verkleurde boilies


Plaats reactie
Gebruikersavatar
marc boudewijn
Berichten: 42
Lid geworden op: 30-11-2005 15:58
Locatie: ijmuiden

09-04-2006 14:09

goeiemiddag, ik heb hier nog een aantal kilo's boilies in de vrieser liggen, echter deze zijn behoorlijk verkleurd.
Het zijn vismeelboilies met robin red, behoren dus mooi rood te zijn maar hebben lichte plekken gekregen, ze liggen nu ongeveer een half jaartje in de vrieser.
Mijn vraag: weggooien? of is hier nog mee te voeren? vind het ook zonde om een paar dagen te voeren en er vervolgens geen vis mee op de stek te krijgen en of te houden.
Zit er wel aan te denken om wat aminol te verdunnen met water, en ze daar een tijdje in te laten liggen om ze in ieder geval wat extra's mee te geven of is dit zonde van de aminol.
Dit betreft alleen het voeren ermee, want ben ook al weer vers aan het maken, maar ja, het gaat om een kilootje of tien wat ik over heb van afgelopen seizoen.
ervaring is de naam die we geven,
aan de optelsom van onze fouten.
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

09-04-2006 14:23

gewoon mee voeren, ik heb mijn bollen nu ook uit de diepvries gehaald, die liggen er ook al in van eind augustus 2005. Het zijn fish/birdfoodbollen en ja sommige hebben ook witte plekken. Als het gewoon van die plekken zijn van in de vriezer te liggen kan dat geen kwaad, als we het hier over schimmel hebben, ja gooi ze dan maar weg.
Ik ben al 5 dagen aan het voorvoeren met die bollen en vandaag zag ik een karper rollen op de stek tijdens het voeren, dus zooo negatief is dat toch niet?! 8)

greetz,
Joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
marc boudewijn
Berichten: 42
Lid geworden op: 30-11-2005 15:58
Locatie: ijmuiden

09-04-2006 14:30

Nee das zeker niet negatief :D
De witte pleken zijn geen schimmel komt zuiver van het invriezen.
Nou dan voer ik ze mooi nog op
ervaring is de naam die we geven,
aan de optelsom van onze fouten.
patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

09-04-2006 15:28

als ze nog goed smaken mooi toch je ziet snel genoeg of het schimmel is of niet
Plaats reactie