spodmix op water met veel brasem


Plaats reactie
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

31-05-2006 14:23

Ik ben sins dit jaar verslaafd aan spodden en doe het dus regelmatig op drukbezette wateren met bijna geen witvis.Aangezien die wateren er niet al te veel zijn wil ik dus ook gaan spodden op minder druk bezette wateren waar helaas de nodige brasem zit.
Alleen zit ik nog te denken over de spod mix.

Ik kan natuurlijk een standaard mix aan houden maar dan gecombineerd met grote boilies en tijgernoten,maar dan ben ik bang dat zodra de karper op de stek is,zich massaal op het kleine voer stort.

En spodden met alleen groot aas,tja....dan word het natuurlijk een stuk lastiger,lijkt mij dat je dan minder vaak met gooien en met kleinere spods zodat er elk half uur een klein handje tijgers of boilies in het water belanden,aangezien hier dus minder karper zit zal dat wel genoeg zijn.

Of door de brasem heen vissen........zal dan wel een druk dagje worden :lol:


Wat zijn jullie ervaringen met deze situatie?

mvg
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

31-05-2006 20:21

22 mm pellets en jumbo tijgernotenen en bolies.
vissen met 2 bolies lijkt me ook wel brasemproof.
je weet het echter toch nooit ik heb brasem gevangen met pennen met een halve aardappel van zon 50 tot 60 mm.

of proberen net naast je voerplek te vissen.
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

05-06-2006 16:48

Beste Ferenc,

mijn spodmix moet hoe dan ook altijd kleine deeltjes bevatten. Dat is voor mij nou eenmaal de reden waarom ik met spodden ben begonnen, omdat ik zo op plaatsen kon voeren met aassoorten die andere op die plaatsen niet konden inzetten.
Als het echter echt brasem-proof moet (wat overigens nooit echt lukt) dan gebruik ik het liefste alleen maar tijgernootjes, pinda's, boilies en vismeelpellets, voerzie dit geheel dan van een nogal vissig grondvoertje om het een beetje te laten plakken en kieper er flink wat visolie of iets dergelijks doorheen. Dat heeft mij de beste resultaten opgeleverd op wateren met een stevige brasempopulatie, maar helemaal uitsluiten kun je ze nooit... Wat ook wel wil helpen trouwens is om een rig te voorzien van 2 boilietjes en een stringertje en deze een meterof 10 van je spodplek vandaan te werpen. Vaak worden daar de (grotere) karpers op gevangen

mvg,

Jordi
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

05-06-2006 16:50

Bedankt voor de info,hier heb ik wel wat aan.Denk idd dat de mix word:
tijgernoten
verschillende maten pellets
pinda's
boilies
Plaats reactie