Vismeel en zoetstof...


Plaats reactie
Hugo Bovenmars

26-12-2002 17:12

Hallo,

Omdat ik al wat nagedacht heb over een aanpak voor volgend jaar (op gebied van aas), en besloten heb wat met trouvit te experimenteren ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met vismeel/trouvit-mixen icm zoetstoffen. Ik ben van plan een percentage rond de 30% trouvit aan te houden. Ik heb tot nu toe alleen boilies gedraaid van 4 gelijke delen gries, soja, polenta, birdfood. Ik heb hiervoor ALTIJD melasse als zoetstof gebruikt en er goed mee gevangen (kan ook niet anders wanneer je een vergelijking met ready's gaat maken:-) ) Maar de melasse blijf ik zeker gebruiken. Dat van die melasse is trouwens ook niet relevant, het gaat mij namelijk om de uitwerking van zoetstof in het algemeen op een vismix. Ik gebruikte zelf altijd zo'n 50 ml melasse per kg mix. Ik zou eigenlijk niet weten waarom dat niet zou werken in een vismix maar k ben gewoon benieuwd welke hoeveelheden jullie hanteren.
Alvast bedankt.

Groeten,
Hugo.
Hugo Bovenmars

10-01-2003 16:21

kom op....
Jeroen Leuven

10-01-2003 16:32

Hugo,

Omdat je zo aandringt.

Vroeger viste ik veel met trouvit i.c.m. schapenbix met als zoetstof stroop.
Bix en Trouvit laten weken vervolgens stroop erbij en bolletjes draaien (niet koken en drogen gewoon aan de haak)
Toen was dat top.
Wellicht dat ik deze combi in de toekomst weer ga gebruiken.
Ik mag hieruit concluderen dat een combi van vismeel en zoetstof niet slecht is.

Gr.
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

10-01-2003 19:20

Goedemiddag,

Never change a winning team !!!!

Kan u vertellen dat er heel wat vissers zijn die met succes zoestof in hun vismix gebruiken....

Voordeel is dat als er weinig mensen op jouw water dit NIET doen,ben jij in ieder geval anders bezig,wellicht doorbrekend....

Gebruik zelf SWEETIX van SENSAS erg veel

MVG "GRUM"
Plaats reactie