Natuurlijk aas.


Plaats reactie
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

15-12-2006 16:30

Er wordt veel geschreven en gelezen over de aanbieding en smaak van de boillie of particle ( wel of niet gesoaked ) in de wintermaanden.

Eigenlijk ben ik wel eens benieuwd hoe een karper zou reageren op de aanbieding van natuurlijk aas, en dan niet de bekende worm, maar bijvoorbeeld rivier-kreeftjes, vlokreeft of slakjes.
Bij mijn weten behoren deze tot het natuurlijke aas van onze vriend en aangezien deze in de winter natuurlijk niet tot nauwelijks te vinden zijn, lijkt het mij een interessante oplossing om op deze manier toch een grotere kans te hebben op vangsten.

Roep nou niet meteen: ja maar dat zijn ze niet gewend in de winter dus... want een boillie was ook een compleet vreemd soort aas en ook daarmee hielden we lekker vol.

Alleen rijst dan de vraag, hoe aan te bieden op de hair, met kreeftjes kan ik hier nog wel een paar ideeën op loslaten, maar de slakjes en vlokreeftjes wordt natuurlijk een ander verhaal.
Misschien met hetzelfde soort materiaal als waarmee je particles tot een bolletje kan kleven ( stick-it heet dit als ik me niet vergis )

Het gaat er dus NIET om hoe te voeren met dit aas, want het is mijn idee om dit puur single-hook aan te bieden.

Graag alleen serieuze reacties, zodat we van elkaar nog iets kunnen opsteken.

met afwachtende groet,

Toine
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

15-12-2006 16:36

misschien is dit met heel dun garen aan je haak te knopen.
of een dun elastiekje, en het aas erin klemmen??
Ik heb geen idee...
Laat eens wat horen als je wat geprobeerd heb !!
succes
greetz, fred
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

15-12-2006 16:42

Een dood kreeftje? Misschien gewoon met een klein stukje nylon draad eronder knuppen?? Weet niet hoe jij het in gedachte hebt om het te doen? Ik suggereer ook maar wat :P
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

15-12-2006 16:44

bedankt voor de antwoorden.
Inderdaad had ik voor het kreeftje ook al dergelijke oplossingen.
De oplossingen voor de vlokreeftjes en slakjes houden mij het meeste bezig.

groetjes Toine
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

15-12-2006 16:53

Ik zou inderdaad voor de vlokreeftjes etc voor dat plakspul gaan wat je normaal gebruikt voor de particles.

Heb je het eventueel al geprobeerd met de madenclip van Korda?

Voor de slakjes kun je dat volgens mij perfect gebruiken de slakjes zijn toch behoorlijk taai.

Naald en draad 12/00???

Groeten Joris
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

15-12-2006 18:13

Ík heb eens een zooi mosselen gezocht,in de zon laten drogen.Toen laten male en door mn boilies gedraaid.Heb me de terring gevangen.Draait verekte moeilijk,en het stinkt ook behoorlijk.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

15-12-2006 19:09

Hij is al een keer genoemd, de maggotclip van korda is de ideale oplossing voor het vissen met natuurlijk aas.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

18-12-2006 08:07

Ik heb afgelopen zaterdagnacht gevist en uiteraard met het natuurlijke aas.
De kora maggotclip is veel te grof voor hetgeen ik hem wilde gebruiken.
Er zat niets anders op dan met 6/00 en een hele dunne naald de vlokreeftjes te rijgen. Daarna deze met stick-it (mijn vismaat had deze nog uit de WS collectie als ik me niet vergis) gekleeft zodat het hele spul netjes bij elkaar bleef.

Op deze manier hebben we alles met de voerboot uitgevaren en gedropt. Single hook gevist leverde dit om 0300 uur 's nachts een run op. Helaas werd de vis verspeeld, waarschijnlijk door het voorzichtige azen wat de vis daar doet, of door een minimale inhaking, wat natuurlijk erg jammer was.
Wel is het voor ons bewezen dat we op deze manier op een water waar grote dresuur heerst vwb de standaard aassoorten zo toch nog runs kunnen krijgen. We gaan dit uiteraard verder uitdiepen en ik zal dan ook zodra we meer effectiviteit uit deze manier van vissen halen de medevissers dit niet onthouden en middels foto de exacte opzet laten zien. Of dit nog in de winter gaat gebeuren is de vraag, voornamelijk wegens enorme drukte op mijn werk.
Je mag gerust via PB verdere info vragen mocht ik langere tijd hier in deze topic niets nieuws kunnen posten.
Hopelijk heb ik toch een beetje jullie nieuwsgierigheid kunnen belonen.

Groet Toine
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

28-12-2006 15:03

Heb op de beek eens een tijd gevist voor 1 speciale vis maar kon hem niet krijgen. Heb vervolgens een stel huisjesslakken gezocht. Na een flinke regenbui heb ik zn huisje enigzins doorboort met de slak erbij, hair erdoor, stopper erachter. 2,5 uur later lag hij op de onthaak mat.

Theorie van de regenbui is dat ze er alleen op azen nadat ze van riet e.d. in het water "regenen". Dit na ervaring dat zeelt er alleen op gevangen werd na een regenbui, met helderzomer weer niet.

Weet alleen niet of het in de winter ook lukt, misschien iets om te proberen.

MvG
Gewoon doen..........8)
Plaats reactie