Structuur boilie tov attractors/watertemperatuur


Plaats reactie
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

26-02-2006 22:57

Goedeavond, ik zou graag een aantal dingen willen vragen over de stuctuur van de boilie. Als eerste ben ik benieuwd of jullie rekening houden met de structuur van de boilie tov attractors/ watertemp en hoe jullie dit testen (glas water?). En hoe weet je dan of bv je flavour al uitgelekt is en je olie of aminol nog niet, of is het zo dat als je je vloeibare attractors goed mengt dat ze 1 worden en zo gelijktijdig uitlekken?
En in welk mate bepalen vloeibare attractors(aminol, krill juice, olieen, flavours) de smaak van je aas, al snap ik natuurlijk dat dat ook van je mix afhangt.

Alvast hartelijk dank
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

26-02-2006 23:10

Arno,

Ik hou er wel degelijk rekening mee hoe grof mijn boilie uiteindelijk zal worden na het draaien.

Ik hou mijn boilie altijd lekker grof, dit bevoorderd idd de uitlekking van de gebruikte flavours, dit zal dus sneller gebeuren dan een fijne structuur.

Ik test mijn boilie's altijd 24 uur in een glas water, al is het alleen al om te kijken of ie goed stevig blijft. Van hier uit kan je ook goed zien dat de diverse flavour/sweetner en olie er goed is uitgelekt ivm olie plekjes en troebelheid in het water.

Ik ga er van uit dat bij een warmere water temperatuur dit proces eerder zal geschieden dan dat ie laag is. Ook ga ik er van uit dat het uilekken van bijv. de flavour minder snel uitlekt dan de aanwezige olién in de mix. Dit omdat de olie vaak lichter van gewicht is dan de flavour.

Gr Danny
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

26-02-2006 23:42

Alvast bedankt voor de reactie Danny, alleen wat jij zegt over de uitleksnelheid klopt volgens mij niet helemaal. Naar mijn weten hangt het uitlekken af van het oplosmiddel in de attractor en van de dikte van de attractor, en het lijkt mij dat dunnere vloeistoffen eerder uitlekken dan dikkere dus dan zou de flavour eerder uitlekken dan de olie. Het kan best zijn dat ik er langs zit maar dan horen we dat vanzelf hier (hoop ik).

groetjes
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

26-02-2006 23:52

Dat kan idd heel goed wat je zegt, en klinkt ook logisch. Alleen ik heb gemerkt dat als ik de boilie in een glas water doe of in m'n aquarium, dat juist de olie er eerder uit lekt, of iniedergeval al vrij snel. dit kan je uiteraard zien door de vele olie achtige plekjes die aan de opervlakt van het water drijven. Hoe zou je het zoiezo kunnen testen ,dat je flavour goed uitlekt? Misschien wel een interesante vraag, wie heeft hier de oplssing voor?

Gr Danny
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

28-02-2006 20:44

niemand?????
Plaats reactie