SNEL oplosbare pellets


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

14-03-2006 20:22

Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer op pellet gebied. Ik zoek pellets die vooral erg snel oplossen, zodat ik deze voor de korte instant sessies kan gebruiken. Ik begrijp dat je dan al gelijk kleine pellets moet hebben, bijvoorbeeld 3mm. Nu lees/hoor ik dat er nog steeds veel verschil is tussen de oplostijden van verschillende pellets.

Nu is mijn vraag welke pellets er echt snel oplossen. Met 'snel' bedoel ik dan dat er een echt goede voerwolk ontstaat al na zo'n anderhalf uur dat ze in het water liggen, liefst nog sneller.

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-03-2006 20:49

Ze zijn te verkrijgen ! :D :D
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

14-03-2006 21:47

Daniel Legrand schreef:Ze zijn te verkrijgen ! :D :D


Dat scheelt al dan.... ze bestaan dus :P

Nu alleen nog de vraag welke 'bestaande' pellets dit zijn dan... :D
Theo de Kreij
Berichten: 87
Lid geworden op: 30-11-2005 00:18
Locatie: Zoetermeer

14-03-2006 22:45

De "White Fish" pellets van Marcel van den Eynde. Snel uit elkaar en erg effectief. Nauwelijks olie en daardoor niet snel verzadigend.
M.vr.gr,

Theo.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-03-2006 10:15

Denk nou niet dat er gelijk een wolk ontstaat, meestal is het slechts een hoopje grondvoer, zeg maar. Hoogstens de attractoren die lichter zijn dan water zullen stijgen, en bij vissen die wapperen met hun vinnen krijg je dus de voerdeltjes die zich vermengen met het water.

Die ballpellets van, ehm, ik weet het ff niet meer, die in zo'n blik zaten, die losten wel als de nete op, alsmede de zakken van Nash. Hoe warmer het water, hoe sneller het oplost uiteraard. Je zou ze ook ff van te voren een paar tellen, een minuutje ofzo in warm water kunnen weken, en dan op je stek deponeren, zodat tijdens het zakken naar de bodem al een goede vermenging van het voer met het water ontstaat...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

15-03-2006 11:57

Ok allemaal bedankt.

Sven,

Ik begrijp dat er niet zo een voerwolk ontstaat uit zichzelf, wel als de vis eroverheen gaat met z'n vinnen. Dat is ook m'n bedoeling, ik zoek dus gewoon een pellet die erg snel uit elkaar valt zodat als de karper er na een uurtje bijvoorbeeld overheen zwemt er al veel opdwarreld. De pellets die ik nu heb liggen (8mm) zijn na een dag nog niet opgelost, ze zijn wel zacht maar als je dan even flink het water laat bewegen ontstaan er nauwelijks losse deeltjes, dit is natuurlijk niet optimaal als je veel korte instant sessies houdt.

Groeten, Koen
Michel Admiraal
Berichten: 97
Lid geworden op: 28-02-2005 17:35

15-03-2006 17:44

Misschien dat die maispellets wat zijn. Gebruik ze momenteel ook en deze lossen wel iets sneller op. Op vismeelgebied zou ik het ook niet weten.

Michel
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

15-03-2006 17:54

Konijn-pellets van de Discus.

(Is konijnenvoer, niet een nieuw soort megablaaspellet gemaakt van konijn....:D)

2 en halve kilo voor iets meer dan 2 eurootjes.

En ze lossen super snel op.
Gebruikersavatar
hans van keijzerswaard
Berichten: 52
Lid geworden op: 24-02-2002 01:00
Locatie: vught
Contacteer:

15-03-2006 18:22

CSL Pellets lossen zeer snel op.
Met de jou genoemde 1,5 uur hebben ze het meeste van het werk al gedaan en zou de vis al in het netje moeten liggen.
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

15-03-2006 21:40

Pellets lossen op dit moment bijna niet op want de temperatuur is te laag. Hoe hoger de temperatuur des te sneller ze oplossen.
Geperste pellets ( mais bijv ) lossen sneller op en geven meer af in het water.
martijn roukema
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-03-2006 23:36
Locatie: Hoogezand

15-03-2006 21:57

he koen probeer anders je eigen pellets te maken. zelfde mix gebruiken als voor je boillie maar dan water ipv eieren erbij worsten rollen in stukken hakken en dan een week laten drogen in een daarvoor geschikte ruimte. heb je dezelfde pellets als de boillies waarmee je vist. brobeer dat nieuwe red venom te koop bij http://www.carpstore.nl na 10 a 15 min heb je een rode geurwolk op kruidenbasis boven je voerplek. het spul kost 17,95 per 500 ml
Tino Leffering
Berichten: 68
Lid geworden op: 19-09-2002 02:00
Locatie: gelderland

15-03-2006 23:25

Ik zie geen voordeel, om pellets te gebruiken die snel oplossen.
De pellets die ik gebruik blijven ongeveer 10 uur goed, waardoor er alleen een geurspootr onstaat. pellets die snel oplossen trekt m.i. alleen eerder witvis aan.
Een karper vangen op de rivier is .............
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

16-03-2006 15:29

en zien azen doet azen...

Wolk maakt het water troebel waardoor het beestje minder kan zien....

Enorme wolk op je stek is makkelijk met ingooien. Als je lood in die wolk terecht komt zit je wel goed.

Zomaar wat dingen die me binnen 5 seconde binnen schoten.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Matthijs Bakker 123
Berichten: 53
Lid geworden op: 10-03-2006 14:40
Locatie: Bilthoven

16-03-2006 17:44

Ik zou voor een pellet gaat met een grove struktuur. Doordat ze niet glad zijn hebben ze veel plekken waar het water bij kan, en daar door zullen ze snel uit elkaar vallen. Ik geloof dat UCP wat heeft op dit gebied...
Ze zijn in iedergeval niet zo duur als die echte haak pellets en ze zijn makkelijk te voeren!
iba born
Berichten: 153
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: den haag

16-03-2006 19:31

Tino Leffering schreef:Ik zie geen voordeel, om pellets te gebruiken die snel oplossen.
De pellets die ik gebruik blijven ongeveer 10 uur goed, waardoor er alleen een geurspootr onstaat. pellets die snel oplossen trekt m.i. alleen eerder witvis aan.



Ik heb graag een pellet, die juist wel snel oplost tot een hoopje lekkernij, onze vrienden hebben dan niet veel te happen en zo onstaat er een vreet orgie, de vis zal dus niet snel verzadigd raken, en extra gulzig jouw aas pakken. In de meeste gevallen geloof ik dus niet dat ze snel verzadigd zullen zijn, tenzij je dus met pellets vist die niet snel oplossen, of de vis zit gelijk op je pallet, dat is een andre verhaal
Het dansende oliespoor zal wel wat minder zijn, maar ik voer frequent bij, dus dat is voor mij geen probleem.
Voor mij dus snel oplossende pellets, ze moeten er namelijk wat meer moeite doen en blijven langer op je stek, omdat ze dus weinig te happen hebben.
Voorbeeld: als je op zee vist, ga je ook geen geurspoor met grote moten vis maken, je maakt ze juist gek met kleine, bijna onbehapbare stukjes, wedden dat ze bij jou aas uitkomen en het als een wezeloze pakken.
Dit is mijn visie, het verbaasd me wel, dat niemand anders dit ook zo beleefd. grt
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

16-03-2006 20:11

iba born schreef:Ik heb graag een pellet, die juist wel snel oplost tot een hoopje lekkernij, onze vrienden hebben dan niet veel te happen en zo onstaat er een vreet orgie, de vis zal dus niet snel verzadigd raken, en extra gulzig jouw aas pakken. In de meeste gevallen geloof ik dus niet dat ze snel verzadigd zullen zijn, tenzij je dus met pellets vist die niet snel oplossen, of de vis zit gelijk op je pallet, dat is een andre verhaal
Het dansende oliespoor zal wel wat minder zijn, maar ik voer frequent bij, dus dat is voor mij geen probleem.
Voor mij dus snel oplossende pellets, ze moeten er namelijk wat meer moeite doen en blijven langer op je stek, omdat ze dus weinig te happen hebben.
Voorbeeld: als je op zee vist, ga je ook geen geurspoor met grote moten vis maken, je maakt ze juist gek met kleine, bijna onbehapbare stukjes, wedden dat ze bij jou aas uitkomen en het als een wezeloze pakken.
Dit is mijn visie, het verbaasd me wel, dat niemand anders dit ook zo beleefd. grt


Ik zie het ook precies zo hoor! 8) Als je langzaam oplossende pellets gebruikt op kortere sessies en je vist met bijvoorbeeld een boilie aan de haak heb ik het idee dat de vissen zich eerst op de pellets gaan focussen, zijn deze al opgelost dan gaan ze voor het wel te pakken aas waar dan mooi je haak aan zit.

Maar Iba, welke pellets gebruik jij dan die 'snel' oplossen?

Mvg, Koen
Maikel Scheepens
Berichten: 117
Lid geworden op: 13-01-2006 16:33
Locatie: 's-Hertogenbosch

19-03-2006 18:37

de bloodworm pellets van mainline moeten heel snel oplossen. ik zou het zlef niet durven t ebevestigen wnat heb er nog niet mee gevist

mvg...
Maikel Scheepens
Berichten: 117
Lid geworden op: 13-01-2006 16:33
Locatie: 's-Hertogenbosch

19-03-2006 18:38

iets te snel getypt.....
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

19-03-2006 20:38

Voor een paar weken terug heb ik een paar kg Savoury Baits Bloodworm Extract Pellets gehaald, heb er nog niet mee gevist. Maar ik weet wel dat ze best rap oplossen, ben laatst naar het water gegaan om te kijken wat de oplosbaarheid was en wat de eventuele werking is onderwater. Het duurde niet echt lang voor de pellets waren opgelost, dit op ongeveer een meter water en een koude watertemperatuur. Er ontstond een mooie voerplek van deeltjes die van de bodem omhoog dwarrelden. Ben benieuwd wat de pellets voor me kunnen betekenen in mijn nieuwe seizoen.

Heb ik trouwens ook nog een vraag, misschien weet iemand hier een antwoordt op of kan dit bevestigen. Is het nou zo hoe dieper het water hoe sneller de pellet oplost? Ik dacht door de waterdruk zeg maar...Of heeft dit geen echte invloed?

Groet
Maikel Scheepens
Berichten: 117
Lid geworden op: 13-01-2006 16:33
Locatie: 's-Hertogenbosch

19-03-2006 21:52

volgens mij heeft het niet echt invloed. alleen met warm weer lossen ze wel sneller op
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

20-03-2006 18:12

Bedankt voor je reactie.

groet
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

20-03-2006 19:56

Ok bedankt allemaal, meer reacties zijn altijd nog welkom. :)

Nog even over het voorweken: Dit gaat niet werken in mijn geval omdat ik met pva wil gaan werken.

Mvg, Koen
martijn roukema
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-03-2006 23:36
Locatie: Hoogezand

20-03-2006 22:39

je kan ze natuurlijk ook gaan soaken dit tast het pva ook niet aan wat je wil gaan gebruiken. en heb je snel een mooie voerplek .
Plaats reactie