karpervoer 2000


Plaats reactie
cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

18-07-2006 18:28

wie heeft karpervoer 2000 ? en kan de voordelen uitleggen en nadelen van dit programma, het lijkt mij wel handig als je zelf je bolle wilt samenstellen, rekent dit ook de voedingswaarde uit met koolhyrdaden en eiwitten enz. ? of alleen maar de prijs?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

21-07-2006 23:01

Een aantal functies op een rij




Door een klik op de knop Ingrediënten informatie van het dasboard krijgt u achtergrond informatie van het geselecteerde ingrediënt U kunt naar behoefte, per recept, opmerkingen of foto's toevoegen.


Als uw mix is vastgelegd en goed bevonden kunt u de berekende porties verhogen al na gelang uw behoefte. Dit bespaart u lastig rekenwerk.


Met de EV-Tabel krijgt u een uitvoerig overzicht van de ingrediënten waarover u kunt beschikken. U sorteert de voedingsstof van de betreffende kolom op een simpele klik.


Als u zelf een ingrediënt wilt toevoegen kunt u dit onbeperkt doen. U dient uiteraard wel de gegevens zo compleet mogelijk in te voeren zodat de berekening nauwkeurig blijft werken


Om te weten of uw samengestelde mix goed scoort, kunt u de functie oordeel aanklikken. Uw mix zal dan beoordeelt worden volgens de theorie van Evert Aalten


indien u recept een slecht cijfer mocht krijgen lees dan eens de verklaring aandachtig door misschien komt u dan tot inkeer en weet u hopelijk wat u kunt veranderen aan de mix.


Met de Normering wordt duidelijk gemaakt op welk onderdeel u recept goed of slecht scoort.


Uiteraard zit bij het programma een uitvoerige helpfunctie. Hierin wordt van onderdeel tot onderdeel beschreven en rijkelijk geïllustreerd met afbeeldingen om tot een goede bediening van het programma te komen
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

22-07-2006 11:54

"Misschien komt u dan tot inkeer" :lol:

Aldus dominee Aalten. Je blijft toch lachen he met die aasprofeten!

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

22-07-2006 14:36

ik hecht weinig waarde aan die cd rom.
ik ben op het moment redelijk tot goed aan het vangen op een boilie, dacht ik laat ik voor de gein die mix nog eens invoeren in kv2000.
en het eindoordeel is een 2,4 :oops: onaanvaardbaar :(

maar wel vangen hoor :P dus trek je er niet alteveel van aan.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-07-2006 17:23

Dat is de waarde van de cd ook niet, je kunt heel gemakkelijk zien wat bepaalde ingrediënten doen in een mix, een cijfer kun je pas geven aan de waterkant 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

24-07-2006 22:19

Een beetje aangerommeld toen ik nog waarde hechte aan zulke dingen. Een mixje dat een nette 9 kreeg en er wat boilies van gerold. Een vismeelmixje met een leuke oude ananasflavour van Cipro. Volgens het programma een topbol. Tja, mijn broer had ze al opgevist voor ik weer tijd had en heeft toen wel leuk gevangen.
Vervolgens ben ik maar weer iets gaan uitproberen aan de hand van het programma maar heb ik me ook laten adviseren door een "aasgoeroe" uit dit land. Wat uit de computer kwam rollen was een boilie die vooral barste van de gemalen zaden en weer eens totaal anders was dan de meeste bollen. De vangsten waren...


Nu ben ik weer lekker met partikels bezig. Ik vraag me eigenlijk af wat een maiskorrel zou scoren. Toch vang ik er super op.

Kom op, het is maar een programma en totaal geen wonderding. Maar stel dat je toevallig voor de grap eens wat dingen wilt uitrekenen of in de stelling van Evert gelooft, dan een aanrader.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-07-2006 22:38

Aldus een aantal antwoorden op vragen die niet gesteld werden.. :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-07-2006 22:48

Ananas flavour, Kevin?

De CD geeft een database met ingredienten en de samenstelling daarvan. Daarmee berekent de CD de samenstelling van een mix in termen van voedingswaarde met door jou geselecteerde ingredienten volgens de door jou opgegeven hoeveelheden. Dit stelt je in staat om een mix te optimaliseren naar eigen norm. Daarbij krijg je het commentaar volgens de voedingstheorie die Evert Aalten hanteerde. Die kun je gewoon negeren, hoewel de meeste aannemen dat je die letterlijk moet volgen. Het meest beperkte deel van de CD dus. Kortom, het ontbreekt de meeste aan creativiteit. Maar dat is niet ongewoon. Voor enkelingen was het de bron voor een klein eigen aasimperium. Inmiddels tijd voor een nieuwe versie. Dat wel.

Wat je aan de CD hebt moet duidelijk zijn. Het is een handige leidraad bij het samenstellen van mixen. Daarbij krijg je de voedingsleer op de koop toe. Als je zelf niks kunt bedenken is dat altijd handig. En ja, de CD berekent ook nog de voedingswaarde.

Groet, Kees
Plaats reactie