voeren op masaal groot water?!?


Plaats reactie
alexander nefs

24-08-2006 17:13

halo ,

Ik was eigenlijk wel benieuwd of er vissers zijn die ervaring hebben met voeren op HEEL groot water.
Zelfs vis ik al een tijdje op een groot water van zeker 50 km lang.
Nu vraag ik me een paar dingen af , als je op zo'n water voorvoer zouden de karpers dan werkelijk terug kome voor het voer.
De vissen kunnen zo ver zwemmen en van heel ver komen.
Als je op zo'n water nu lang gaat voorvoeren zou je dan vissen op of rond de stek kunnen houden of de karpers terug op je stek laten komen!?!
Of zouden de vissen gewoon niet meer komen en veel verder gaan?!?

Groetjes Alexander ;)
leon boers
Berichten: 50
Lid geworden op: 09-08-2006 16:42
Locatie: noordijk/neede
Contacteer:

24-08-2006 17:51

zorg gewoon dat je meerdere stekken maakt. dan is de kans veel en veel groter voer eerst in een breete van laat maar zeggen 75 meter dat maak je dan steet kleiner en kleiner tot ongeveer 15 meter er zit genoeg karper die er ook langs komen en maak ook verschillende stekken kijk na diepte waterplanten enz enz ga gewoon beetje op onderzoek uit :lol:

meeste heb ik gelezen hoor)


mvg leon
behandel vissen net zoals jezelf en ruim je eigen rommel op!!
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

24-08-2006 18:48

ik zou gewoon masaal geweekte mais strooien op je stekken als je dit goed volhoud moet het goed komen.
Mart van Leeuwen
Berichten: 213
Lid geworden op: 28-12-2005 20:26
Locatie: AnnaPaulowna
Contacteer:

24-08-2006 19:36

Hallo

Ik vis eigenlijk altijd op groot water
ik doe eigenlijk altijd het zelfde als ik begin met voeren
eerst een paar keer 5 kg mais en een kg boilies er in dan de mais weg laten en iedere twee dagen voeren.
in het voorjaar voer ik ongeveer 1 kg boilies
en nu ongeveer 2 kg per keer kom je op ongeveer 6 a 7 kg per week uit.
ik voer altijd eerst 2 weken voor ik ga vissen.

groeten Mart
Er is meer dan alleen maar vissen.
http://www.martscarpsite.com
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

25-08-2006 14:32

2 Weken voeren?
3 dagen is lang genoeg hoor.
Voeren op groot water werkt zeker wel, al te vaak binnen 10 minuten een run gehad en dat komt instant niet snel voor.
Wel is het belangrijk om redelijk wat te voeren, rekening houdend met stroming/scheepvaart/witvis.
Zelf vis ik op een grote getijdenrivier die vanuit Duitsland naar de zee stroomt.

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

25-08-2006 15:03

Als je weet waar ze zitten! Anders kan je voeren tot je emmer een ons weegt.
Michel de Weerd
Berichten: 10
Lid geworden op: 11-08-2006 21:03
Locatie: Meppel.

25-08-2006 19:40

Als je voorvoerd heb je in iedergeval voor de vis een al een herkenbare plek.
Enkele waardevolle punten, voor mij, voor het vissen op zeer groot water zijn;

- Als je de mogelijkheid hebt de vis te kunnen localiseren dat heb je alvast een voorsprong.
- Voorvoeren op een goed uitgezochte stek werkt zeer zeker en in de
"meeste" gevallen zal de vis terug komen als ze weten dat er wat te bikken valt. Een 3 tot 5 dagen aangevoerde stek loopt vaak wel, is mijn ervaring.
- Zoek op groot water naar onevenheden in het bodemverloop maar ook langs de wal. Een kommetje hier en daar zeker het proberen waard.
- Hou windrichting etc in de gaten. Kunnen van grote waarde zijn.

Probeer het eens en ga wat langer door met vissen. Groot water heeft tijd, tijd en nog eens tijd nodig. Inzet wordt vaak beloond.

Succes Michel.
" A dirty mind is a joy forever "
Gebruikersavatar
robert sterrenberg
Berichten: 155
Lid geworden op: 26-08-2006 11:13
Locatie: rotterdam

26-08-2006 11:32

zelf vis ik regelmatig op grote kanalen en heb daarbij het volgende ondervonden. ten eerste probeer een plaats te vinden waar van zichzelf een groot natuurlijk aasaanbod aanwezig is. dit kan een driehoeksmosselbank zijn, kreeftjes e.d. normaal gesproken zullen dit soort stekken al van nature in de aasroute opgenomen zijn en scheelt jou weer enkele kilo's voer. ten tweede voer uitsluitend hetzelfde aas om een herkenbaarheid aan je stek mee te geven. voer je strawberry boilies, blijf dat dan ook doen. voer groepjes boilies over een strook en maak vooral geen dumpplaats. ik zelf voer 2 x per week 2 1/2 kg over mijn strook en dit is voldoende gebleken om de karper in ieder geval terug op de stek te laten keren. ten derde, zit eens door, ook als het na 36 uur nog niet loopt. in groot water moet je nu eenmaal veel tijd steken, de vis kan zich kilometers verderop bevinden. vele malen ving ik pas de 2e nacht gelijk een serie.veel succes
Rotterdam - Stad zonder hart maar ik heb hart voor mijn stad...
Plaats reactie