Houdbaarheid


Plaats reactie
janwillem hilverts

05-09-2006 21:42

Beste medeboarders..

Ik heb nog diverse meelsoorten in de schiir liggen.. Sommige liggen er al vanaf vorig jaar en hebben dus niet alleen de zomer maar ook de winter meegemaakt.. Sommige melen (zoals vismeel, koekjesmeel en nog wat andere dingen) zijn redelijk grote hoeveelheden. Deze zitten in een emmer, wel met gesloten deksel. Verder heb ik nog het een en ander aan kleine zakjes liggen, sommige aangebroken, sommige niet. Deze zitten ook in een emmer afgesloten. Mijn vraag is of het nog goed is om het te gebruiken of is het aan te raden om alles gewoon weg te gooien en vers spul te kopen?

Ook heb ik nog aardig veel flavours liggen, de meeste zijn al wel aangebroken. Kan het kwaad om deze nog te gebruiken?? Sommige zijn namelijk aardig dun aan de bovcenkant en onderop ligt weer een wat dikkere drap..

Oja.. Alles ligt trouwens in de schuur.. De melen vooral onder in me werkbank.

Vriendelijke groet
Jan Willem
Gebruikersavatar
Jan van Rijn
Berichten: 11
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Wateringen

05-09-2006 22:27

Als het meel vochtig is( aan elkaar kleeft ) dankan je het weggooien.
Vooral met sojameel dit ruikt meestal zuur,koekjesmeel heeft meestal een kotslucht, het beste kun je deze altijd in de supermarkt halen altijd vers, en wat je over houd eet je zelf op. Flavours kun je heel lang bewaren op een donkere plek of in de koelkast. Gebruik zelf nog flavours zijn al 8 jaar oud vangen gewoon goed.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-09-2006 22:34

In de kliko ermee.
Groet'n Henk..

still growing Old.
janwillem hilverts

11-09-2006 14:25

ALLES???? Ook de flavours??
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-09-2006 19:01

Ja, flavours gaan hier sowieso de kliko in....als ik nu maar geen trammelant krijg :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
janwillem hilverts

11-09-2006 22:09

De melen zat ik zelf ook al aan te denken, alhoewel niet de volle emmer met mais en ik dacht dat het kokos of koekjesmeel was.. ff geen idee meer.. staat wel op de emmer :wink: maar als dat afgesloten zit, en op een donkere plek staat, kan het dan echt kwaad en is het dan echt niet meer goed?? Net als de flavours.. naja die staan gewoon in de schuur..
Plaats reactie