Kosten voercampage


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

11-08-2005 17:18

Voor mij is het binnenkort de 1e keer dat ik in het kanaal ga vissen. Er wordt weinig op karper gevist dus is ga zowieso een aantal dagen voorvoeren. Maar stel het volgende: Ik ga 's avond's iedere dag, 4 avonden lang een kilo boilies voeren. Goedkope boilies kosten hier zo'n 6 euro per kilo. Dit betekend dat ik binnen die 4 dagen voor 24 euro heb gevoerd. Als ik de stek wil onderhouden en om de dag een kilo ga voeren wordt dit me eigenlijk wat te duur aangezien ik nog geen vast inkomen heb. Nu heb ik naast boilies ook wel pellets liggen en ook wel mais. Nou weet ik niet hoe jullie voercampagnes opzetten, maar letten jullie hierbij ook op de kosten, of is geld geen probleem?? 8) Kunnen jullie mij wat advies geven hoe ik efficient kan voeren, maar ook een beetje op de kosten te letten. Ik heb nog nooit eerder een voercampage opgezet. Ik hoor 't wel.

Groet,

Aad
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

11-08-2005 18:28

ik let zeker wel op geld! ( ik ben nog jong )
maar zelfgemaakte boillies zijn al goedkoper en als ik een voercampagne opzet doe ik eer altijd veel duivenvoer bij.
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

11-08-2005 19:17

Bij mijn vallen de koste meestal wel mee i.v.m zelfdraai, dat kun je zo door maken als je zelf wilt.
Als ik een voercampagne op ge zetten voer ik de eerste 2 dagen flink met particels. Meestal hennep, tijgernoten of mais en dan ook nog wat trouvit pellets. Dat lokt de witvis goed en karper weet goed dat waar veel vis zit dat daar voedsel te vinden is.
Dan ga ik de hoeveelheid particels afbouwen en overschakelen op boilies.
De eersten paar dagen voer ik elke dag zoon halve kilo boilies per hengel.
En dan later volstaat om de dag een halve kilo boilies.

Mischien een beetje ingewikkeld, maar het werkt wel. :wink:

Verder nog veel succes met je stek.

mvg...
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-08-2005 02:24

Idd, zelf draaien. Heb een goed vangende boilie voor ca 2,50 per kilo, dan kan je wel een beetje doorvoeren, want eigenlijk alleen mais en hennep kunnen daar qua prijs tegen op, die gebruik ik beide niet voor het voerwerk ivm brasems en eventuele preoccupatie (vooral op hennep :wink: ).
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

12-08-2005 04:18

de kosten van een voercampagne heb je zelf in de hand....
Het ligt er helemaal aan waar mee je de voercampagne wilt beginnen...


Ik voer meestal met partikels en boilies...
Ik gebruik altijd duivenvoer en voeg daar als extraatje hennep, pinda's en tijgernoten bij....
En de boilies waarmee ik voer zijn meestal ready mades en daar gebruik Martin SB voor...

Het liefste wil ook ook weer zelf gaan draaien maar dan krijg ik ruzie met mijn vrouwtje en de buren.......
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

12-08-2005 08:43

de goedkoopste manier van een voercampagne blijft goed opletten tot je een ander ziet voeren
zoek net zolang tot diegene een boilie op de kant laat liggen
misschien vind je er zelfs genoeg om mee te vissen
vervolgens vang je je helemaal suf
kosten 0 euro :P
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-08-2005 08:45

jij bent een lekkere :evil:
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

12-08-2005 08:46

mitsz van der kamp schreef:jij bent een lekkere :evil:



hap hap hap
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-08-2005 08:53

je moest eens weten hoe vaak me dat is gebeurd...ligt wat gevoelig....
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

12-08-2005 14:53

Mitsz,

Heb zelfs pas een verhaal gehoord van een kennis van me die op een redelijk moeilijk water goed zat te vangen wat natuurlijk niet onopgemerkt bleef, dat ze doordeweeks nadat hij had gevoerd te water zijn gegaan om zijn boilies op te duiken om te kijken waar hij mee viste om maar een graantje mee te kunnnen pikken
( hij heeft het jammergenoeg niet zelf gezien, maar gehoord van medevissers die daar ter plaatse waren ).
Was ook gelijk het laatste weekend dat hij daar viste, wel sneu want het water herbergt hele mooie vissen.

TE TRIEST VOOR WOORDEN.

Sorry van het off-topic gaan.

Wat de laatste tijd de trend is bij veel vissers:

Ze denken des te meer ze erin flikkeren des te meer ze gaan vangen.
Zo werkt het natuurlijk niet integendeel je moet ze gretig houden en niet laten verzadigen, dit kan met een half kilootje al op een water van 100 hectare geloof me en dan hoeft het niet zo duur te kosten.

Waar ik het wel mee eens ben is dat het voor de karpervissers tussen de pakweg 10 en 20 jaar niet is te betalen om boilies te kopen van redelijke kwaliteit, dan kan je voor de goedkoopste boilies gaan van 2,- de kilo maar dan kan je net zo goed thuis blijven.

Wat hierboven ook al stond is de enige optie om tot een redelijk tot goede boilie te komen voor weinig geld is om ze zelf te maken.

Gebruik de zoekfunctie maar voor recepten en je zult zien dat je voor 2 tot 3 euro de kilo al een goede boilie hebt.

Tip die ik je nog wil geven is koop de producten die je nodig denkt te hebben wat meer in de supermarkt, boerenbond en op internet, dity scheelt je namelijk ook al een hoop centjes dan wanneer je het in de hengelsport zaak koopt .

Hoop dat je hier wat mee kan
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

12-08-2005 15:26

als ik met men maat (is ook 15 en heeft ook geen nagel om zijn eigen kont te krabben)ga voorvoeren voer ik gewoon met kippenmais, en zelfgemaakte boilies.

Bij de welkoop een zak van 5 kilo mais halen voor 2.50, weken, koken en verdelen over 4 dagen. Dan draai ik nog 1.5 kilo zelfgemaakte ballen die ik ook over die dagen verdeel. Goedkoop dacht ik! (2.50+3.50)
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

12-08-2005 19:23

ik maak toch nooit lange voersessies..

mijn manier van voorvoeren:

dag 1: 2kg particles + 500g boilies
dag 2: 1kg particles + 500g boilies
dag 3 500gr boilies..

dag 4 vissen!!! (500-750 gram boilies voor bij te voeren)

mijn theorie is dat dag 1 en 2 de vis op de stek komt.. en veel gaat azen. en dag 3 zien ze alleen nog maar de boilies dus de witvis vertrekt. en karper blijft nog ff rondhangen..

dag 4 heb je bijna geen last van brasem en heb je de karpers al of redelijk snel op je stek zitten..

je bent dan 2 kg boilies kwijt en door het zelf te maken ben je 8 euro kwijt inclusief particles.. ik doe dit per vis sessie en niet weken achter elkaar door. dus de kosten vallen wel mee..
Plaats reactie