan vissen?

Ik neem aan dat ook niet iedereen een visvergunning heeft als ze beginnen.
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

10-01-2007 14:11

Het is maar een suggestie,eventueel verplichte leeftijd vanaf bv 12 jaar

Bij kinderen onder de 10 jaar gaat toch meestal wel een ouder etc mee.

100 % verantwoordelijk kun je toch niet vissen maar met de basis princiepe scheelt het al heel veel.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

10-01-2007 14:16

Maar dan komen we tot een hele andere conclusie die jij in eerste instantie aangeeft met je stelling.
Het is niet de schuld van de boilieboeren, of hengelsportwinkeliers/producenten dat er veel misgaat.
Je gaat ook geen auto fabrikant of verkoper aanklagen als er een verkeers overtreding word gemaakt met die auto.

Dat er veel misgaat in de karpervisserij ben ik wel met je eens, alleen de oorzaak domweg bij iemand neerleggen waarvan producten worden gebruikt voor het vissen gaat me wat ver.
Kun je net zo goed de hengelsport verenigingen met een eigen water waar veel karpers rond zwemmen de zwarte piet toespelen, zorgen zij niet voor de vissen dan werd er veel minder gevangen, was de karpervisserij minder aantrekkelijk en was er minder belangstelling om uberhaupt te beginnen met karpervissen.
Zo ken ik er nog wel een paar.

De eerste verantwoordelijkheid ligt bij de visser, ook al is ie jong, HIJ besluit om te gaan vissen, niemand dwingt hem om een hengel in de hand te pakken.
Dan is het aan ons, en dan bedoel ik medevissers alsmede producenten als hengelsportvereningen om het zaakje in goede banen te lijden en waar fouten zijn deze trachten te verhelpen.
Is er maar 1 ding dat alles in het 100 kan laten lopen en alle pogingen om excessen te vermijden waardeloos maken, dat is het feit dat de beginnende karpervisser ook moet WILLEN leren.
Te vaak hoor ik dat ze AL 1,5 jaar op karper vissen en dat ze ALLES al weten, met andere woorden ze willen gewoon niet luisteren.

Gelukkig is dat een kleine groep die ondanks herhaaldelijk andere methodes aan te reiken hoe het wel moet niet WIL luisteren.
Maarja dat zal wel de schuld zijn van de boilie boeren.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

10-01-2007 14:32

Schuld.

Moet wij de schuld geven aan de beginners?

of

Moeten wij de ons zelf de schuld geven dat wij niet kijken uit het perspectief van de beginner?
peter andrae

10-01-2007 15:46

De schuld ligt niet bij de bollieboer die wil alleen maar zijn product verkopen.


Een kind van 6 alle basisregels van het karpervissen leren dat zal ook niet lukken die wil visje,s vangen en denkt nog niet aan al die fritsels en fratsen waar wij mee bezig zijn.


En de hengelsport winkelier is ook geen dief van zijn eigen zak dus die verkoopt zijn spullen wel.


Dus wat nu.
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

10-01-2007 18:13

Kevin Maddocks en Len Middleton.

Het is hun schuld.

Die hadden eind jaren 70 gewoon hun mond moeten houden en dan was vissen met een blokje lunchworst nu nog uiterst modern geweest.......

En dat hadden heel veel mensen het karper vissen allang weer opgegeven. Veel te moeilijk.......
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

10-01-2007 18:37

Boillie-boeren maken reclame met grote vissen (misleiding).

Grote vissen vangen willen de meeste karpervissers, ook de beginners onder ons.
Veel vissers zijn ook vaak in de veronderstelling dat grote vissen vangen vraagt om het inzetten van zwaar geschut.
Rod-Podje, 3 ponds stokken, gevlochten lijn, stukje looddraad en een populaire longshank zullen ingezet moeten worden.
Want de boillie waarmee we vissen beloofd grote vis op de kant te brengen, maar wat gebeurd er als er een kleinere vis wordt gehaakt.
Deze wordt gewoon het net ingesleurd of van de haak afgedrilt.
En als op de kant blijkt dat de boillie van de firma P. ook kleine karper op de oever brengt slaat de frustratie toe......

met blinkerende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

10-01-2007 18:59

Ik vind dat je het allemaal een beetje vaag en onrealisties ziet Hans-peter.

Zo als jij dat zegt schuif je het wel heel gemakkelijk weg.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

10-01-2007 19:03

Net zoals bij het visssen zijn hier ook "veel" variabelen die mee spelen.
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

10-01-2007 19:27

Wat moet een boilie boer dan doen?

Met een paar brasems op de foto?

Bij een reklame voor fitness-spullen staat toch ook geen uitgezakt lijk?

En je kan wel afgeven op de commercie, maar die zelfde commercie heeft er ook voor gezorgd dat iedereen, dus ook de 'verstandige' vissers, meer en grotere karpers kan vangen.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

10-01-2007 22:37

Reklame maken met grote vissen gevangen op een boilie is geen misleiding HPE, ze worden inderdaad gevangen op een boilie.( ook op ander aas maar dat terzijde )
Die opmerking loopt dus mank, dat er ook kleinere vissen op gevangen worden zal geen enkele bolie boer ontkennen.
Je hebt gewoon een probleem in de karpervisserij die jij wil oplossen door iemand de schuld te geven, word wakker HPE, de schuld ligt daar niet, en door iemand de schuld te geven los je het probleem ook niet op.
Kun je net zo goed iedereen hier op het board de schuld geven, of de uitvinder van internet, of de drukkerij die het mogelijk maakte om boekjes en tijdschriften te maken waarin men kan lezen dat er grote vissen rondzwemmen en die gevangen worden.
Nee ik weet het, het zijn de kweekers geweest die via kruisingen het mogelijk hebben gemaakt om karpers groter te laten groeien.

Kom op HPE, je hebt de pik op de producenten van hengelsport materiaal, niks op tegen maar je kunt niet alles op deze mensen af gaan schuiven, het is niet de producent die de markt schept maar de vraag, een producent kan alleen maar proberen om een zo groot mogelijk stukje van die koek te bemachtigen.
Dat hij dat doet door middel van reklame is zijn goed recht.
Dat jij dat niet vind is jouw goed recht, maar kom dan met fatsoenlijke argumenten en niet met dat kinderachtige gedoe waar je nou mee bezig bent.
Had je hoger ingeschat.