2e mix, combinatie?


Plaats reactie
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

26-12-2006 18:30

Hoi,
ik heb al een tijdje een eigen mix waar ik goed mee vang, tot afgelopen zaterdag nog, dus met koud weer ook. (14 en 24 pond ) Wel haakaas gedipt.

Ik ben alleen van plan een 2e mix te maken voor de keren dat ik met deze blank, voor zover het misschien aan het aas heeft gelegen. Mijn vraag is nu, moet ik een variatie op deze mix maken of een totaal andere? Zo ja wat is een goede combinatie?

Mijn vaste mix is een vismeel mix. Weet iemand een mix die daar goed mee samen zou gaan? Of andere ideeen of meningen.

Groetjes Wiljo
Laatst gewijzigd door Wiljo van Eerden op 27-12-2006 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

26-12-2006 19:47

als het goed werkt zou ik er niks aan veranderen(je geeft het zelf al aan)en die enkele keer dat je zou blanken heeft dan weinig met je aas van doen,moraal van het verhaal,never change a winning team, :wink: zolang je vertrouwen hept niks veranderen,want dan moet je het vertrouwen weer opnieuw krijgen. 8)
aldejekes loat goan!
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

27-12-2006 08:52

Ja daar heb je wel gelijk in. Het is altijd verschrikkelijk moeilijk vissen wanneer je ergens over twijfelt:D

Maar het is dus geen aanrader om met 2 soorten boillies te vissen? 1 aan elke hengel dacht ik zo. Doe dit 's winters ook met wel eens met een pop up + eigen boillie. Om meer kans te maken zeg maar.
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

27-12-2006 09:59

een pop-up en een eigen bal is nooit verkeerd, pop-up s`winters sowieso een goed iets(kun je ook van je eigen bal maaken)als je daar toch veel vertrouwen in hept,en 2 verschillende aas soorten vissen zou ik niet met 2 verschillende ballen doen, maar bv 1 bal 1 partical,(pop-up van partical)wekt in mijn ogen meer vangkans als 2 ballen.dit alles is mijn mening maar wie ben ik :oops: :wink:
aldejekes loat goan!
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

27-12-2006 11:00

Ja dat is een feit, daar waar de bodem boilie links gelaten wordt kan de pop up toch nog die vis vangen. Dat is ook iets wat ik ervaren heb. Maar ik vang nog altijd meer op mijn eigen boilie dan op pop ups en fluor pop ups, vandaar dat ik aan een tweede goede mix zat te denken die goed samen gaat met de mix die ik al heb.

Maar misschien zoek ik het te ver weg, en moet ik de 2e hengel gewoon be-azen met mais, tijgernoten, fluor pop up etc om de dressuur te doorbreken of om in de winter toch nog een vis op de mat te krijgen waar mijn boilie uit blijft.
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

28-12-2006 16:50

Zolang de bollie waarmee je vist vangt is er geen enkele reden om te gaan wijzigen. Wat ik zelf vaak doe is er een combi mee maken met iets wat nogal tegenovergesteld is. Dus vis/zoet of vis/spicy oid. In 9 van de 10 gevallen word je aas nog steeds gepakt. Of een dippie op je bestaande bollie doet ook 't ook goed. Anyway als je een keer blankt is er niet meteen reden tot paniek.
Afgelopen zaterdag voor 't eerst sinds 20 keer weer eens geblankt maar 't was NO wind dus daar hou ik 't maar op.
Later.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Plaats reactie