Lange termijn voerboilie Wat is jouw keus?


Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

25-11-2005 18:13

Marco Mensing schreef:Harnold,
een hobby màg nu eenmaal geld kosten !


Ik ga mee in het verhaal van Frank, zelf denk ik dat ik niet eens aan kostprijs een € 5.00 per KG betaal, althans, dat hoop ik niet. Ik draai zelf, en koop m'n ingrediënten redelijk groot en minder duur in. Voor m'n vorige iets minder duurdere boilie betaalde ik minder als 2 Eurie per kilo



Ja, maar jij vangt dan ook geen ene drol.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

25-11-2005 19:03

Klopt,
ik vang regelmatig geen drol, MAAR

Ook al vang ik een drol, er is altijd wel iemand die een grotere drol vangt... :lol:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-11-2005 19:40

Is dat een magisch getal of zo, die 5 euro per kg?

Mannen, de vis wordt duur betaald. Maar wat maakt het uit. Elke liefhebberij kost geld. Hoewel zonder geld geen liefhebberij weer wat ver gaat.

Nou, ajuus. Ga even bollen van 9 euro de kg draaien. Moet je zelf nog aan de slag ook. Het leven is zwaar. :o

Is het niet zo dat ieder voor zich maar uit moet maken hoeveel geld ze ergens aan uit (kunnen) geven?

Kees
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

26-11-2005 11:04

Ja Kees, je kunt uitgeven naar wat je hebt, en wat je wilt besteden.
De een geeft nu eenmaal meer uit aan zijn hobby dan de ander.
Ooit zat ik op, en nu goed opletten, 2 gulden en 78 cent de kilo, jaja gulden!

Als je tegenwoordig in de kroeg een biertje koopt ben je al 2 euro kwijt, dus wat is nu plm 12 euro voor in drie dagen...???

Marco Mensing schreef:Klopt,
ik vang regelmatig geen drol, MAAR

Ook al vang ik een drol, er is altijd wel iemand die een grotere drol vangt... :lol:


Skerp!

gr Harnold
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

26-11-2005 11:10

Dank je Harnold... :D

Overigens ben ik een beetje van de constipatie af, en ga ik hopelijk volgend jaar aan de race :wink:

Ik heb dan ook een aantal dingen de laatste jaren veranderd, heb ander materiaal, maar belangrijker nog ;
andere stekken,
ander water,
betere bollen.

Volgend seizoen ga ik alles om gooien en gaat het hopelijk nog beter lopen.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-11-2005 11:42

Tja Harold,

Het is maar wat je ervoor uit wilt/kunt geven. Voor een paar euro kun je nog wel een fatsoenlijke bol draaien. Hoeveel je daarmee vangt hangt meer af van je inzet dan de samenstelling van die bol. Heb je de inzet niet en wil je er geen geld aan uitgeven dan wordt het sappelen. Maar kijk dan niet naar een ander.

Mijn boilies worden zelf gedraaid van ready-made mixen en toevoegingen uit de hengelsportwinkel. Daarmee heb ik geen goedkope boilie en kan ik makkelijk tot het dubbele komen. Dat is de prijs die ik betaal voor gemakzucht. Gewoon geen tijd om mijn ingrediënten zelf bij elkaar te scharrelen. Maar door het zelf te draaien heb ik wel de flexibiliteit om te mixen wat ik wil.

De mix die ik nu een aantal jaar gebruik bevat gemalen vismeel pellets, Robin Red, lever, squid en betaïne poeder. Daaraan vloeibare toevoegingen die opgeloste voedingsstoffen bevatten waaronder aminozuren en dergelijke. Ik denk dat ik inderdaad op 8 a 9 euro de kg uitkom. Als iemand mij dit kan leveren voor de helft (inclusief transportkosten), stuur me maar een PB. Maar dan wel het echte spul.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

27-11-2005 12:35

Kees :

Dat geen tijd vind ik wel n erg slap excuus.

Je hebt zoveel tijd als je zelf wild.

Maar zoals zo vaak geen ZIN om tijd te maken.

Daar "mijn "visserij wat anders is moet ik overal tijd voor maken.

Geen tijd betekend hier niet vissen , en gewoon doorvoeren :-?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-11-2005 13:27

Menno,

Is geen excuus. Er zitten 24 uren in een dag waarvan ik niet de bereidheid heb om daarvan erg veel tijd te besteden om achter ingrediënten aan te hollen. Ik ben de eerste om te bekennen dat ik vind dat er wel belangrijker zaken zijn. Dus geef ik een aantal euro uit om anderen zich daarover te laten bekommeren en haal mijn spul om de hoek bij de hengelsportwinkel. Ik weet dat die anderen net zulk goed werk doen als ikzelf als ik er wel tijd voor uittrok. Dus waarom altijd zo bekrompen doen over de kosten? Ik weet waaraan ik ze uitgeef en heb daar zelf geen problemen mee. Heb er natuurlijk ook geen probleem mee als een ander hetzelfde doet voor 5 euro per kg. Maar nog geen aanbod.

Voorop blijft staan dat je met voldoende inzet en een goekopere boilie ook heel goed uit de voeten kunt. Zeker bij langere termijn voercampagnes waar de voornaamste zorg is geen overheersende ingrediënten te gebruiken die een karper op den duur af laat schrikken. Moet je er zelf wel wat meer van je tijd instoppen. Maar een karper kijkt echt niet of het eiwitgehalte wel exact volgens de norm is en of de juiste attractors volgens het boekje worden toegepast.

De bedoeling van je laatste 2 zinnen ontgaan mij geheel in dit verband. Kwestie van goed lezen wat er staat soms? Ik had het niet over mijn visserij.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

27-11-2005 16:56

Kees :

Hoeveel gebruik je op n jaar ??
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-11-2005 18:13

Menno, ik ga niet opbieden in dergelijke flauwe spelletjes. Het ene jaar meer als het andere.

Dus is de prijs per kg nu niet zo een punt als je minder per jaar zou gebruiken? Klopt ook natuurlijk. Verder is het zo dat de uitgaven zich normaal gesproken verhouden naar de inkomsten. Je gaat geen lening aan om je boilies te financieren. Althans, ik niet. Derhalve snap ik dit soort onzin reacties over de kosten van een boilie niet zo:

menno laarmans schreef:
bart pieck schreef:dat bedrag betaal je voor merken zoals sollar en nutrabaits enzo



Betaal dat zelf maar , zul je mij niet op betrappen.


Ruwweg kun je van een paar euro tot een veelvoud aan aas uitgeven zonder je gehandicapt te voelen in je visserij. Ieder het zijne!

Antwoord nu gewoon eens, voor wat jezelf betreft, op de vraag die gesteld wordt.

Groet, Kees
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

28-11-2005 18:00

als het maar freezers zijn !! :lol:
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

28-11-2005 18:52

Ik zou zeker voor zelf draaien kiezen!
Hoe moet je het anders bekostigen? :wink:

Mvg..
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-12-2005 14:24

Ik zou ze zelf draaien, maar raad een ieder aan ze te kopen :D