goed?


Plaats reactie
Theo de Kreij
Berichten: 87
Lid geworden op: 30-11-2005 00:18
Locatie: Zoetermeer

08-04-2006 21:52

De hardheid van een boilie wordt door meerdere factoren beinvloed. Textuur, structuur, grondstoffen en wijze van drogen. Een zachter boilie heeft doorgaans Of te weinig bindmiddel, Of is verkeerd gedroogd. Leg eens wat boilies naast de zak voor een paar dagen. Gaat hij scheuren dan is er te weinig bindmiddel gebruikt. Droogt hij verder op en wordt hij wel hard dan is de boilie niet goed gedroogd. Dat betekent beide dat de boilie snel zijn werking zal verliezen en de flavours te snel uittreden.

Omdat een trip naar frankrijk duur is en je geen kans op vis wil verspelen is het beter om ze terug te brengen. Zeker wanneer ze scheuren.
M.vr.gr,

Theo.
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

08-04-2006 22:06

hey,

Ik heb vanmiddag mijn boilies opgehaald voor frankrijk. het zijn de aardbei-birdfood, monstercrab en garlic robin red, readymades van proline. De aardbeien zijn een stuk zachter dan de monstercrab en garlic robinred. deze kan ik met mijn hand bijna niet indrukken. de geuren zijn verder wel goed, zijn de hardere boilies al een stuk ouder? Wat vinden jullie nu van die kneiterharde boilies? en heb ik een goeie koop gedaan? en ff niet zeuren over de freezers, de readymades zijn niet chemisch geconserveerd. ervaringen iemand?

gr wim
To The Boat!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-04-2006 22:09

Wim,
Als ik het zo lees heb je denk ik best een goede aankoop gedaan.

Zelf vind ik het juist geen nadeel als de boillies wat zacht zijn (In engeland schijnen de boillies over het algemeen ook een stuk zachter te zijn als op het vaste land :wink: ). Het valt van hieraf niet te zeggen of jouw harde boillies een stuk ouder zijn dan die aardbeiboillies ...kan gewoon zijn dat er andere soorten binders gebruikt zijn (zie verhaal Theo)
Maar soms vraagt een situatie juist wel om harde boillies en dat soort omstandigheden tref je dan vaker aan in Frankrijk (Catfish)
verder..
Je dekt nu alles als het ware goed af, je hebt zowel zoete boillies (aardbei) alswel visboillies
Mocht op jouw viswater de visboillies problemen opleveren (Catfish of kreeften) kun je altijd nog overschakelen op de visboillies.
Zelf zou ik het persoonlijk bij twee smaken houden....anders krijg je weer die verdomde twijfel welke van de drie je moet inzetten (aardbei,vis of de knoflook :D )
Succ6
HB
Plaats reactie