Aas-groups?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

20-08-2005 20:56

Hallo thuisdraaiers onder ons,

Als thuiswonende student heb ik natuurlijk niet veel te vertellen qua vriesruimte of grootschalige meelopslag dus ik moet regelmatig 'kleinere' hoeveelheden boilies draaien. Maar goed kleinere hoeveelheden zijn natuurlijk duurder en omdat je dan meestal automatisch bij een viswinkel uitkomt ook dikwijls van mindere kwaliteit.

Ja leuk, zie ik jullie denken, maar wat interesseert mij het dat er meer bonen dan boilies bij Stefan in de vriezer moeten.

Nou kwam ik op het idee dat wij misschien ook een soort van ingredienten-groups op konden zetten waardoor we de hoeveelheden kleiner kunnen houden en de prijs toch laag. Dergelijke dingen doen ze bijvoorbeeld wel eens met computerschermen (ik noem maar iets).
Zo wilde ik wel wat kalverfokmelk gaan verwerken in mijn mix, maarja die zakken zijn niet kleiner te koop dan 25 kg hier. Met het percentage dat ik wilde gebruiken kan ik dan zo'n beetje 125kg boilies draaien. Een kilozakje Robin Red 17 euro, terwijl je ook gewoon een 25 kg zak bij Haits kan bestellen. Begint het te dagen?

Zou daar animo voor zijn op het board?

Groet Stefan
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

20-08-2005 21:19

Ik denk dat je daarvoor sowieso bij elkaar in de regio moet wonen wil het rendabel zijn voor iedereen, als je meer dan 10 km moet rijden ervoor lijkt het me nutteloos, maar zeker een idee om over na te denken en te discuzanniken :wink:
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

21-08-2005 10:21

Inderdaad Rob anders kom je aan hogere kosten voor vervoer dan dat je geld bespaard door groter in te kopen. Kijk, een dergelijke 'group' hoeft natuurlijk niet mega-groot te zijn, een aantal regelmatige draaiers is al voldoende. Ik kan bijvoorbeeld heel goedkoop aan grote hoeveelheden kneusjes komen via een eierboer in het dorp. Iemand anders heeft misschien weer een goed adres voor 25 kg zakken graan via een molenaar of iets dergelijks.
Plaats reactie