Tsja jou moet ik wel serieus nemen Marc

.
Het ei eiwit van een kippenei is ooit gekozen als standaardeiwit, in de voedingsleer wordt alles wat met eiwit te maken heeft met die standaard gemeten.
Dat ei eiwit zou het lichaamseigen eiwit van de mens het dichtst benaderen ten aanzien van de essentiële aminozuren.
Alle andere soorten eiwitten worden dus met de standaardnorm vergeleken.
Uiteraard is het eiwit in een kippenei lichaamseigen aan die kip, maar NIET aan het lichaamseigen eiwit van een vis.
Een karper is in staat om het eiwit lees de aminozuren te herkennen, er zijn hier heel geleerde koppen die het veel beter uit kunnen leggen ik haal het uit mijn herinnering vandaan.
Viskuit valt onder het lichaamseigen eiwit van de koudbloedige vis, van daaruit geredeneerd is het anders dan het standaardeiwit van de warmbloedige kip.
Het is een gegeven dat een karper het eiwit van een warmbloedig dier practisch niet kan benutten ten minste niet in voldoende mate om er op te overleven.
Op grond van die gegevens zou je kunnen stellen dat het lichaamseigen eiwit netto beter te benutten is dus van grotere biologische waarde is.
Op grond daarvan zou je ook kunnen stellen dat de herkenbaarheid van het aminozuurpatroon bij lichaamseigen eiwit groter is.
Wat nog maar de vraag is bij het standaardeiwit van het kippenei, in hoeverre is het netto te benutten en wat doet het lichaam met de reststoffen hoe wordt dat opgeslagen.
Feitelijk komt het er op neer, in hoeverre is de voedingsleer van de mens te gebruiken bij de karper.
Dat is wat wij namelijk doen, wij gebruiken voornamelijk niet lichaamseigen eiwitten en laten de berekening van de eiwitten er op los.
Hiermee kan ik natuurlijk niet stellen dat een kippenei of een ander niet lichaamseigen eiwit slecht is voor de gezondheid van een karper.
Het lijkt er op dat het in ieder geval ter discussie staat, het lijkt er dan ook op dat het zo lang mogelijk in een lade blijft liggen.
De boilieproducenten zitten helemaal niet te wachten op een veroordeling van de bolletjes.
Ik hoop dat je uit dit gebrabbel wijs kunt worden.