Voeren in de winter op groot water


Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

28-02-2006 10:56

Beste Daniel,

Het zijn gewoon je adresjes kennen.
Ik haal een aantal producten die Stephan ook haalt, bij dezelfde molenaren.
Dan kan je, voor een kwaliteitsbol ECHT wel onder de 1,50 incl all blijven.

Maarja, als jij koppig wilt blijven beweren dat je niks goeds heb, onder de 5 euro. Zal dit wel met je eigen winkeltje te maken hebben?

Roll on,

Frank
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-02-2006 11:28

Nou Frank kijk.


Ik had het over het algemeen over andere producenten die zogenoemd onder de 5 euro een boilie aanbieden.

Dat jij het kan voorjezelf vind ik toppie voor je, laat daar geen kwaad iets over bestaan.
En ga er vooral mee door ! :)

Maar wat ik doelde te zeggen is dat zelfs als een ''grote jongen'' groot inkoopt niet iets supertofs kan maken voor dat geld.

Voorbeeld

Bedrijf XXX : koopt Grootschalig kwaliteits melen in voor en laten we zeggen dat hij van 1000 Euro, genoeg ingredienten heeft om zo een 300 kilo boilies te draaien van 1 soort. Van zogenaamde kwaliteits ingredienten.
Al in met eieren is hij 3,33 de kilo kwijt om het te maken.
Maar let wel de werktijd zit er niet in niets .
Dus even rekenen Kwaliteits bol : 3,33 Iclusief Eieren.
Uurloon nou klein schalig bedrijf met simpelle machines ben je toch gouw voor 300 Kilo een halfe dag aan het draaien.
Laten we zeggen 6 uur met koken erbij, nou laten we de gemiddelde uurloon van een Pool nemen :lol: dus 5 Euro netto per uur.
Dan kost de pool je al 10 Eurocent te kilo die gemaakt word.

Oke dan zit je op 3,43

Oke nu komt stroom nog
Water (niet veel maar moet ook berekend worden.
Oja en vergeet bijna de balasting te betalen voor me pool zo een 52 %
Dan nog verpakkingskosten.
Dan nog droogtijd eerst want neemt tijd en ruimte in belsag en tijd is geld.

dus laten we afronden dat een boilie van wat kwaliteits ingredienten uitkomt op 4,25 voor de grote bedrijf. En (dit is dan niet ruim genomen)
Want praat dan over een boilie opgemaakt uit echte RR met een goede vismeel en eventueel wat leverpoeder ,, afijn gewoon goed ingredienten toegevoegd aan de bulk.
Nou wil die graag nog wat winst maken toch ?
Ok nou de boilie gaat weg voor 5 euro bijvoorbeeld, en hij kost hem 4,25 ok dus 75 cent winst , nee helaas gaat dat niet zo er gaat van die 5 Euro nogeens 19 % BTW af. en wat hou je over 4,05. ja inderdaad vette verlies dus.

Dus zo zie je maar dat het erg moeilijk is.

En al koop Bedrijf XXX nog zo groot in de meeste kwaliteits ingredineten worden er niet veel goedkoper op dat gaat om centen werk.

Voorbeeld goede volvette getaoste Soja , Winkelprijs zo een 2,50 de kilo.
Per ton 1,38 De kilo, Ex 6 % Btw maar daar praat je niet over als je zo inkoopt.

Zelfde voor Robbin red of je nou 100 kilo of 1000 kilo pakt bij haith's het maakt geen flikker uit in prijs.
raar maar waar.

Ik ben allang blij dat ik zelf niet per tonnen hoef te bestellen, zo weet ik in ieder geval dat de versheid gegarandeerd is.

Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

28-02-2006 11:35

Deze topic begon met de vraag:Hoe een wat groter water aan te pakken qua voorvoeren ja/nee? :-?

Niet over welke prijs de bal moet/mag/kan kosten en waar je welke produkten aan kan schaffen,voor welke prijs/hoeveelheid. :cry:

Dat is een groot verschil,ook voor mensen die vaker op het board reageren :wink:
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-02-2006 11:38

Beste John,

over het algemeen gaan alle topic's van hoofdonderwerp naar subonderwerp,

Dat geld dus zeker voor 80 % van de topic's !


Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

28-02-2006 11:38

Daniel, met alle respect maar jouw visie slaat helemaal nergens op.

Echt thuis in de inkoop van producten ben je niet als ik je posting hierboven doorlees.

Komt op mij meer over als je eigen prijs te rechtvaardigen en de concurrentie in discrediet te brengen.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-02-2006 11:48

Wil,

Ik zat al te wachten op een reactie van jou !!!!!!
Kon niet anders.

Jou gebondenheid bij PL speelt hier ook in mee, je voelt je aangevallen !

Maar Wil, laat ik je wel een ding zeggen.
En dat is dat ik nog veel meer fabrikanten zeer goed persoonlijk ken (mensen die kwaliteit maken) en dat die het 100 % met me eens zijn.

helaas ben ik niet in de positie om een ander merk waarvan ik denk van hij min is de grond in te trappen.

En wat ik hierboven uit heb proberen te leggen is gewoon de keiharde waarheid !

En dat geld zeker voor de paar ingredienten die ik heb genoemd.
Wel met de regel dat ze er genoeg van gebruiken en niet alleen dat kleine beetje erin om te kunnen zeggen dat het erin zit !

Verder Wil,

Je bent het altijd met mij oneens en ik zeg je eerlijk het intereseert me letterlijk geen bal.
Ik zou nu als ik wil heel hard uit kunnen halen maar dat doe ik niet !
Heb wel betere dingen te doen .

Tjuus Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-02-2006 11:56

Wil Jeurninck schreef:
Echt thuis in de inkoop van producten ben je niet als ik je posting hierboven doorlees.



Als ik dat niet was Wil, dan had ik niet de ingredienten die erg veel andere leveranciers niet kunnen vinden (of de duur vinden)

Tsjuus Daan

Back on Topic is wel weer genoeg zo.
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

28-02-2006 11:57

Daniel, als eerste mag je van mij best heel hard uithalen.

Als tweede zorg eens dat je info klopt, ben helemaal niet verbonden met Pro Line, dus dat aangevallen voelen klopt ook niet helemaal.

Ik ben het wel vaker niet met je eens, klopt helemaal, komt ook door het feit dat je wel vaker onzin schrijft hier.

Maar waar ik me het meest aan stoor bij jouw is het eeuwig aanvallen van andere producenten, ga eens van je eigen kracht uit.
Neem aan dat jouw merk boilie goed is, sommige postings zijn wel degelijk zinnig en tonen dat je wel verstand hebt van een goeie bol in mekaar steken.
Waarom dat aanvallen van andere producenten dan altijd?
Het verhoogt jouw geloofwaardigheid niet.

Ga gewoon uit van je eigen kracht en verkoop een goeie bol, zal je beter afgaan dan altijd de concurrentie subtiel proberen zwart te maken.
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

28-02-2006 12:02

Is er nog iemand die een tip heeft voor de topic- opener?
Zelf zou ik wachten met voeren tot de watertemperatuur het weer toelaat en tot die tijd ondiepe stekken bevissen op mooi-weer dagen.
Dus vissen de kant waar de zon het langst op staat en ondiep, niet voorvoeren, scheelt je ook weer geld :wink:

Mvg Ivan
Carpe diem...
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-02-2006 12:04

Beste Wil,

Het laaste wat ik wil met me postings is me concurenten zwart maken,
Het nadeel van zo een board is dat veel niet goed word opgevat evenals niet vaak goed word word geschreven.

Daar ik over het algemeen eer goed contact heb met bijna alle producenten in NL !

Het is niet mijn bedoeling om collega's zwart te maken, totaal niet ik gun ieder zijn plezier in het vak dat we doen.

Verder wat jij ziet als stomme opmerkingen van me, denk ik dat je ze niet goed heb begrepen of dat ik ze niet goed heb geformuleerd.

Face to face blijft toch wel de manier om te communiceren over sommige onderwerpen.

Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

28-02-2006 14:29

zo en dan nu maar weer eens terug naar het onderwerp? :D

niet vechten rijdens het ruziemaken hoor :D
Gebruikersavatar
Matthijs Bakker
Berichten: 61
Lid geworden op: 24-01-2006 19:28
Locatie: Huizen

28-02-2006 14:42

Tsjonge jonge hoe oud zijn jullie zeg? Ieder z'n eigen mening.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-02-2006 14:56

........
Laatst gewijzigd door michel Tja op 27-03-2006 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

28-02-2006 15:24

Michel,

je hebt per ongeluk een hele verkeerde avatar geplaatst. Moet je wel even weg halen hoor :D
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-02-2006 15:30

..........
Laatst gewijzigd door michel Tja op 27-03-2006 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

28-02-2006 15:55

Frank Sinatra :o

Sex Pistols? :D
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-02-2006 16:22

Guns and Roses TOP!!!!!!!!!

Nirvana ook al TOP!!!!
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-02-2006 16:47

Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-02-2006 17:15

Beste Daniel,
Ik zou eens een cursus marketing & communicatie gaan volgen, dat kan wel eens helpen. Wil raakt namelijk voor een deel de kern van de zaak waar het om draait, de wijze van profileren zoals je nu doet zou je klanten kunnen kosten.

Verder veel succes met je buisness.
mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

28-02-2006 18:32

:o
Wat 1.50€ wel niet teweeg brengt. Er wordt gereageerd alsof je mensen ervan beschuldigd dief van eigen portemonee te zijn :-?
Of dat je mensen d'r billen ontbloot :oops:

Volgens mij moet ik maar snel een freezer-bait company beginnen, dan heb ik mijn boilies nog goedkoper!!!! Geheel gratis + elk jaar een nieuwe uitrusting :wink:

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-02-2006 19:56

Peter en jij een cursus hoe bemoei ik me niet met alles :s
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

28-02-2006 20:17

En jullie met zijn allen een cursus hoe blijven we ontopic. Er word al anderhalve pagina gezeikt over die anderhalve euro aan boiliekosten en foute Guns en Roses avatars.

Het word tijd dat die winter aan zijn einde komt, kunnen we VISSEN met z'n allen!
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-02-2006 20:26

Daniel Legrand schreef:Peter en jij een cursus hoe bemoei ik me niet met alles :s


Daniel,
ter info dit is een discussieforum waarin je zaken kenbaar mag en kunt maken op een normale en vriendelijke wijze. Ik probeer je iets duidelijk te maken op marketing gebied en hoe jij jezelf als commercieel aanbieder in de etalage zet.

In ieder geval ben je mij als potentiele klant al kwijt door dit soort gedrag, uitlatingen en insinuaties. Indien je wilt reageren dan graag via een pb daar ik lukas gelijk moet geven, die heeft pas een punt.

Verder nog steeds succes met je zaken daar ik iedereen een boterham gun.


mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

28-02-2006 21:05

Maw Robert, ga eens het voorjaar en de zomer en het najaar vissen op dat water.
Leer het kennen, 12ha is niet zo groot, maar als je in de wintermaanden gaat beginnen op een voor jouw groot en onbekend water is kun je wel eens je tanden er op stuk bijten.

Doe wat ervaringen op in de wat "makkelijkere" tijden van het jaar en gebruik die info voor het misschien komende winter eens te gaan proberen.
Lijkt me een stuk verstandiger dan bot weg in de winter te beginnen.
Enig geduld is nu wat je moet hebben tot de watertemperaturen iets stijgen zodat jij het water wat beter kunt leren kennen.
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

01-03-2006 12:15

Het was niet mijn bedoeling om hierover ophef te veroorzaken..

Wel even enige dingen:

Ik heb een adresje voor miujn vismeel (euro de kilo).

Gebruik geen flavours.

Van Wielco het volgende:
koekjesmeel (20 kilo voor 14 euro)
Sojabloem volvet (20 kilo voor 35 euro)
Polentabloem (25 kilo voor 17 of 18 euro)

Breukeiren voor geloof iets van een euro per kilo. en anders een ander adresje waar ze 2,20 de 30 kosten.


Sorry, was in mijn eerste posting misschien iets te kort door de bocht, maar volgens mij moet je zo toch een richting de 1,5 de kilo gaan.


Even on topic:
Ga dit jaar vissen op een recreatieplas van 40 ha die grote delen een meter of 10 diep is. Begin er pas eind april met rustig voeren. Als ik daar al een keer eerder heen ga, zal het na een paar zonnige dagen zijn en op een mooie ondiepe plaat.


Stefan


Volgens mij is er ook een keer een uitgebreide topic over een prijs voor bolies geweest, die over hetzelfde onderwerp ging.