Geextrudeerde maismeel


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dick van Middelaar
Berichten: 334
Lid geworden op: 11-11-2005 13:29
Contacteer:

18-10-2006 18:46

Ik merk dat mijn boilies hierdoor beter binden, dus mijn vraag, komt het echt door de geextrudeerde maismeel?

Hoor het wel.

Mvg,
Dick
Geen natuur maakt m'n leven zuur...
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

18-10-2006 22:11

Naar wat ik hoor is het een betere binder dan normaal maismeel. ook worden je boilies er harder door.

heb het helaas nog niet in de praktijk kunnen testen omdat iemand het nog steeds vergeten is een sample mij op te sturen :wink: (persoon in kwestie weet wel dat ik het over hem heb :P )
martie van den brand
Berichten: 53
Lid geworden op: 17-02-2006 10:36
Locatie: tilburg

21-10-2006 19:08

Een tijdje geleden al heb ik wat gewijd aan zetmelen en de werking ervan(het gehiem van de boillie). Hieruit blijkt maar weer dat wanneer zetmeel eenmaal opengebroken wordt door warmte en eventuele druk(Bar) je een binding krijgt, waardoor je de eieren kan laten wegvallen. Het geheim van de aas producenten. Het zetmeel wordt d.m.v extrusie verdeelt in kleinere zetmeel korreltjes waardoor het vermogen om vocht op te zuigen ver tienvoudigd wordt(een betere snellere binding). Deze bewerkings methode wordt veel toegepast bij de bereiding van gemodificeerd zetmeel.


martie de vanger van HIJ
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

21-10-2006 19:32

Bij ons op het werk wordt gebruik gemaakt van baby wheat milled ( gepofde , daarna geextrueerde tarwe ) en dit wordt dan weer vermalen . En ook maken wij gebruik van baby rice milled . Dat is rijst wat dezelde bewerking ondergaat .

Wij maken geschenksartikelen voor huisdieren en deze beide grondstoffen zorgen voor extra binding van het door ons gebakken product .
Plaats reactie