knoflookpoeder


Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-02-2006 20:41

Douwe,

Zover ik weet uit de koi wereld. 1988. Knoflook zorde ervoor dat de vissen de ongediertes kwijt raakten. Daarnaast werkt het ontsteking remmend en bloedzuiverend. Vandaaruit is verder geborduurd. De commercie was toen hier nog niet zover. Nu ik er over denk kwam dit bij Bram of Rini Groothuis vandaan. Toevallig werkte mijn buurman met 1 van 2.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

03-02-2006 18:11

Er zijn dus wel degelijk meer mensen die er van gehoord hebben. :wink:

Mvg..
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-02-2006 18:32

Klopt Nick het is voor mij ook geen nieuws, oa knoflooksaus als toevoeging vind je al beschreven in 1981.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

14-02-2006 20:51

Douwe Bijlsma schreef:Juist dan ben ik tevreden, het is een aanname gebasseerd op een commerciële verspreider van het goedje dus.


Ik kan me ook niet voorstellen dat knoflook eetlust opwekkend is. Verder stond deze in het loeb rapport er ook niet bij als een echte oproeper van azen bij de karper.

Volgens het loeb rapport zou fenegriek wel eetlust opwekkend zijn, of in ieder geval de karper aanzetten om te gaan azen. Ik heb dit geprobeerd met lage en hoge concentraties fenegriek in de mix....resultaat was niet beter dan anders.

Maar als we kijken naar ons zelf, wat zijn bij de mens eetlust opwekkende dingen? Volgens mij krijgt de mens honger als zijn maag leeg is, dus ik neem aan de karper ook. Het enige wat de mens laat eten ondanks dat hij/zij geen lege maag heeft is alcohol en cannabis. Nu lijkt het me geen goed idee (en verder ook onbetaalbaar en zo niet onmogelijk) om de karper hiermee te vergiftigen.

Over het koi verhaal, als een koi niet wil eten en de knoflook trekt em over de streep dan is er toch iets niet helemaal goed met de koi. Ik neem aan dat deze zich dan niet helemaal lekker voelt. Mocht knofllok hem dan toch laten eten dan is dat een fantastisch middel voor deze bezigheid. Toch zijn wij aan de waterkant met andere praktijken bezig en proberen vissen te vangen die doorgaans goed eten (voeren doen we niet voor niks, als is het maar een klein handje) dus dan heeft knoflook verder geen toevoeging om slecht azende karpers over de streep te trekken. Heb de karper honger en vertrouwd deze het aas, dan vliegt dat aas er in als een stofje in de stofzuiger. Floep en weg aas.....

Wat rest? Gewoon je ding doen en je niet gek laten maken omtrend de ingredienten die de eetlust opwekken of de karper laten azen....
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-02-2006 21:25

Ronnie het blijkt dat een mens meer trek krijgt door zijn neus te gebruiken dan naar de maag te luisteren.
Ook het proeven gaat voor het grootste deel met de reuk bij een mens, het ruiken bij een karper heb ik nogal moeite mee 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

14-02-2006 21:29

Douwe Bijlsma schreef:Ronnie het blijkt dat een mens meer trek krijgt door zijn neus te gebruiken dan naar de maag te luisteren.
Ook het proeven gaat voor het grootste deel met de reuk bij een mens, het ruiken bij een karper heb ik nogal moeite mee 8) 8)


Douwe, een mens krijgt honger door zijn neus te gebruiken ook als zijn/haar maag gevuld is met voedsel?

Het ruiken van eten kan de mens hongerig maken omdat zijn/haar maag wel wat vulling kan gebruiken.....
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-02-2006 21:35

Was dat maar waar Ronnie, als ik langs een vistent loop of fiets en ik ruik versgebakken vis kan de maag nog zo vol zitten maar ik krijg direct trek in een lekker warm visje.

Heb ik ook als ik bij mijn Hindoestaanse familie binnenwals.
Vissen is een hobby, geen religie!
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

14-02-2006 23:10

nou moet je ophouden Douwe...

krijg gewoon zin in een gebakken visje...

of een haring met wat uitjes...

heerlijk toch!

Henk :wink: