50 kg Freezerbaits meenemen


Plaats reactie
daniel vossebeld
Berichten: 31
Lid geworden op: 16-08-2004 19:16
Locatie: Hengelo

11-08-2006 13:15

Hallo Mede karpervissers,

Ik wil samen met mijn vismaat in oktober 10 dagen gaan vissen in frankrijk. Nu willen wij 50kg freezerbaits meenemen van proline. Nou is mijn vraag aan jullie hoe kan ik die het beste conserveren. Ik heb ooit iets gelezen dat je er suiker over moet strooien, maar hoe doe ik dat nu precies? :oops: moeten ze dan al een paar dagen gedroogd zijn of moet je ze zo uit de vriezer het suiker er op gooien. Of weten jullie nog andere tips? En hoe lang moet je dit van te voren doen?
Ik wil zeker geen readymeades meenemen.
Alle hulp en info is welkom!

Groetjes Daan
ivo pagen
Berichten: 375
Lid geworden op: 06-08-2005 22:47
Locatie: zoetermeer

11-08-2006 13:30

gewoon de boilies ophangen in een bewaarzak/boilie bag. af en toe effuh shudden, 's avonds weer in de emmer.

tip neem wel een boilie boortje mee.want de boilies worden zo hard als steen.
mvg ivo pagen
\
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

11-08-2006 13:34

Je kunt ze ook gewoon in emmers meenemen en er een laagje maisolie over heen gieten, zodat er op elke bal zo'n filmpje zit.

Een vismaat van mij heeft dit ook gedaan en zijn UCP bollen zijn nog perfect, al een hele tijd.

Groeten Raymon
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

11-08-2006 13:37

Een piepschuimendoos (tempex) werkt perfect.

In de auto leggen en overdag de raampjes op een kiertje voor te luchten.
Zo heb ik ze 1,5 week goed gehouden.


groeten Joris
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

11-08-2006 14:18

Daniel,

Zoals Ivo al schrijft,.. laat ze drogen in netten,.. 3 dagen en dan een olie eroverheen... no problemo ! zoek wel een goede plek uit waar het niet vochtig is.. dus niet buiten...

Succes man !

GR Ronald.
TTB Baits !
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

11-08-2006 17:07

thuis 2-3 dagen laten drogen en dan 1kg suiker of zout per 5 kilo boilies in een emmer..

houd je ze zeker een maand goed..

Gr. Remko
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

11-08-2006 19:57

of rijst ;)
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

12-08-2006 03:43

rijst / zout / steen boilies????


Onzin allemaal. ik raad je aan om thuis je boilies goed te drogen en ze mee te nemen in netjes die je op een droge plaats ophangt

vervolgends ontwerp je een mooie dip voor op je boilie( bij visboilies kan ik je aminol + zalm olie aanwijzen van waterlandbaits!)

men neme ene emmer en doen hier de nodige kg boilies in gooit genoeg dip hierover en schud het geheel. boilies nemen de diep op worden iets zachter en geven zeeer goed smaakstoffen af! wat zorgt voor een goed geurspoor wat karpers aantrekt!


Heb op deze manier tijdens het ksn kamp op de kleine wielen zeer goed kunnen vangen!


groeten en doe er wat mee...
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

12-08-2006 06:04

killian bruijne schreef:rijst / zout / steen boilies????


Onzin allemaal. ik raad je aan om thuis je boilies goed te drogen en ze mee te nemen in netjes die je op een droge plaats ophangt

vervolgends ontwerp je een mooie dip voor op je boilie( bij visboilies kan ik je aminol + zalm olie aanwijzen van waterlandbaits!)

men neme ene emmer en doen hier de nodige kg boilies in gooit genoeg dip hierover en schud het geheel. boilies nemen de diep op worden iets zachter en geven zeeer goed smaakstoffen af! wat zorgt voor een goed geurspoor wat karpers aantrekt!


Heb op deze manier tijdens het ksn kamp op de kleine wielen zeer goed kunnen vangen!


groeten en doe er wat mee...


Onzin? Killian, je moest eens weten..
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

12-08-2006 09:25

daniel vossebeld schreef:Hallo Mede karpervissers,

Ik wil samen met mijn vismaat in oktober 10 dagen gaan vissen in frankrijk. Nu willen wij 50kg freezerbaits meenemen van proline. Nou is mijn vraag aan jullie hoe kan ik die het beste conserveren. Ik heb ooit iets gelezen dat je er suiker over moet strooien, maar hoe doe ik dat nu precies? :oops: moeten ze dan al een paar dagen gedroogd zijn of moet je ze zo uit de vriezer het suiker er op gooien. Of weten jullie nog andere tips? En hoe lang moet je dit van te voren doen?
Ik wil zeker geen readymeades meenemen.
Alle hulp en info is welkom!

Groetjes Daan


laagje zout laagje boilies etc .. zo deed ik h\t op het ksn kamp
KSN
Gebruikersavatar
Michael Voormeulen
Berichten: 338
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

12-08-2006 10:30

Allemaal niet nodig. (zout, oilie dips bla bla!)
Gewoon op de juiste manier drogen, wil je ze hard dan in de wind laten hangen. Wil je ze zachter hebben, dan in een emmer, en zo nu en dan ff laten uitwaaien. Het is maar net wat je wilt. Zelf haal ik ze er een dag van te voren uit, laat ze op en handoek drogen, daarna emmer in en dan op eén van de manieren hierboven drogen. Houd ze zelf liever lekker vers (zachter dus) dus lekker in de emmer laten een zo nu en dan goed omschudden!

Ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit freezerbaits die je koopt!

Michael
TargetBaits & Tackle
Reach your target today!

http://www.TargetBaits-Tackle.com
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

12-08-2006 11:14

je kunt ze wel in de bomen hangen maar met dit vochtige weer zijn ze na 4-5 dagen wel aan het schimmelen hoor!!

heb het in frankrijk ook gehad.. veel regen gehad en de boilies lagen tijdens de buien in de auto ivm vocht. en zodra het droog was weer buiten in de boom.. na 5 dagen kon ik ze weg gooien..

terwijl ik met een andere sessie de boilies thuis droogde en toen met zout in een emmer deed na 5 weken nog geen spoortje van schimmel te zien was.. ze waren alleen keihard. maar als je er een paar handjes boilies eruit haalt en ff in een dip ofzo legt zijn ze binnen een half uur wel weer zacht.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Michael Voormeulen
Berichten: 338
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

12-08-2006 11:29

Daar heb je gelijk in, het ligt inderdaad wel aan het weer! Als het vocht er niet uit kan door weersomstandigheden dan moet je inderdaad zoeken naar een alternatief.
Maar normaal gesproken moet het lukken zoals ik heb beschreven.

Michael
TargetBaits & Tackle
Reach your target today!

http://www.TargetBaits-Tackle.com
daniel vossebeld
Berichten: 31
Lid geworden op: 16-08-2004 19:16
Locatie: Hengelo

13-08-2006 11:25

Nou bedankt heren, ik denk dat ik ze thuis maar een paar dagen laat drogen, zal mijn vriendin wel niet zo heel erg blij mee zijn, maar dat moet ze maar op de koop toenemen. :lol:
Plaats reactie