Opbouw van een voerstek


Plaats reactie
Gebruikersavatar
rene hameeteman
Berichten: 121
Lid geworden op: 15-01-2005 15:03
Locatie: Goedereede

13-03-2006 16:04

Hoe bouwen jullie je voerstek op ?

Ik wil half april beginnen met vissen, en wil van te voren een stek opbouwen, hoe het voeren nu aan te pakken waarmee te beginnen
en hoeveel.........
Beter 1 karper op de mat, dan er tien zien springen.
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

13-03-2006 18:46

Voer eerst heel het water versprijd af. Begin nu niet in eens met met kilo's boilie's te strooien, zeker niet wanneer de water temp onder de 8 gr ligt. begin met bijvoorbeeld op een water van 2 hectare 1500 gr boilie's te voeren over heel het water. Eerst over het hele water versprijd, zodat de karper overal jouw boilie tegenkomt, en het gaat associeren als lekker en niet gevaarlijk. Dan beetje bij beetje naar een bepaalde stek toe werken. dat word de plek waar uiteindelijk gevist gaat worden. Hier zullen de karpers dan ook terug komen omdat daar het meeste voer te vinden is. Doe dit om de 2 dagen. Als de water temp boven de 10 gr komt kan je makkelijk de hoeveelheid voer verdubbelen. Maar zeker niet te veel voeren want dan snij je zelf alleen maar in de vingers wat resultaat betreft. Per vis stek met deze watertemp +- 300 gr boilie's voeren, wel om de 2 dagen. ligt de watertemp boven de 8 a 10 gr, kan je de hoeveelheid verdubbelen.

Gr Danny
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

13-03-2006 19:53

vergeet het voeren voorlopig maar... :-?
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

13-03-2006 20:28

Henk, mag ik vragen waarom? Als je met mate, maar met regelmaat op de goede plekken voert dan loopt het zelfs met een watertemperatuur van 2 graden (ja, gemeten... ) gewoon als een trein.
Nu 3 keer achter mekaar binnen een half uur actie.

Mvg. Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

13-03-2006 21:17

Daniel dan kan best maar niet elk water is het zelfde. Ik zou op dit moment ook zuinig zijn met voeren het water is gewoon weg te koud en ze eten niet veel. Uit de boot kon ik 1.5 meter diep op mijn stek kijken en mijn boilies lagen er naar 3 dagen nog keurig. Dat betekend of de vis is niet aanwezig op mijn stek ( wat zou kunnen ) of ze vreten gewoon weg niet. Verlang ook naar warmere tijden weg met die vorst.

Tjuus
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

13-03-2006 22:33

Daniel

Als dat jouw resultaten nu zijn dan doe jij het knap en zou ik er zeker mee doorgaan. Ik denk dat het bij de meesten van ons nu niet het geval is.

En stel je voor dat je dat nu doet met een paar man op een water en je weet het niet vanelkaar. Je gooit elkaars glazen in nl.

En ik besteed liever mijn brandstof voor de auto in de betere tijd om voortevoeren, nu kun je die centen denk ik beter in een wat attractievere boilie steken en dan instant vissen.

Tenzij de door jou te bevissen wateren op korte afstand van jouw huis liggen, dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Groeten Henk
Gebruikersavatar
rene hameeteman
Berichten: 121
Lid geworden op: 15-01-2005 15:03
Locatie: Goedereede

14-03-2006 09:22

Het water waar ik over praat ligt op de route naar mijn werk.
Ik kom er 2 maal per dag langs dus extra bezine kost het niet.
Het water waar ik over praat is vrij groot zo 12ha. en vrij ondiep
zo tussen 1.5 en 2.5m.
Beter 1 karper op de mat, dan er tien zien springen.
iba born
Berichten: 153
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: den haag

14-03-2006 18:59

Tom Engel schreef:Daniel dan kan best maar niet elk water is het zelfde. Ik zou op dit moment ook zuinig zijn met voeren het water is gewoon weg te koud en ze eten niet veel. Uit de boot kon ik 1.5 meter diep op mijn stek kijken en mijn boilies lagen er naar 3 dagen nog keurig. Dat betekend of de vis is niet aanwezig op mijn stek ( wat zou kunnen ) of ze vreten gewoon weg niet. Verlang ook naar warmere tijden weg met die vorst.

Tjuus


Ik denk het eerste, dat je stek misschien niet zo' n goede winterstek is. Maar ik denk dat ze nog wel wat eten, waarschijnlijk niet veel. Als je aan je schubben wilt komen moet je wel weten waar ze zitten, daar in de buurt zullen ze af en toe, toch nog wel graag wat eten. grt
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

14-03-2006 19:12

Heb je helemaal gelijk in. Op het water waar ik vis trekt de vis met regelmaat van plek nar plek ( in de zomer ). In de winter blijven ze vaker hangen maar waar. Heb wel met de fish finder gevaren maar is moeilijk. Water is op zijn diepste punt 5 meter maar heeft een ondiepe kant van 1.50 meter. Als het zonnetje doorzet dan trekken ze richting het ondiepe. Waar ze nu zijn het blijft moeilijk maar ik blijf proberen en hoop op betere ( warme tijden ).
In de zomer springen ze met regelmaat maar in de winter laten ze zich niet zien.

Tjuus
Plaats reactie