Lange termijn voerboilie Wat is jouw keus?


Gebruikersavatar
koos walters.
Berichten: 15
Lid geworden op: 24-11-2005 00:33

24-11-2005 01:16

Ik zou het volgende graag van jullie willen weten:

Als jullie een voer campagne op zouden starten langer dan 2 weken.

Waarbij je minimaal 3 keer per week 2 kilo boilies per keer zou voeren.

Zou je dan zelf een boilies gaan draaien of een boilies gaan kopen?

Als je een boilie gaat kopen word het dan een freezer of een houdbare boilie?

Graag jullie reactie

m.v.g Koos
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

24-11-2005 08:10

Koos,

100% zeker mijn eigen boilies draaien.

Waarom:
- De kosten zijn een stuk lager
- Ingredienten zijn 100% vers
- Ik weet wat er in mijn boilies verwerkt zit
- Geeft veel meer voldoening
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

24-11-2005 08:11

Als laatste...

Je kan de boilies een eigen label meegeven, niet geheel onbelangrijk als je wil voeren op een langere termijn.
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

24-11-2005 08:26

(de welgemeende, goedbedoelde persoonlijke adviezen die hier stonden heb ik verwijderd omdat er helaas mensen zijn die hier niet goed mee om willen of kunnen gaan)

Met vriendelijke groet,


Frank Huisman
Laatst gewijzigd door Frank Huisman op 24-11-2005 12:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

24-11-2005 09:57

Frank even een "domme" vraag van mij,

hoe kom je erbij dat freezers vanaf 5,00 euro worden verkocht(dit zijn dan redelijke maar geen top boilies zoals jij dat aangeeft) en de top van de freezers kosten 12,00 euro per kg?

Nog nooit verder gekeken?

Of nog nooit eerder top kwaliteit boilie gebruikt die minder dan 5,00 euro kosten?

Denk het laatste.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

24-11-2005 12:35

Beste Koos,

als ik zou gaan voeren voor langere tijd dan zou ik zoiezo kiezen voor een goede freezerbait boilie, beter nog een eigen boilie samenstellen en die zoals eerder aangegeven een eigen tint mee te geven.

Wil Jeurninck ik snap de reactie van Frank Huisman, mijn vraag is ook altijd al geweest: wat kan er nu in een freezerbait zitten voor neem bijvoorbeeld 5euro. Je moet rekenen er wordt uiteraard winst opgemaakt door 'tussenstations' en winkeliers. Hoe kan dat dan... snap je beetje wat ik bedoel? Wat zit er dan helemaal in voor 5euro? kan haast niet veel zijn. Hoor graag je reactie, misschien heb ik ook een verkeerd beeld van hetgeen hierboven beschreven.

Groet Mike.
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

24-11-2005 12:36

Wil,

Ik was er al bang voor, daarom had ik onderstaand regeltje ook als afsluiter van mijn bericht toegevoegd. Maar ja, helaas....
Ik zal mijn tekst even verwijderen, dan mag iemand anders zijn welgemeende advies aan Koos gaan geven om vervolgens weer afgeknald te worden. Veel plezier met je verder postings, Wil.

Gr,

Frank

Frank Huisman schreef:Uiteraard zijn er nog zeer veel variabelen en uitzonderingen, maar dat gaat nu even te ver.
Frank Huisman
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-11-2005 13:05

koos walters. schreef:Ik zou het volgende graag van jullie willen weten:

Als jullie een voer campagne op zouden starten langer dan 2 weken.

Waarbij je minimaal 3 keer per week 2 kilo boilies per keer zou voeren.

Zou je dan zelf een boilies gaan draaien of een boilies gaan kopen?

Als je een boilie gaat kopen word het dan een freezer of een houdbare boilie?

Graag jullie reactie

m.v.g Koos


Frank, Wil, Mike,
Het kan ook aan mij liggen, maar kan nergens uit Koos's vraagstelling terugvinden wat ze per kilo mogen/kunnen/moeten kosten.

Ikzelf draai mijnbollen zelf, al 15 jaar volgens min of meer vaste samenstelling.
Voer er op onregelmatige tijden en sessie's net zoveel mee als de omstandigheden vragen.
En vang er ook nog steeds mee, wat ze kosten vind ik van ondergeschikt belang. 8)
Zelf draaien en in geval van kopen een Freezer.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

24-11-2005 15:55

Frank Huisman schreef:Wil,

Ik was er al bang voor, daarom had ik onderstaand regeltje ook als afsluiter van mijn bericht toegevoegd. Maar ja, helaas....
Ik zal mijn tekst even verwijderen, dan mag iemand anders zijn welgemeende advies aan Koos gaan geven om vervolgens weer afgeknald te worden. Veel plezier met je verder postings, Wil.

Gr,

Frank

Frank Huisman schreef:Uiteraard zijn er nog zeer veel variabelen en uitzonderingen, maar dat gaat nu even te ver.
Frank Huisman


Frank,had eerlijk gezegd niet verwacht dat je zo flauw zou reageren,een beetje kinderachtig zelfs maar dat is mijn menig.
Voor mij had je hem niet hoeven te verwijderen maar het is al gebeurd.
Mijn reactie op jouw welgemeend advies heb je volgens mij niet helemaal begrepen,maar kan ook aan mij liggen.
bart pieck
Berichten: 302
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: kampen
Contacteer:

24-11-2005 17:06

ik maag gebruik van kant en klare mixxen en maak mn mix zelf en das echt wel goedkoper dan de gemmidelde boillie boer kan ook makkelijk goedkoop aan grote hoeveelheden verse ingredienten komen met dank aan mn werk :P
Laatst gewijzigd door bart pieck op 24-11-2005 17:26, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-11-2005 17:25

Koos,

Als ik voor een willekeurige voercampagne van minimaal 2 weken een boilie zou kiezen, zou dat een home made worden. Net als voor bijna alle andere gevallen trouwens. Voor mij zijn de kosten toch wel een belangrijk punt als je gaat voeren. Daarnaast ben je gewoon zeker dat er niemand anders met de identieke boilie aan het voeren is. Ik zou zeker een boilie maken die qua smaak vrij uniek is en goed herkenbaar, dus niet zomaar een vismeelboilie. Omdat je dan weer het risico hebt dat anderen er ook mee vissen.
In geval van een winkelboilie zou ik ook gaan voor freezers of een enkele goede readymade, maar ik hoor mn portemonnee alweer klagen...
Al met al zou ik gewoon kiezen voor een eigen gemaakte, maak iets aparts qua samenstelling, formaat, vorm en structuur en met die voercampagne moet dat toch gaan werken.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

24-11-2005 19:04

LOL:


12€ voor n zakje bollen :o

Zal toch wel voor singel visserij bedoeld zijn of niet ???

Is toch op zn minst n flauwe prijs , of denken anderen hier anders over ???


Gr :wink:
bart pieck
Berichten: 302
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: kampen
Contacteer:

24-11-2005 19:14

dat bedrag betaal je voor merken zoals sollar en nutrabaits enzo
Thomas van der Veen
Berichten: 8
Lid geworden op: 03-10-2005 23:40
Locatie: omg zwolle

24-11-2005 19:22

koos,

laat het je niet te moeilijk maken,

als je de tijd en de zin hebt zou ik zeker voor de eigengemaakte boeilie gaan.
Op deze side zijn genoeg goede basis mixen te vinden en daar kan je dan verder je eigen draai aan geven.
Zoals gezegd geeft het vangen op een eigen gemaakte boilie nog een veel grotere voldoening ook!

heel veel succes!!

gr tom
vang ze!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

24-11-2005 21:37

[quote="bart pieck"]dat bedrag betaal je voor merken zoals sollar en nutrabaits enzo[/quote]


Betaal dat zelf maar , zul je mij niet op betrappen.
bart pieck
Berichten: 302
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: kampen
Contacteer:

24-11-2005 21:38

jah bij grote afname betaal je stukken minder knul !!!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-11-2005 21:43

koos walters. schreef:
Ik zou het volgende graag van jullie willen weten:

Als jullie een voer campagne op zouden starten langer dan 2 weken.

Waarbij je minimaal 3 keer per week 2 kilo boilies per keer zou voeren.

Zou je dan zelf een boilies gaan draaien of een boilies gaan kopen?

Als je een boilie gaat kopen word het dan een freezer of een houdbare boilie?

Graag jullie reactie

m.v.g Koos
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-11-2005 21:50

Zo is dat, Henk.

Bij tenminste 6 kg per week ga ik serieus naar een goeie freezer op zoek. Of ik laat mijn eigen receptje draaien. Het gemak dient tenslotte de mens en ik kan mijn vrije tijd beter besteden aan vissen dan aan het fabrieksmatig produceren van grote partijen boilies. Zij die over meer tijd beschikken kunnen daar natuurlijk kwistig mee zijn. Ook hen is het gegund om hun home-made te maken. :roll:

Groet, Kees
Gebruikersavatar
koos walters.
Berichten: 15
Lid geworden op: 24-11-2005 00:33

24-11-2005 23:00

Bedankt voor de snelle en vele reacties, ik zie dat voor de meeste jongens het een duidelijke zaak is dat ze een vers aas willen en geen geconserveerde bol.

Wat zou voor jullie een kwalitatieve boilie zijn met een bijbehoorende prijs. M.a.w. Wat zou een max prijs zijn bij zelfdraaien per kilo of voor een goeie freezer? Met bijv. predigested fishmeal, LT fismeal, wat leverpoeder, binders en wat vloeibaar spul. Dus kwaliteit!!

Wat zouden jullie dus over hebben voor een kwaliteitboilie per kilo voor een voercampagne op de lange termijn. Zelf gedraaid of als freezer?

Groetjes koos
Laatst gewijzigd door koos walters. op 25-11-2005 00:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-11-2005 23:33

Zelf draaien met toevoeging van de genoemde ingredieënten komt toch in de buurt van de 8,- tot 9,- euro per kilo.
Ligt eraan hoeveel procent je wil toevoegen.

De te hanteren gewenste percentage's kunnen ook weer zorgen voor nog duurdere bollen.

De bollen die ik draai komen rond de 5,- tot 6,- euro per kilo.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

25-11-2005 08:36

Henk,

8-9 euro per kilo is wel heel erg veel...
Ik gebruik in mijn mix een LT vismeel, een predigested vismeel, aminol, robin red en steranijs en ik heb net even alles vluchtig uitgerekend...

Ik kom zo rond de 5-6 euro per kilo bollen uit.
En dan doe ik niet lullig met de aminol :)

Overigens vind ik dit nog een redelijke prijs voor zulke bollen, al zal ik er niet een heel jaar mee kunnen voeren i.v.m. de kosten.
Maar op zommige wateren in bepaalde situaties zet ik deze boilie graag in!
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

25-11-2005 12:47

Koos vroeg:

"Wat zouden jullie dus over hebben voor een kwaliteitboilie per kilo voor een voercampagne op de lange termijn. Zelf gedraaid of als freezer? "

Koos,

Ik zou als ik zelf zou draaien niet meer dan ca. € 5 per kilo spenderen. Voor die € 5 zitten er louter verse ingredienten in met wat aminozuren en een afwijkende flavour.

Als ik niet zou draaien zou ik voor de lange voercampagnes op drukbevist water zeker een goede freezer inzetten. Maar ja, wat is goed? Ik ga hierbij maar even uit van een zeer attractieve boilie met een hoge voedingswaarde en een compleet voedselpakket voor de karper. Dan zit je in de winkel toch minimaal op € 10 per kilo denk ik. Als jij onder 'goed' louter een attractieve bol verstaat, voornamelijk op koolhydratenbasis, zijn er freezers geschikt die rond de € 5 per kilo kosten. Maar ja, als er een serieuze karperaar op dat circuitwater met die completere freezers loopt te strooien, leg je het zeker af, dát kan ik je garanderen. Gelukkig kunnen alleen hele rijke of (deels) gesponsorde karpervissers die grote voerhoeveelheden betalen, dus resumerend: Of je nu draait of gaat kopen: In de regel hoef je niet meer dan € 5 uit te geven per kilo om aardige resultaten te boeken (dit is dan voornamelijk te danken aan het feit dat er niet veel mensen zijn die op langere termijn met een betere bal voeren én dat ook nog in de juiste periode op de juiste plek en op de juiste wijze doen. Informatie over de omstandigheden ter plaatse zijn m.i. dan ook essentieel).

Met vriendelijke groet,

Frank Huisman

PS: Wil, zo beter?
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

25-11-2005 14:34

Stel Frank, om te draaien voor een heel seizoen, bijv 100 kilo, en je neemt 2 of 3 dagen vrij (voor velen onbetaald verlof) dan wordt zo'n kilo boilie toch al gauw duurder dan €5,- :wink:

En dat wordt vaak vergeten.
Voor de hobby draai ik nog wel eens....,met ingrediënten van WB.(oeps)

gr Harnold
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

25-11-2005 16:58

Harnold,
een hobby màg nu eenmaal geld kosten !

Als je voor bollen draaien je uurgeld moet gaan rekenen, kan je helemaal stoppen met vissen als je ook het uurgeld voor één vis gaat uitrekenenen... :oops:

Ik ga mee in het verhaal van Frank, zelf denk ik dat ik niet eens aan kostprijs een € 5.00 per KG betaal, althans, dat hoop ik niet. Ik draai zelf, en koop m'n ingrediënten redelijk groot en minder duur in. Voor m'n vorige iets minder duurdere boilie betaalde ik minder als 2 Eurie per kilo

Als je nu eens voor het gemak een gemiddelde neemt van 7,50 per KG, je voert en gebruikt met vissen gemiddeld 3 KG per week. Is toch al ruim 20 Euries per week, dat nog eens gedurende een week of 25 per jaar is al weer ruim 550 Euries, in oud hollandse florijnen nog altijd ruim 1200 gulden.
CarpeR Diem
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

25-11-2005 17:23

Harnold,

Als ik draai, doe ik dat meestal elke week op een avondje dus kost me dat geen verlof. Maar ik snap je wel Harnold, er zijn inderdaad nogal wat verborgen kosten (ophalen ingredienten, gasverbruik) al zullen deze in het niet vallen bij de kosten van het steeds maar weer voeren...

Gr,

Frank