mix verbteren?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

30-07-2006 15:58

hoi allemaal,

ik wil graag mijn mix eens aan jullie voorleggen, mijn vangsten vallen de laatste tijd wat tegen vind ik in vergelijking met ready mades van bv martin sb toch wil ik graag zelf blijven draaien, voornamelijk in verband met het drukken van kosten. t zal vaak meer afhankelijk zijn van stekkeuze etc maar ik ben toch niet helemaal zeker over mijn mix en wil daarom graag jullie mening en eventuele tips.
mijn mix is de volgende

maismeel 20%
griesmeel 20%
soyabloem 20%
vismeel 15%
brinta 10%
eikrachtvoer 5%
robin red 5%
grof gemalen vogelzaadjes 5%

ik gebruik 8 tot 10 eieren, een pakje saroma banaan, 4 dopjes baukje vanille aroma en een snufje knoflookpoeder per kilo en voeg melasse en zonnebloem olie toe tot het goed draaibaar is.

de mix is op deze manier goed draaibaar en smaakt en ruikt voldoende om mij iig tevreden te houden. de boilie hard ook goed uit. wat vinden jullie van deze mix en wat zouden jullie eventueel aanpassen?
bart joosen
Berichten: 83
Lid geworden op: 18-08-2002 02:00
Locatie: Brecht (Belgie)

30-07-2006 19:14

Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

30-07-2006 19:31

wil je mij nu wijzen op de boiliemix validator of op biggenmeel?

de boiliemix validator is leuk maar maar een beperkt aantal ingredienten. evert aalten cd-rom aanschaffen is misschien wel een goede investering misschien maar goed :roll:

waar ik dus in geinteresseerd ben is de voedingswaarde van de boilie of deze zo in een juiste verhouding is of dat er hier en daar nog een en ander aangepast kan worden...
Plaats reactie