hennep¿¿¿¿


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram Wijnhoven
Berichten: 228
Lid geworden op: 09-07-2005 21:10
Locatie: tussen voor en achtertuin
Contacteer:

14-02-2006 20:27

hallo mede boarders

ik wil graag een targetvis vangen waar ik al 4 jaar achter aan zit.
nou is het nog best koud maar ben nog steets actief op dat water aan het vissen om die vis te kunnen teverschalken. nou zat ik te denken mischien kan ik wel een stek opbouwen met veel hennep en/ of mais maar ik weet eigelijk niet of hennep en mais snel verzadigen in de winter


laat me het horen
je kan iemand anders bewonderen om zijn presaties, maar onderschat jezelf toch ook niet!
_________________________________
pb, 41pond schub schoon aan de haak!
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

14-02-2006 20:42

Prima voer voor de winter, plantaardig dus goed te verteren, maar niet teveel he!!

2 weken een stekkie voorzien van 100 gram hennep, 100 gram mais en 50 griesmeel boilies. Daarna een paar dagen van 's ochtens tot 's avonds vissen en je hebt em wel gehaakt als ie van je plekkie hebt gesnoept!
gert kijzer
Berichten: 22
Lid geworden op: 14-10-2005 00:41

14-02-2006 20:51

2 weken een stekkie voorzien van 100 gram hennep, 100 gram mais en 50 griesmeel boilies. Daarna een paar dagen van 's ochtens tot 's avonds vissen en je hebt em wel gehaakt als ie van je plekkie hebt gesnoept!
[color=red]
[/color]

moet je dit per dag voeren, of eens in de 2 a 3 dagen .



gr gert
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

14-02-2006 21:06

gert kijzer schreef:2 weken een stekkie voorzien van 100 gram hennep, 100 gram mais en 50 griesmeel boilies. Daarna een paar dagen van 's ochtens tot 's avonds vissen en je hebt em wel gehaakt als ie van je plekkie hebt gesnoept!
[color=red]
[/color]

moet je dit per dag voeren, of eens in de 2 a 3 dagen .



gr gert


Ten eerste moet je wel zeker weten dat de karper op die plek zit (in de winter vertoeven ze nogal eens op vaste plekken zonder al te veel rond te zwemmen). Als je dit zeker weet (ervaringen uitwisselen of zelf ervaren) dan ken je zeker de eerste week elke dag voeren, bouw eventueel in de 2e week een pauze in van een paar dagen en 3 dagen voor je begint met vissen voer je weer elke dag.

Het aantal grammen voer mag natuurlijk groter zijn als de ervaring uitwijst dat de GROTE VIS, er nog niet is gevangen terwijl er wel een aantal kleinere vissen zijn geland.
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

14-02-2006 22:18

zeg ronnie als je zeker weet dat de vis er zit heeft voeren dan wel zin. Ik denk dat je dan beter instant kan gaan vissen dat scheelt een hoop aas.
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

14-02-2006 22:55

Dat scheeld veel aas dat klopt Koen..

Maar wie oogsten wil moet eerst zaaien...toch?! :roll:
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-02-2006 22:59

Alleen valt de oogst wat tegen wanneer je op een hennepzaaibed wil oogsten doormiddel van boilies.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

14-02-2006 23:08

Henk, scherp :lol:
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

15-02-2006 09:14

Ik ben het wel met Koen eens. Als je er zeker van bent dat een je target in een bepaalde sector zit, waarom dan nog voeren. Ik zou ook instant te werk gaan als ik jou was.

Het een en ander is wel een beetje afhankelijk van wat andere op het water doen. Op wat voor aas komt jou target uit het water.

Als blijkt dat dit steeds op een klein voerplekje van hennep is moet je dat proberen. Als er geen lijn in te ontdekken is dan instant aan de slag.
Maakt mijn delkim geluid? Dan kom ik mijn tent wel uit!
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

15-02-2006 09:21

wie zaait zal oogsten oke daar ben ik het mee eens maar dat zaaien in de winter heeft niet zo heel veel zin als je er nu mee begint. Zelf persoonlijk zou ik er in de herfst mee beginnen als je in de winter ook nog wil vangen. Een boer zaait toch ook niet in de winter denk daar maar eens over na. :wink:
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

15-02-2006 18:00

als ik dit lees komen er 2 dingen in mij op.

als je weet dat die tagetvis op die plek vertoeft en daar grotendeels rondhangt dan kan je hem inderdaad makkelijk verschalken.

Toch zou ik kiezen om te voeren, en zou een periode van een week kiezen, om de dag goed geweekte (en gekookte) hennep (150 gr.) en 70 gram 'mini' boilies ( 8 tot 16 mm) voeren.

Nu is het inderdaad zo dat als je op een bed van hennep met boilies gaat vissen er vaak eerst de hennep vanaf gevroten wordt en daarna misschien pas je boilies.
omdat je in de winter vaak maar een paar productieve uren hebt kan je soms heeel lang gaan wachten, (aan mij niet besteed).
Daarom zou ik ervoor kiezen om de dag voordat je gaat vissen alleen te voeren met de boilies.
dikke vissen zijn vaak boilie-hoeren dus dat zal niet zo 'n probleem worden.

vang je een paar vissen maar heb je de dikke nog niet te pakken, ga dan gewoon door met voeren (alleen boilies).

Zo zou ik het aan pakken, maar als iemand anders het anders zou doen met een goed argument, ik sta open voor suggesties... let me know.

p.s. ik ga volgende week ook weer beginnen en ga deze aanpak toepassen, maar niet met hennep maar met alleen boilies, omdat ik niet meer zoveel vertrouwen heb in de hennep van tegenwoordig, zij kiemt bijna niet meer bij mij.
Tenminste niet zoals beschreven in de dunne lijn, kiemen van 3 cm,
nog nooit meegemaakt....(jammer genoeg)
houdt het daarom alleen bij mini boilies (makkelijker verteerbaar)

mvg,

Jeroen
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Bram Wijnhoven
Berichten: 228
Lid geworden op: 09-07-2005 21:10
Locatie: tussen voor en achtertuin
Contacteer:

15-02-2006 18:29

Bedankt voor jullie reacties

kiemen van 3 cm !!!! :o haha nog nooit gezien

ik heb ooit maar 1 zaadje gehad die was 1cm gekiemt maar verder zijn het altijd kleine stompjes
je kan iemand anders bewonderen om zijn presaties, maar onderschat jezelf toch ook niet!
_________________________________
pb, 41pond schub schoon aan de haak!
Plaats reactie