wit uitslaan van boilies


Sam Bos

01-02-2006 19:07

wat doorvetten het is ze auto ofzo :wink:
Ismail Kocak
Berichten: 33
Lid geworden op: 14-07-2004 20:25
Locatie: De Meern
Contacteer:

01-02-2006 20:16

Janwillem hilverts

Niet twijfelen :wink:
William Hanswijk
Berichten: 7
Lid geworden op: 22-04-2005 21:07
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

05-03-2006 11:10

Dat witte is vriesbrand!Komt door te lang bewaren in plastic.Je kunt de boilies beter in karton in de vriezer doen,dan komt het minder snel voor!

Greetings van Bonkie!!
Via mijn site kun je nog meer boeken te koop vinden!Binnenkort komen er ook andere artikelen bij!!
janwillem hilverts

05-03-2006 16:46

William Hanswijk schreef:Dat witte is vriesbrand!Komt door te lang bewaren in plastic.Je kunt de boilies beter in karton in de vriezer doen,dan komt het minder snel voor!

Greetings van Bonkie!!


Ik bewaar ze nooit in plastic :) na het koken en drogen bewaar ik ze vaak in een kussensloop (nee vind me moeder niet altijd leuk nee :lol: ) Maar toch heb ik het met bepaalde mixen die wit uitslaan.. en ja het heet doorvetten en nee het heeft niks met een auto te maken!!

Daar vergis je je goed in Sander, het doorvetten, en het witte laagje wat hierdoor dus komt, komt grotendeels door de suikers en dergelijke

Ga het maar is op internet opzoeken en bij meerdere navragen
Kevin van Aalst
Berichten: 2
Lid geworden op: 12-03-2006 19:04
Locatie: zwijndrecht

12-03-2006 20:01

die witte randjes zijn suikers makkelijk gezegd goede schimmels hier van je gewoon goed mee geen probleem andere schimmel vorming zou ik welvermijden vangse
the hunt for the big .....
geert baillievier
Berichten: 62
Lid geworden op: 14-02-2006 12:33
Locatie: Zwevegem/ Belgie

13-03-2006 02:08

Wat hebben jullie in gods naam tegen schimmel. Dit heeft net een meerwaarde aan uw boilies, extra aroma's en AZ die vrijkomen. Al eens stilgestaan bij de produktie van schimmelkazen en salamies. De kazen worden speciaal geend om die schimmelculturen te creeren. Dit bepaald de zo geliefde geur en smaak.
Dat wit heeft niets te maken met vriesbrandt of uitdrogen van de boilie maar als u nu uw boilies gewoon laat luchtdrogen bij deze weersomstandigheden zijn ze gewoon veel gevoeliger aan schimmelvorming. Hangt natuurlijk af van uw mix, en moest u 3% zout toevoegen zou er waarschijnlijk geen wit ontstaan.
Maar dus , geen erg dat wit ,uw boilies zijn nog goed te gebruiken.
That's live!
Veeckman Tim
Berichten: 60
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00
Locatie: gavere

13-03-2006 11:45

zo is dat Geert.
Ik heb soms last van klein witte stipkes opd e bollen, alsk ze laat drogen. meestal komt da na een tweetal dagen, zeker met een vochtig weer.. net voor ik ze wil invriezen. Kwaad kan da nie...integendeel.

Maar mee naar frankrijk vertrekken , als ze al aant gaan zijn voor het vertrek... zalk nie echt doen. dan zorgek wel da ze droog genoeg gelegen hebben, dak da probleem nie heb. Voor een tweedaagse sessie kand a geen kwaad, oe meer dat stinkt oe beter.
idem met particles, da betert met de maanden da ze staan.

mvg
Red