staat eierloze eddy in de schaduw van de dunne lijn of ..of.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

30-12-2006 13:05

Wat je ook kan doen is koken, weken en dan ballen maken van de partical (met water) bijvoorbeeld in een bekertje of met behulp van deeg en dan invriezen.

Zo kan je er mee gooien.

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd maar het is een idee ;).

Spodden kan natuurlijk ook heel goed.
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

30-12-2006 13:07

Ja daar heb ik ook mee zitten spelen, maar het is nogal een eind rijden dus ik denk dat het ontdooid :d Misschien moet ik maar gewoon wachten tot ik meer centjes heb :D

We proberen het gewoon, vriezen of spodden, hoe dan ook gaat de dikste eruit :D Wie niet waagt wie niet wint toch?

Groetjes
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

30-12-2006 13:26

Je kunt ook zo'n bart smitbootje kopen, die kosten niks en kun je zeer gericht mee voeren. Maar op sommige wateren zijn deze verboden.

Is gelukt met je avatar zo te zien 8)
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

30-12-2006 13:32

Dan zal ik wel voor spodden gaan.
Met dat diepvries gebeuren kun je niet exact mee voeren drijft weg.
Haal wel een spodhengel (50 euro bij Raven)want je anderre hengel gooi je er kapot mee.
Ook kun je er dan een grotere spod aanhangen en ben je sneller klaar met voeren.

Er staan genoeg topics over spodden op dit board lees ze maar eens door.

Groeten Joris
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

30-12-2006 13:41

Ik heb wel zon opblaas bootje, neem aan dat je daarmee een bart smit bootje bedoelt :D Zou dat ook kunnen proberen. Moet ik alleen de pomp niet vergeten ^^

Gr
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

30-12-2006 14:02

Wiljo van Eerden schreef:Ik heb wel zon opblaas bootje, neem aan dat je daarmee een bart smit bootje bedoelt :D Zou dat ook kunnen proberen. Moet ik alleen de pomp niet vergeten ^^

Gr


spodden heeft veel en veeeeeeeeel meer effect op HET moment ter plaatse.

Voor voeren kun je inderdaad met een bootje doen, let wel op dressuur.Scheelt veel tijd en een lammer arm.

Groeten Joris
Jan Peter Teerling

30-12-2006 14:07

@Peter,
Persoonlijk krijg ik pas vertrouwen in (goed)aas als ik na een voercampagne van 3/4 dagen van kilo per dag (soms meer,soms minder hangt net af van de bezetting van het water rekening houdend met de aanwezige brasems,krab,meerkoeten etc.) dan regelmatig vis op de kant heb die mijn boilie's uitschijt.Hoeveel vreet een 20 pond karper per dag?.Kan ik wel kilo'tje gaan voeren maar bereik ik niet echt een groot deel van de populatie mee.Een water op je boilie's zetten zodat een groot deel van de populatie je boilie's kent kost ook veel voer.(lange termijn aas)Daarna kun je met die boilie goed instant vissen...
Zelfs de meest zure geconserveerde knikker vangt instant vis..Dip hem even in L-zero-30 en vangen maar..Anders wordt het als ik met die zure geconserveerde knikker ga voorvoeren,denk niet dat dr nog een karper op mijn voerstek zit na 3 dagen 1 a 2 kilo voorvoeren.Mag je dan bijv. op een dag 'slachten'
(naar woord trouwens) en veel vis vangen schrijf je dat dan op conto van die zak 'wonder ballen van merk blabla' waar je net 5 kilo van gekocht hebt of zullen dr nog meer factoren in het spel zijn behalve de factor aas..
Regelmatig vis vangen met of zonder voorvoeren over langere tijd genomen geeft mij vertrouwen in het aas waar ik mee vis.En heb dan zeker meer nodig dan 5 of 10 kilo boilie's om mij dat vertrouwen te geven..Je hoeft zeker niet veel te voeren om vis te vangen..

@Erik,
Het was niet mijn bedoeling om dit topic te vervuilen,maar als je voor de zoveelste keer nutteloze post leest van iemand,gewoon om te posten werkt dat idd. bij mij irritatie op.Wil je iets weten over een bepaald merk boilie's in dit geval PL stuur die persoon dan ff een pb (Bart) of open een nieuwe topic.Oeverloos gezwam van dan haal ik wel 5 kilo bij mij in de buurt vindt IK persoonlijk nutteloze post.Af en toe eerst je post even doorlezen voor dat je op het knopje ok drukt (ook ik) neemt een hoop van deze onzin weg. On-topic maar weer.
Mvgr,
Jan Peter
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

30-12-2006 14:27

Tegenwoordig zit niet in iedere bol (ready-made)een conserveringsmiddel !!!!!!

Voeren kan dus wel, maar is zeer schadelijk voor je portemonnee.


Groeten Joris
Jan Peter Teerling

30-12-2006 14:33

@Joris lees die laatste zin nog eens door van mijn eerdere posting... :-?
Groeten,
Jan Peter
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

30-12-2006 16:07

Zelfs de meest zure geconserveerde knikker vangt instant vis..Dip hem even in L-zero-30 en vangen maar..Anders wordt het als ik met die zure geconserveerde knikker ga voorvoeren,denk niet dat dr nog een karper op mijn voerstek zit na 3 dagen 1 a 2 kilo voorvoeren.Mag je dan bijv. op een dag 'slachten'

Lees je eigen tekst eerst eens even. :o :o :o


Daar was mij reactie op!!!!!!!!!!

Groeten Joris[/quote]
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-12-2006 16:13

Joris, ik zou graag van je willen weten in welke ready-made dan geen conserveringsmiddel zit? Hiemee beweer ik dus niet dat alle conserveringsmiddelen slecht voor de vis zijn, want dat is namelijk niet zo.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-12-2006 16:16

Beste Jan peter,
duidelijk, een antwoord zoals ik had verwachtmuitgaande van je eerdere reply. Ik deel je mening niet maar dit dit zal je niet verbazen.

Vertrouwen in mijn aas is dus zeker niet afhankelijk van een aantal kg voer, als ik geen vertrouwen heb in mijn aas vis ik er niet mee. Zo idioot simpel ligt het Jan Peter.

Verder wens ik een ieder veel succes,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

30-12-2006 16:51

Aart Lokhorst schreef:Joris, ik zou graag van je willen weten in welke ready-made dan geen conserveringsmiddel zit? Hiemee beweer ik dus niet dat alle conserveringsmiddelen slecht voor de vis zijn, want dat is namelijk niet zo.


Als ik het goed heb heb je de geluchtdroogde boilies, zoals MSB toch.
In iedergeval zit daar niet dat chemische goedje in.

En zo zijn er toch nog meerdere JRC, DB, carprider.En ik weet niet of ze het al toepassen maar vitaminen is ook een optie.


Groeten Joris
Jan Peter Teerling

30-12-2006 16:59

Beste Peter,
Je kan wel makkelijk zeggen ik vis alleen met aas waar ik vertrouwen in heb,maar hoe of wat geeft jou dat vertrouwen in dat aas?.Bijv. een karpervisser in een blad met een petje op zn hoofd met reclame van dat merk er op.Of lang met dit aas vissen en kijken wat het voor jou manier van vissen kan doen.Iedereen zoekt vertrouwen in zijn manier van vissen,of dat nou is door dat de ontlasting van de karper jou boilie's bevat of door een super attractieve single hookbait op dat super plekje.Jij bent kennelijk niet iemand die veel voer verbruikt,veel verkast,vis zoekt etc. dan zul je met minder voer aan kunnen. Ik vis op een redelijk grote plas en voer gedurende week,om in het weekend een zo groot mogenlijke kans te hebben om vis op mn stek te hebben.Komt soms idd. wel wat voer bij kijken.Onderhouden van 3 voerstekken ook trouwens.Rekening houdend met allerlei factoren zo als brasem,andere vissers etc. etc. daar pas ik mijn hoeveelheid voer op aan.Wil niet pretenderen dat door voeren je geheid vangt,maar de kansen worden er wel groter op.Er zijn tig manieren van voeren,ieder zijn eigen ding,wat het best bij zijn/haar manier van vissen en budget past.
Groeten,
Jan Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-12-2006 18:36

Beste Joris, het woord luchtgedroogd zegt dus helemaal niets over de conservering! Vitamines, enig idee wat dat zou kosten?
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

30-12-2006 18:57

Zo wil ik nog ff aanvullen op het stukje van Aart, luchtgedroogd??? natuurlijk iedere boillie is luchtgedroogd hoe wilde je het anders doen met water ofzo? lijkt me niet dus die klets van luchtgedroogde boillies kan iedereen op hun zakken zetten! mijn home-made's zijn ook luchtgedroogd en die bocht die je bij vlemmix koopt van 50 euro de 25kg is ook luchtgedroogd!

fijne jaarwisseling iedereen!

Rob
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-12-2006 22:59

Beste Jan Peter,
Ga niet met aas vissen omdat mannen met petjes op hun hoofd ermee vissen :wink:
Ik vis met aas met bepaalde ingredienten waar ik vertrouwen in heb, als ik dan al met freezers vis dan zijn dit freezers van iemand waarvan ik weet dat hij weet waar die mee bezig is. Ook deze keuze legt mij geen windeitjes. Zal zeker niet ontkennen dat een goede voertactiek rendement oplevert. Maar goed daar ging het toch niet om, je vertelde dat je meer dan 5 tot 10 kg nodig bent om vertrouwen te krijgen, ik deel deze mening gewoon niet.

Grote plas zegt me ook niet veel, heb beter gevangen op grote meren (2000 hectare plus) met weinig voer dan heren die simpel aan het bivakeren waren met grote hoeveelheden voer. Hoe door juist veel te zoeken en te verplaatsen. Heb veel voer gebuikt hoor in het verleden tot 150 kg per week op grotere wateren, Zoals al vermeldt zijn er belangrijke zaken die de prioriteit genieten boven het vissen, ik heb mijn aanpak dus rigoreus om moeten gooien.

In mijn bescheiden optiek slaat de hele karperscene door maar goed is een weerspiegeling van de maatschappij. Als voorbeeld afgelopen jaar op een drukbevist water ook de gehele aasperikelen aangehoord, meng ving bijna niets. Met een gewone wurm en maden was er prima te vangen.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-12-2006 23:05

Aart,
misschien is het handiger om het verschil te definieren tussen chemische en natuurlijke conserveringsmiddelen. Ben het met je eens dat je door alleen luchtdrogen een boilie geen jaar lang goed houdt :wink:

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-12-2006 23:43

Dat is al vaker op dit board aan de orde geweest Peter en ik hou niet zo van herhalingen.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-12-2006 23:57

Hmmm heb je een punt Aart, moet je dit keer gelijk geven :wink:
Is wel een aardige materie om je in te verdiepen, zou voor sommigen in dit topic ook wel een uitkomst zijn.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

01-01-2007 17:47

@Jan-Peter,

Hier heb je gelijk in, en ik begrijp het ook goed. Maar dat krijg je op een discussie-board, verschilende meningen. :wink: Kunst is dan ook om het dan even via PB te doen, en dan niet (onbewust) reacties te gaan posten waardoor het topic vervuild word. Maar idd, back on topic... 8)

---------------------

Even over de conservieringsmiddelen;

Inderdaad nutteloos om hier weer heel ver over uit te weiden, er is heeeeeeel veel info over te vinden hier op het board. En inderdaad, liever geen herhalingen, haha.

Geen Chemische conserveringsmiddelen

Dat wil dus zeggen niet chemisch, maar wel met conserveringsmiddelen!

Hoe moeten die ready's anders goed blijven??

Suiker en zout zijn ook conserveringsmiddelen, verschillende zuren ook, ons eten zit er vol mee (vitamine C) Wist je dat wij hier in het westen nooit een vitamineC tekort kunnen krijgen?? Zuiver en alleen omdat blikvoedsel hiermee word geconserveerd, haha.

Dus mocht er interesse zijn, gewoon even zoeken :wink:
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

01-01-2007 19:30

:o :o :o

1. Zitten er in fruit uit blik evenveel vitamines als in vers fruit?

Fruit verliest door het inblikken vooral vitamine C. Hoeveel is afhankelijk van de productiemethode. In 100 gram verse aardbeien zit ongeveer 60 milligram vitamine C, in 100 gram aardbeien uit blik nog maar de helft. Ook bij andere vruchten halveert het inblikken de hoeveelheid vitamine C. Ananas gaat van 25 milligram naar 13 milligram vitamine C per 100 gram. De vitamine C in mandarijnen gaat terug van 30 milligram naar 15 milligram per 100 gram.


2. Bevat groente uit blik of glas evenveel vitamines als verse groente?

Bij het inblikken of in glas verpakken wordt groente eerst ‘geblancheerd’. Hoeveel vitamines er verloren gaan is afhankelijk van de bij de productie toegepaste methode. Vooral vitamine B1 en C zijn hiervoor gevoelig. Aan de andere kant: groente uit blik en glas hoeft minder lang te worden gekookt dan verse groente. Uiteindelijk is er na de bereiding, wat de vitamines betreft, nog maar weinig verschil tussen verse groente en groente uit blik of glas.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

01-01-2007 21:54

Aart Lokhorst schreef:Beste Joris, het woord luchtgedroogd zegt dus helemaal niets over de conservering! Vitamines, enig idee wat dat zou kosten?



Geen iedee bij het hondenvoer etc wordt het ook toegepast.

Dus het kan wel.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

02-01-2007 11:21

@Henk,

Haha, jaja zoiets had ik dus wel verwacht (vooral van jou... :wink: )

VitamineC word gebruikt als conserveermiddel voor veel blikvoedsel. Dus ook al die groentes e.d.

Natuurlijk heeft het uiteindelijke product (aardbeien??) uit blik minder vitamines dan het oorspronkelijke product door het productieproces, lijkt me niet meer dan logisch.

Ging mij om de minimum hoeveelheid vitamineC die wij per dag nodig hebben. Die word hier in de westerse wereld dus al gedekt als we alleen maar zuur blikvoedsel zouden eten. Dit is dus niet veel, maar wel genoeg door de vitamineC als conserveermiddel.

Teveel is overigens ook weer giftig.

Was een tijd terug bij de keuringsdienst van waarden. Was een erg leuke aflevering moet ik zeggen! 8)

Gross Gruss, 8)

Erik
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Plaats reactie