Het grote freezerbait topic!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-09-2005 18:21

Kevin voel je je nou slim, door een paar meevallende opmerkingen voor je ?


daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

01-09-2005 18:52

kevin diederen schreef:Dacht al dat ik de enige was die vertrouwen had in die firma.
Kom maar op met die ingredientenlijstjes.
:lol:


Kevin,

Stuur maar ff een PB-tje, ik kan je zeker verder helpen als je dat wilt.

Wouter
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

01-09-2005 20:09

Daniel Legrand schreef:Kevin voel je je nou slim, door een paar meevallende opmerkingen voor je ?


daan


Ontzettend. :roll: Nee, zonder gekheid. Ik vond/vind het raar dat mensen steeds meer voor merken als Mainline, Nash en Dynamite Baits waarvan je geen flauw idee hebt wat er in zit terwijl er in dezelfde prijsklasse verder ook nog een merk is dat wel zo eerlijk is om te melden. Helaas is het wel nogal duur. Maar over de kwaliteit van de producten is niks te klagen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Chris Gabriele

01-09-2005 20:33

Kevin,

Ik weet van enkele ingredienten van Nutrabaits dat het kwaliteit is.
Bekend ben ik niet met de mixen en flavours van Nutrabaits.
Wat de fabriekant op het label zet kan mij niet zo boeien, ik kan je een mix helpen met enkele essentiele aminozuren, vetzuren en zelfs met peptiden.
Mijn label claim zou nog op waarheid berusten, al niet...geen wettelijke normen en controles.

Ik wil hier mee niet zeggen dat Nutrabaits een verkeerd beeld geeft van wat erin zit, absoluut niet.
Maar ik wil ook niet zeggen dat andere leveranciers bv geen echte boterzuur of betaine hcl verkopen of een verkeerde voorstelling van zaken geeft.

Je moet gewoon doen waar je vertrouwen in hebt en wat je wilt.
Veel mensen vissen in tevredenheid met Nutrabaits, Solar, Proline of wat voor merk ook.
Ook de zelfdraaiers slaan hun slag met hun boilies...met crab boilies bv :lol: toch Aart :P ?

Niets mis met crab boilies hoor, ik kan er wel mee wel wat mee.

Zelf ben ik aas freak en vind ik het prachtig dat de ontwikkelingen niet stil staan....mbt de vismelen en middelen die respons verhogend kunnen zijn of zeker nieuw zijn op een water.
Ik zie steeds meer aas leveranciers die niet stilstaan en echt nieuwe producten zoeken die waarde kunnen hebben.

Stilstaan is achteruitgang...

Overigens vind ik het om in de topics een merk te bespreken onzin, je hebt altijd mensen die er mee weg lopen en mensen die ervoor weglopen.

fijne avond heren.

gr Chris.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

01-09-2005 20:41

Chris, we begrijpen elkaar in ieder geval, ook al zijn we het wellicht niet helemaal eens. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden :lol:
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-09-2005 20:43

Kevin, Nu snap ik je.

Je heb er gelijk in met wat je zegt.

Het id is in ieder geval opgenomen bij me.

eens kijken oof er wat van te maken is om een aparte sticker op de zakken te plakken om ingredienten te vermelden.

Greetz daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

01-09-2005 22:51

Denk je dat verkoop dan zal stijgen ????


Ik denk zelf dus van niet.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-09-2005 22:58

Menno, jij bekijkt het weer eens heel anders dan mij :-?

het gaat mij totaal niiet om te verkoop omhoog te gooien, maar het gaat erom zodat de mensen eens wat meer kunnen weten over het aas waarmee ze vissen.

En nog wat anders ik heb al goed klanten dus daar heb ik niet over te klagen als je dat bedoelde !


Ajuuu

Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

01-09-2005 23:10

Nou :

Als ik mijn bollen roller niet kan vertrouwen hoef ik ze dus niet meer.

Daar doet n plakkertje niks aan af.

Zoiets kost geld waar niemand wat aan heeft.

Maar als jij er anders over denkt , meteen naar de drukker dan maar.


Gr :wink:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

01-09-2005 23:21

Mag ik weer even 'stout' zijn t.a.v. al diegenen die denken hét licht uitgevonden te hebben m.b.t. freezers of mixen etc. Helaas voor alle ultieme 'aasuitvinders' zijn karpers individuen net als b.v. katten.
Voorbeeld:
Zet tien katten op een rij en daarvoor 10 bakjes met brokjes van 10 verschillende merken (dus ook 10 verschillende samenstellingen en prijzen) en daarnaast ook nog eens 10 verpakkingen van verschillende merken met zacht kattevoer (dus weer 10 verschillende samenstellingen en prijzen) en zie dan de onderlinge verschillende voorkeuren, vaak ongeacht de prijs!
Met karpers niet anders..., alleen nog het bijkomende 'probleem' dat er in een groot aantal gevallen ook nog eens voldoende natuurlijk voedsel voorhanden is (al moeten ze vaak daarvoor wat meer moeite doen).
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-09-2005 23:24

Wat dat betreft heb je gelijk Aart !

greetz daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

01-09-2005 23:27

Aart :

Zou t met 2 katten en 10 bakjes ook lukken ???

Anders heb ik er 8 te weinig :P


Ik weet wel dat kat en vismeel bol maken n drama is :o
Jan Jongen
Berichten: 97
Lid geworden op: 25-04-2003 02:00
Locatie: Zwijndrecht, Nederland
Contacteer:

01-09-2005 23:36

quote Chris G.:

"Ik wil hier mee niet zeggen dat Nutrabaits een verkeerd beeld geeft van wat erin zit, absoluut niet.
Maar ik wil ook niet zeggen dat andere leveranciers bv geen echte boterzuur of betaine hcl verkopen of een verkeerde voorstelling van zaken geeft"

Wat is echte Betaine? die geproduceerd wordt voor mensen of die voor de Aquacultuur wordt geproduceerd
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-09-2005 09:01

Aart,

Dat maakt het vissen toch leuk...??

Ook al ga je met een bepaalde boilie flink an de slag op een water, 3 keer week het gehel water bevoeren.
Proberen de vis vol op je aas te krijgen...
Zeg maar de theorie volgens 'Beatske' ..
Daar ben ik momenteel mee bezig, een water volledig naar mijn hand te zetten, maar...
Er ullen altijd vissen zijn die op een goedkope readymade of een stukje mais wel opd e kant komen, maar mijn aas voor geen goud wuillen vreten...

Dan is de volgende stap erachter te komen wat die karpers weer wel willen eten, en daar weer op inspelen...


Je zal nooit met 1 boilie alle vissen op een water kunnen vangen, voorkeur eiwitten - koolhydraten speelt mee, maar natuurlijk ook de voorkeur voor zoet of vis...

Een absolute topboilie bestaat niet en zal er ook nooit komen...
Al zijn er wel mixen waar je voor wat betreft de omstandigheden goed kan huishouden op een water.

Menno,

Je mag wel 2 van mijn katten 'lenen' hoor voor je onderzoek :wink:
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

02-09-2005 18:50

Daniel Legrand schreef:Kevin, Nu snap ik je.

Je heb er gelijk in met wat je zegt.

Het id is in ieder geval opgenomen bij me.

eens kijken oof er wat van te maken is om een aparte sticker op de zakken te plakken om ingredienten te vermelden.

Greetz daan


Geweldig iniatief en wat mij betreft zou je een streepje voor krijgen. :wink:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Chris Gabriele

03-09-2005 10:13

Hoi Jan,

Met Betaine bedoel ik Betaine HCL.

Betaïne HCL (hydrochloride) - Het belangrijkste spijsverteringsenzym wordt in de alvleesklier geproduceerd. Soms is dat enzym in een te beperkte mate aanwezig. Betaïne HCL maakt de maaginhoud voldoende zuur om de alvleesklier te prikkelen om enzymen uit te scheiden. Daardoor wordt het voedsel goed verteerd.

Een andere oorzaak van verteringsproblemen kan zijn dat een antibioticakuur de 'goede bacteriën' gedood heeft.
De goede bacterienen kunnen bij ons ook doodgaan als het voedsel bepaalde conserveringsmiddelen bevat in een te hoge dosis .

Alleen karper heeft geen maag, wel een lekkere lange darm waar de goede bacterien een duidelijk doel hebben.

Zelf ben ik in aardig sceptisch geweest over het gebruik van Betaine HCL in het karper aas.
Een karper heeft geen maag, dus wat moet het helpen bij de vertering of wat voor doel moet het hebben in je aas?
Ik heb hierover met menigeen gemaild, met Willem Peeters, met mensen uit Engeland.
Maar goed dat is een andere Topic.
Wel gebruik ik het nu vaak.

gr Chris.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

03-09-2005 23:11

Chris Gabriele schreef:Hoi Jan,

Met Betaine bedoel ik Betaine HCL.

Betaïne HCL (hydrochloride) - Het belangrijkste spijsverteringsenzym wordt in de alvleesklier geproduceerd. Soms is dat enzym in een te beperkte mate aanwezig. Betaïne HCL maakt de maaginhoud voldoende zuur om de alvleesklier te prikkelen om enzymen uit te scheiden. Daardoor wordt het voedsel goed verteerd.

Een andere oorzaak van verteringsproblemen kan zijn dat een antibioticakuur de 'goede bacteriën' gedood heeft.
De goede bacterienen kunnen bij ons ook doodgaan als het voedsel bepaalde conserveringsmiddelen bevat in een te hoge dosis .

Alleen karper heeft geen maag, wel een lekkere lange darm waar de goede bacterien een duidelijk doel hebben.

Zelf ben ik in aardig sceptisch geweest over het gebruik van Betaine HCL in het karper aas.
Een karper heeft geen maag, dus wat moet het helpen bij de vertering of wat voor doel moet het hebben in je aas?
Ik heb hierover met menigeen gemaild, met Willem Peeters, met mensen uit Engeland.
Maar goed dat is een andere Topic.
Wel gebruik ik het nu vaak.

gr Chris.

Gokje...het zit hem puur in het zuur van dit product waarmee je je aas kunt onderscheiden van andere aassoorten.....right?
Hans Brinkel
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

04-09-2005 10:57

Hans Brinkel schreef:
Chris Gabriele schreef:Hoi Jan,

Met Betaine bedoel ik Betaine HCL.

Betaïne HCL (hydrochloride) - Het belangrijkste spijsverteringsenzym wordt in de alvleesklier geproduceerd. Soms is dat enzym in een te beperkte mate aanwezig. Betaïne HCL maakt de maaginhoud voldoende zuur om de alvleesklier te prikkelen om enzymen uit te scheiden. Daardoor wordt het voedsel goed verteerd.

Een andere oorzaak van verteringsproblemen kan zijn dat een antibioticakuur de 'goede bacteriën' gedood heeft.
De goede bacterienen kunnen bij ons ook doodgaan als het voedsel bepaalde conserveringsmiddelen bevat in een te hoge dosis .

Alleen karper heeft geen maag, wel een lekkere lange darm waar de goede bacterien een duidelijk doel hebben.

Zelf ben ik in aardig sceptisch geweest over het gebruik van Betaine HCL in het karper aas.
Een karper heeft geen maag, dus wat moet het helpen bij de vertering of wat voor doel moet het hebben in je aas?
Ik heb hierover met menigeen gemaild, met Willem Peeters, met mensen uit Engeland.
Maar goed dat is een andere Topic.
Wel gebruik ik het nu vaak.

gr Chris.

Gokje...het zit hem puur in het zuur van dit product waarmee je je aas kunt onderscheiden van andere aassoorten.....right?
Hans Brinkel


In het beter kunnen verteren lijkt mij. :roll:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-09-2005 15:18

Nee Kevin, in een hogere zuurgraad (PH waarde)...het is volgens mij de zuurggraad wat afwijkend is waardor de karper dit als lokstof beter kan opmerken.
Voorbeelden: Looizuur in Thee & Citroenzuur & pineappel & Boterzuur en verder als je particles een tijdje laat staan totdat deze gaat gisten waarmee deze dus volgens mij ook zuur gaat worden vangt ook beter.
Kortom...ZUUR is volgens mij het toverwoord :P
Helaas kan ik dit niet staven met eigen vangsten daar ik hiervoor gewoon te weinig vis. Echter ik kom het in de lectuur nu steeds vaker tegen dat het volgens mij geen toeval meer kan zijn.
Ben benieuwd..maaar inderdaad gaan we hiermee een beetje off topic?
gr
Hans Brinkel
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

04-09-2005 20:44

Hans Brinkel schreef:Nee Kevin, in een hogere zuurgraad (PH waarde)...het is volgens mij de zuurggraad wat afwijkend is waardor de karper dit als lokstof beter kan opmerken.
Voorbeelden: Looizuur in Thee & Citroenzuur & pineappel & Boterzuur en verder als je particles een tijdje laat staan totdat deze gaat gisten waarmee deze dus volgens mij ook zuur gaat worden vangt ook beter.
Kortom...ZUUR is volgens mij het toverwoord :P
Helaas kan ik dit niet staven met eigen vangsten daar ik hiervoor gewoon te weinig vis. Echter ik kom het in de lectuur nu steeds vaker tegen dat het volgens mij geen toeval meer kan zijn.
Ben benieuwd..maaar inderdaad gaan we hiermee een beetje off topic?
gr
Hans Brinkel


Misschien een combinatie van beide. Zowel het zure als het beter verteren? Misschien iets voor de aas-kenners om antwoord op te geven.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-09-2005 21:59

Eén van de functies als medicijn bij mensen is het bevorderen van de spijsvertering. Geneesmiddelen schrijft de dokter voor als je een kwaal hebt. Mensen gaan bij een kwaal niet vanzelf naar de apotheek om medicijnen in te slaan en karpers ook niet naar je mag aannemen. Als Betaine HCL een bepaalde vangkracht heeft moet dit dus gezocht worden in de splitsing van ionen die de chemische potentiaal van het water licht verandert ten opzichte van de omgeving. In zoverre heeft Hans gelijk.

De pH is niets anders dan een maat om de concentratie van in water afgesplitste zuurionen aan te geven. Dit is amper meetbaar en aangezien bij andere toevoegingen ook niemand belang hecht aan bijvoorbeeld het aantal ppmw van de opgeloste stof (Weight Parts Per Million) is gebruik van de term pH in geval van karpervissers wat ver gezocht. Ik heb ook nog van niemand een duidelijke uitleg gezien over welke pH verandering hij in de directe omgeving van het aas nastreeft om een karper op het aas te krijgen.

Maar we dwalen wat af. :roll:

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-09-2005 22:43

Heren...daar we teveel off topic gaan voor wat betreft boterzuur en andere zuren heb ik een nieuwe topic aangemaakt met wat plak en knipwerk omtrent ZUREN
Deze vindt je op:
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=25412

Succ6 verder met deze topic freezerbaits

gr
Hans Brinkel
Jan Jongen
Berichten: 97
Lid geworden op: 25-04-2003 02:00
Locatie: Zwijndrecht, Nederland
Contacteer:

05-09-2005 11:23

Hallo Chris,

Betaine HCL is algemeen bekend v.w.b. het gebruik bij de mens.

De toepassing van betaine in karpervoer is natuurlijk niet uit de lucht komen vallen, de definitie voor het gebruik bij mensen is natuurlijk niet de definitie waarvoor wij het toepassen in visvoer.

Betaine wordt namelijk ook toegepast in de Aquacultuur, onder andere om de aantrekkelijkheid van het voer te verhogen :) Finnstim is zo'n product . Mocht de definitie van betaine bij mensen vragen opwerpen voor het gebruik bij karpers , die geen maag hebben zoals wij, is bij deze het gebruik van betaine hcl in karpervoer verklaard.
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

06-09-2005 22:13

Aaaaaaaaaaaaaah..........


Vandaag is er voor het eerst sinds lange tijd niet meer gepost in de grote freezerbait topic.... :cry:

Maargoed, alles heeft een eind, en ik moet zeggen dat ik echt genoten heb! Misschien is het allemaal een beetje anders uitgepakt dan verwacht, maar om nou te zeggen dat dat nu zo verkeerd was.... Nee, niet echt. Zullen we de komende tijd hier op het board lekker zo doorgaan?

Geweldige discussies gevoerd hier, mijn dank. Ik ben er tenminste uit waar ik mijn bollen ga halen.

Ga mijn OV maar eens misbruiken richting Limburg, mr. Coenen met een bezoekje vereren. :wink:

Salut!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

20-09-2005 23:27

Klaas van den Herik schreef:

Ik vis ook (toevallig) met lt vismeel, wist ik veel. Of het helpt weet ik niet. WEL werd en het aquarium en later de de vijver bij Jacco gesloopt. Ook bij zeer lage temeperaturen, maar lange na niet met het "eigen" voer.

MVG

Klaas

en werd ik naar huis gevist door Jacco :oops: