Fucking black tigers


Plaats reactie
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

07-06-2006 22:05

Goedenavond.

Ik had wat geld teveel en besloot eens 25 Kilo zwarte tijgers aan te schaffen omdat ze zo lekker groot en zoet zijn. Op advies van iemand die het weten kan heb ik tot twee maal toe enkele kilo's eerst een half uurtje gekookt en een paar dagen in het kookvocht laten staan om volgens hem een mooie witte zoete slijmlaag te forceren. 'Is weer eens wat anders' zal ie gedacht moeten hebben. Want...........beide keren na drie dagen nog steeds donker water op de noten en nog géén dag later moest er een Kango aan te pas komen om de massa te kunnen scheiden zo dik. Ietwat overdreven natuurlijk, wat water erbij en het spul is weer enigzins te verwerken . Maar het ergste is dat de hele vetbende met de dag zuurder wordt, de smaak van een hap van die handel heeft echter meer weg van een klodder Pickalilly.

De eerste kilo's naturel gekookt> ZUUR
De volgende kilo's met bruine suiker gekookt> ZUUR

Wat is er in vredesnaam fout gedaan?
Groet,

John
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

07-06-2006 22:17

Ik denk de aanschaf van de noten. :lol:

Ik denk dat je ze te lang laat weken. Of ze zijn gewoon standaard zuur.

Vang je er wel vis op dan? :roll:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

07-06-2006 23:44

Jean,

voordat ze zuur worden invriezen?

Ik ben zelf van die zwarte rakkers afgestapt en gebruik enkel nog gewone tijgernoten.....

groetjes Mitsz
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

08-06-2006 00:04

Matszer,

De Petshop-boy waar ik de zwarte beessies kocht overtuigde me van het feit dat ik het heilige witte stroperige tijgervocht, zoals in de flesjes verkocht zou verkrijgen door de nootjes te behandelen zoals eerder door mij beschreven. Waarover hij overigens nog een riedeltje te horen krijgt van me, de mazzelaar. Dat doel schiet ik dus duidelijk voorbij als ik jouw raad opvolg, wat overigens altijd nog beter is dan dat ik de hele zwik in de kliko kan sodemieteren.

Begrijp ik het goed als je doelt op het feit dat dit 'verzuren' samenhangt met het zwart zijn van deze schandknaapjes :-?
Wel typisch dat ik dit nimmer heb gehad met de reguliere tijgers, hoe inferieur de kwaliteit soms ook was
Groet,

John
henry hummel
Berichten: 82
Lid geworden op: 01-12-2004 10:29
Locatie: ter apel
Contacteer:

08-06-2006 16:22

mischien heb je hier wat aan het gisten van jouw tijgernoten kun je vertragen door ze o en koelere plek neer te zetten.

Als dit niet lukt zijn ze waarschijnlijk al te oud .
draaien draaien en nog eens draaien
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

08-06-2006 16:39

John,

Probeer de tijgernoten eerst eens 24 uur te laten weken en daarna koken.. en daarna in het vocht te laten staan.
Dit heeft mij namelijk nooit de door jouw beschreven problemen opgeleverd.

Succes man !... Je hebt 25 kilo dus je kan genoeg uitproberen ! :wink:

Gr Ron.
TTB Baits !
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-06-2006 16:50

John,

als je nog wat wil bereiken met die notersz, dan moet je ze gaan breken, op één of andere manier. Ze hebben wel degelelijk de kwaliteiten in zich om vischen te vangen , maar ze hebben een té harde schil, om die kwaliteiten te kunnen uiten.

Met een hamer erop rammen en laten doorgisten is mijn motto...

zwarte werknoten.....
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

08-06-2006 17:02

Hey Pannekoek,

die zwarte noten hebben een andere karateristiek dan die bekende bruine idd. Bruine tijgers kan je weken, koken en langer laten staan om een zoetige smaak te krijgen aan je noten en water/slijm. Bij zwarte noten is dat een stuk moeilijker omdat de schil wat harder en dikker is. Wat ik doe is ze direct na de bereiding gebruiken of vermengen met bruine tijgernoten, dan krijg je namelijk wel een zoete slijm smurrie in je emmertje..

succes

PS als je de vis erop krijgt kan het in veel gevallen wel flink los gaan!
Laatst gewijzigd door Lexus Cuyten op 08-06-2006 17:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

08-06-2006 17:02

Mitsz,

Zou het 24 uur weken voordat men gaat koken ertoe kunnen leiden dat die schril minder hard wordt. Het lijkt mij dat als de noot niet kan zweten het een zure bedoeling van binnen wordt ?!..

Ron.
TTB Baits !
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-06-2006 22:26

mitsz van der kamp schreef:John,

Met een hamer erop rammen en laten doorgisten is mijn motto...

zwarte werknoten.....


Doe geen moeite Johnny,
gewoon wegkieperen!

Na twintig jaar bakkerij ervaring weet ik wel dat alles wat Zwart was in de kliko kon.. :o 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

08-06-2006 23:05

Jongens,

Natuurlijk weet ik dat de week/kook methode werkt. Maar ik kan me niet voorstellen dat door de kook/week methode de hele vetbende zuur is geworden.

Mitsz,

Wordt dan hakkehbarre man. Wil je zeggen dat hiermee het zure dan vanzelf verdwijnt??????

Leksssssss (bruikbare info) en Ron, respect :wink:

Henk,

ROGGEBROOD dan?????????? Oh nee, smaakt ook zuur. Overigens staat 8 kilo wel gelijk aan een eurootje of 32.


Bedankt allen.
Groet,

John

Ps. Ik hád 25 kilo, er liggen er al ± 8 in de kliko en daar komt waarschijnlijk nog ± 8 kilo piccalilly bij.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-06-2006 23:47

[quote="John Pannekoek"]

Henk,

ROGGEBROOD dan?????????? Oh nee, smaakt ook zuur. Overigens staat 8 kilo wel gelijk aan een eurootje of 32.
uote]
maar 8 kilo roggebrood kost slechts 8 euro (of zelfs nog minder):wink:
Plaats reactie