nesquick als toevoeging voor chocolade boilie,ervaring??????


Plaats reactie
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

16-03-2006 15:21

hallo
ik heb een beetje zitten kijken en proeven,je weet hoe dat gaat bij ons karpervissers die zelf boilies draaien altijd kijken en proeven en denken dat is misschien wel een goeie toevoeging voor mijn boilies.
nu zat ik te kijken naar het product nesquick van nestle,heeft een van jullie hier al ervaring mee??
ik heb ook gekeken wat er in het product zelf zit,druivensuiker en bordevol koolhydraten dus dat is wel goed.
de smaak is goed als je een theelepeltje proeft,vol van smaak en vrij zoet.
hoeveel zou je nodig hebben op zeg 10 eieren?
tuurlijk het is ook proberen zelf maar misschien zijn er mensen die dit product al eens gebruikt hebben.
ik hoor graag jullie mening hierover en misschien resultaten.
alvast bedankt
groet peter
Lex Roording
Berichten: 396
Lid geworden op: 02-12-2004 11:50

16-03-2006 17:18

Peter, ik heb het gebruikt als ''kleurstof'', zodat het minder op zou vallen voor de waterkippen. Gewoon 1 eetlepel bij de eieren en roeren maar. Maar in me mix heb ik het niet gedaan... :roll:

Gr. Lex
Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan: KSN!
janwillem hilverts

16-03-2006 18:50

Peter,

nesquick heb ik zelf niet veel ervaring mee.
Om echte chocolade boillies te maken gebruik ik altijd cacaopoeder van blooker, dit is een heel oud merk maar in mijn ogen is en blijft het de beste cacao die er is. Nesquick heb ik 1 keer gebruikt maar vond het op de een of andere manier toch niets! Wat er precies in blooker zit weet ik niet en staat er ook niet op! Het is zoals ik al zei een zeer oud cacaosoort en ik denk dat ze puur van de cacaobonen zijn gewmaald zonder verderre toevoegingen!!

Hij maakt je boillie echt goed bruin/zwart, zelf deed ik nooit meer dan 10% op mijn TOTAAL mix, dit omdat die echt sterk is en na het rollen, koken en dorgen zeer goed ruikt en je de chocolade er ook echt boven uit ruikt!
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

16-03-2006 18:58

Ik heb een keer een proef kilo gedraaid met 70 g nesquick erin, maar behalve dat het bruin kleurde kon ik niet echt een chocolade smaak terug vinden. Ik vond het dus niet sterk genoeg en heb het niet meer gebruikt. Een karper schijnt heel goed te kunnen "ruiken" dus misschien werkt het verder goed of je zal wat meer toe moeten voegen. Ik zou echter voor andere atractors kiezen zoals soep poeder, diverse soorten kruiden.
janwillem hilverts

16-03-2006 19:01

Jan,
wat je zegt klopt inderdaad, ik denk ook dat dit te maken heeft met wat er verder allemaal is toegevoegd bij nesquick.. Vandaar dat ik toch altijd voor het merk blooker blijf gaan! Het is en blijft een topper en hier ruik en proef je ook daadwerkelijk alleen cacao na het koken!! En ik neem aan dat dat is wat je wil...
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

16-03-2006 19:22

hoi jan willem
alvast bedankt voor de info.
maar heb je ook goede resultaten geboekt?
heb je er ook nog andere toevoegingen bij gedaan of alleen maar de cacao.
wat voor soort mix gebruikte je daarvoor?
groet peter.
jongens alvast bedankt voor de reacties
het is trouwens altijd moeilijk zoals jij zegt 10 % op het totaal van je mix.
ik doe het altijd op grond van 10 eieren,mix weeg ik niet af ofzo
janwillem hilverts

16-03-2006 19:31

Ik neem aan dat je je mix per delen, grammen of kilos hebt.. Zo tel je dus alles op, en daar doe je tien % bij

Als ik alleen een chocolademix wou gebruikte ik gewoon een simpele mix met simpele ingredienten.. de toevoegingen waren vaak soya melk en levertraan.. 15 ml op tien eieren

verder is de cacao ook goed te gebruiken in combinatie met vismeel!
Ik zou de vismeel wel hoog houden dit omdat de cacao zeer overheersend is! Vaak bestond mijn mix uit 40% vismeel 10% cacao en 50% wat bij de basismix behoort.. Als toevoegingen hierop..
20ml visolie op tien eieren om de vismeel nog iets meer naar voren te laten komen ( want na een tijd in het water te hebben gelegen rook ik zelf de vismeel niet meer maar de cacao nog wel van buiten en binnen!) en dan ging er nog 15 ml soya melk en levertraan op
Gebruikersavatar
Peter Alter
Berichten: 161
Lid geworden op: 15-03-2006 17:19

17-03-2006 16:23

Ik denk dat het gemakkelijk zou zijn moest je gewoon kiezen voor een deftige flavour. Volgens mij is dit stukken goedkoper en tenslotte is dit toch ook wel een belangrijke factor. De geur/smaak zal zeker in orde zijn.
En moest je nog een mooi bruin kleurtje willen, er bestaat zoiets als kleurstof...
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

17-03-2006 17:33

flavours zijn absoluut geen must in je mix,kleurstof vindt ik al helemaal niet nodig.
ik hou mijn boilies het liefst zo natuurlijk mogelijk.
als een boilie toevallig kleurt zoals bv door kerriepoeder in je mix toe te voegen is dat mooi meegenomen,maar gewoon gebruik ik het nooit.
mosseltjes en slakken zijn ook niet geel of rood dus vind ik het geen must.
de karper vind het toch wel.
toch bedankt voor je reactie
gr peter
Gebruikersavatar
Peter Alter
Berichten: 161
Lid geworden op: 15-03-2006 17:19

17-03-2006 17:37

Wou gewoon aantonen dat er misschien gemakkelijkere manieren zijn om je boilie die chocolade smaak te laten krijgen...
Zelf gebruik ik soms wel kleurstof, en wel voor twee redenen:
- je kan er de vissen mee om de tuin leiden, vissen met dezelfde mix maar een andere kleur (dressuur...)
- voor andere vissers is het opeens heel wat moeilijker om te bepalen met wat voor boilie je vist en kunnen zij dus niet meer profiteren van bv je voerstek (geloof me, er bestaan dus degelijk mensen die blijkbaar nix anders doen...)
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

17-03-2006 17:44

hoi
het was niet lullig bedoeld hoor.
maar ik heb op een water sommige vissen al meerdere malen gevangen aan dezelfde boilie en dezelfde kleur.
ik denk toch dat als je een top mix hebt met veel voedingswaarde dat de kleur niet echt veel uit maakt,diameter zeg ik ja dat verander ik wel regelmatig.
kleur kan voordeel bieden ben ik met je eens,maar ik denk als de karper het echt ziet als goed voedsel ze toch de gok wagen om het op te eten.
ik denk ook dat het komt dat de kareper het op dat water waar ik vis echt als voedsel zien nu,misschien heb ik daar mijn voordeel door.
tot nu toe heb ik er nog weinig van gemerkt laat ik het zo zeggen.
groetjes peter
Plaats reactie