proline boilies


Hans-Peter van Ee

04-09-2002 09:52

Bertil

Waar Eddy zit te vissen vind ik niet zo bijster interessant, omdat gewichten voor mij heel relatief zijn.
Als bijvoorbeeld een Alijn Danau in vijf jaar zestig dertigponders vangt (inclusief zeven veertigponders) dan steekt dat maar schril af bij de vangsten van Eddy.

En de vraag is ook waarom dit soort getallen weergeven, maakt het gewichten-geneuk al niet zoveel kapot??
Hoeveel mensen gaan naar aanleiding van deze discussie proline-ballen kopen??
En hoeveel zullen er teleurgesteld/gestresst/gefrustreerd zijn als zij aan het eind van het jaar niet eens één veertiger hebben gevangen??

Ik vind het niet meer dan terecht dat Luc van L. Eddy zo in de hoek zet, straks worden dit soort vangsten tot norm verheven.
Vergis je niet, juist dat pronken met aantallen en gewichten zet onervaren vissers aan om achter biggen aan te gaan.
De gevolgen laten zich raden.

Eddy, Alijn en Phil -om er maar eens een paar te noemen- zijn zeer ervaren in het behandelen van grote karpers.
Zij hebben echter een leerproces achter de rug, ze hebben de cursus van Knol tot Big ook op de juiste manier gevolgd.
Het vangen van grote vissen vereist ervaring en dat bouwt men op in de loop der jaren.
En niet door er een kauwgum-bal van Proline aan te knopen.

met biggenvlees-etende groet

HPE
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

04-09-2002 09:57

Hans Peter,

als je het niet geloofd dan moet je Eddy gewoon eens opbellen of je een avondje foto's mag komen kijken. Dan begrijp je dat Luc (testvisser van Nash en dat roept al zijn vraagtekens op) gewoon uit zijn nek lult! Je kent de persoon in kwestie niet eens en je gaat toch lopen zeggen dat het niet waar is wat hij zegt. Eddy heeft nu eenmaal het voordeel om op enkele superwateren te mogen vissen, en dat Luc daar toevallig niet tussen kan komen dat is toch zijn probleem.

Christiaan,

Je begrijpt me verkeerd, een houdbaarheidsdatum is niet echt bekend bij ons, maar het product wordt gemaakt om een klein jaar goed te blijven. Bij andere fabrikanten zie je na 5 jaar nog geen schimmel, dus is onze conservering nog allesinds redelijk. Als we een datum op het product zouden zetten is het een productiedatum, maar zou jij een boilie kopen die twee maanden geleden geproduceerd is??? Dit bedoel ik dus met de bescherming van de winkel. Als je ons product in een winkel koopt is het over het algemeen nog geen maand oud, omdat de productie eigenlijk op bestelling gaat en er in de winkels veel omloop is van het product. Zoals ik al eerder zei is een service van ons dat we een product terugnemen wanneer het niet verkocht wordt in een winkel. Dit is uniek en doen we alleen maar om geen oude producten in winkels te hebben liggen. Ik hoop dat je voor ons standpunt begrip op kan brengen.

Boilies in een vriezer kunnen minstens een jaar goed blijven, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Maar bij mij zitten ze maximaal een maand in de vriezer, dan zijn ze weer opgevoerd. Ik snap trouwens niet waar je je druk over maakt. Een echte visser vist toch met een diepvriesboilie??!!! Maar goed, ik vindt dat we genoeg getouwtrek hebben gehad. Als je kant en klare boilies niet bevallen moet je ze gewoon lekker zelf maken. Als wij voor alle karpervissers boilies zouden moeten draaien dan kunnen er beter maar 48 uur in 1 dag zitten, dit gaat dus niet en dit willen we ook niet. We willen de mensen alleen een keuze geven tussen het al dan niet zelf hoeven draaien.

Steve en John,

Er zijn inderdaad een paar wateren in Belgie waar de laatste jaren extreem met onze boilie gevoerd is. Hier zijn de gewichten de pan uitgerezen. Dat vissen dus groeien op de boilie is een ding dat zeker is. Dat ze dat niet gedaan zouden hebben van een andere boilie, ik denk dat ze ook gegroeid zouden zijn, natuurlijk. Alleen of het in dezelfde mate zou zijn vraag ik mij af. Dit komt door de hoge percentages dierlijke eiwitten in onze boilie, het zijn gewoon groeihormonen voor karper. Groeien doet een vis van elke diepvriesboilie, maar de voerconversie bij elke boilie is niet gelijk! Ik hoop dat ik zo duidelijker ben geweest.

Kiron,

Ik praatte over een afname van 1 draai, dus 50 kg. Als je dan nog € 5,- per kg moet betalen is dit veel. Dat de Heul dat voor een losse zak van 5 kg rekend is hun goed recht. Bij ons in de winkel zijn de prijzen ook hoger als mensen 1 zak kopen. Je dient namelijk toch 50 kg af te nemen bij Proline dus blijf je met 45 kg zitten die je dient te verkopen. Hier gaat dus wat geld in zitten. Vandaar dat losse zakken duurder zijn. Je wordt dus zeker niet afgezet!

Martin,

Daar kan ik je gerust in stellen. Als je boilies besteld (laat zeggen 100 kg) dan worden die vers geleverd en zijn ze twee dagen!!!!! oud als je ze op komt halen. Koop je zo een losse zak in de winkel uit eigen voorraad dan zullen de boilies iets ouder zijn. Wij draaien op bestelling met de vriezers en dit moet ook omdat het nu eenmaal niet mogelijk is bevroren product in dozen te vervoeren en in een gekoelde wagen. Weet je wat dat kost, dan worden de boilies weer duurder en zijn ze minder vers, en dat is het laatste wat we willen. Zo zullen we onze prijzen zo lang mogelijk hetzelfde houden, indien mogelijk. Terwijl de meeste firma's standaard een prijsverhoging op de producten gooien van 5 a 10 % op het einde van het jaar. Dat noemen ze dan inflatie en de schuld van de Dollar. M'n reet, gewoon wat meer in eigen zak steken.

Bart,

Testvissers kunnen de boilies direct halen en hun kunnen de boilies voor dat bedrag ongeveer kopen plus dan het gedeelte wat ze gratis krijgen. Maar gewone verkoopadressen verkopen ze niet voor dat geld, dan leggen ze er namelijk geld bij. Stuur me maar een mail met degene die onze boilie voor dat geld verkoopt, die zal ik meteen in een psychiatrische inrichting op laten nemen. Aangezien deze ze dan niet allen op een rijtje heeft door bij elke kilo geld bij te leggen.

Samengevat, het bedrag kan maar dan alleen voor fieldtesters!

mvg

Bart van den Hurk
Proline carp products
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-09-2002 10:04

Inderdaad. Voor het vergelijk. Een courante mix van Mainline kost rond de 12 Euro/kg als je er 10 kg van koopt. Moet je zelf je boilies nog draaien. Mainline is dan ook nog één van de goedkopere. Het gaat mij niet om reclame voor welk product dan ook (ik gebruik het niet eens), maar Proline levert een behoorlijk competief product op de markt. Als je werkelijk op de kosten zit, wat ik kan begrijpen als je veel voert, moet je mixen en boilies zelf maken. Voor die kosten kan geen één aasfabrikant een behoorlijke mix of bolie produceren.

Hg Kees
Hans-Peter van Ee

04-09-2002 10:16

Bart

Of het waar is of niet dat is niet belangrijk.
Door er zo op in te gaan Bart roep je nog meer twijfel op.
En wat een visserij zeg, Jantje mag er wel vissen en Pietje niet.
Heel voorspelbaar wie dan het meeste vangt.
Trouwens ik dulde vroeger toen ik vier was ook niemand in mijn zandbak.

Het gaat mij trouwens om het feit wat een doorsnee visser in Nederland moet met zulke aantallen.
Jullie houden net als elke andere aasfabrikant de mensen voor de gek, alleen zien jullie dat niet zo.
Karpers vang je niet alleen door er een boilie aan te knopen, daar is meer voor nodig.
Niet iedereen begrijpt dat en daarom is het min om de markt zo te bespelen.
Vissen prostitueren in functie van de verkoop.

met maisvissende groet

HPE
Gebruikersavatar
Martijn Bombeke
Berichten: 136
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Schiedam

04-09-2002 10:37

Ik dacht dat jij juist VOOR eigen waters was Hans! :wink:
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

04-09-2002 10:40

Hans Peter,

Voor de goede orde, op dat water vissen ook vissers die het moeten doen met 1 veertiger in een heel seizoen. Dit zegt natuurlijk ook iets over de kwaliteit van de visser. Maar goed om het binnen Nederlandse begrippen te houden zelf heb ik nu ook een veertiger en 8 dertigers gewoon in Nederland. Dit bewijst natuurlijk ook weer niks, maar is wel iets relevanter voor ons Nederlanders. En niemand mag op dat water vissen, verboden. Veel doen het er toch, allen serieuse vissers. Maar het staat 13 tegen 6, of 2, of 1, of 1. Ik heb er dus meer gevangen dan 4 man samen en dat zegt wel iets in mijn ogen. Dit terwijl iedereen voert en iedereen 1 a 2 nachten per week vist. Maar goed, bewijslast hoef ik niet te hebben. Ik weet gewoon dat het een goed product is waar ik mee vis en als je wilt zou ik het ook een keer proberen. Zeker weten dat je het niet tegenvalt. Sander in de Kleine Markt zei zelf nog tegen mij. Zijn verkooppraatje is zo: Ga maar voeren met deze boilie en vissen. Als je binnen enkele keren geen dertiger op de kant hebt dan kan je gewoon niet vissen. En zeker bij jullie in de buurt HPE want daar zit me behoorlijk wat calibervis.

Het werkt gewoon zo in dit wereldje. Je kan wel zeggen dat een product goed is, maar de mensen willen altijd bewijslast. Dit is nog steeds aan de hand van foto's en hoeveelheden karpervlees. Aan de hand daarvan wordt bij 90% bepaald of ze al dan niet het product proberen. En dit zal ook altijd zo blijven in de karperscene. Of je daar dan zelf belang aan hecht of niet dat is geheel aan jezelf. Ikzelf krijg pas vertrouwen in een product waar ik daadwerkelijk mijn vissen op vang, maar om dit vertrouwen te krijgen moet je het natuurlijk wel een kans geven.

Nog iets over Eddy. Hij is gewoon een van de beste vissers van de Benelux op het moment. Wat hij weet te vangen is niet normaal en ook niet voor de normale standaard op de wateren waar hij vist. Maar ja je kan maar vangen wat er op een water zit, Eddy neemt dit letterlijk op en doet dit dan ook! Dit jaar heeft hij maar 1 maand gevist en toch al weer als ik het goed zeg 31 15 kg+ en 2 20 kg+, Maar dit is goede tijd, goede plaats, goede tactiek, goede inzicht en goed materiaal (waar aas een gedeelte van is). Anders is dit niet mogelijk. Maar kom in het voorjaar maar naar de beurs in Rijswijk (wordt nu in februari gehouden), daar gaat Eddy waarschijnlijk een dialezing geven en dan kan je zelf meemaken wat voor een wereldvent het is, en dit meen ik echt!

mvg

Bart van den Hurk
Hans-Peter van Ee

04-09-2002 11:12

Martijn

Als mijn rust in zoverre wordt verstoord overal, dan ga ik bij Aart vissen :smile:)

Bart

Zoals ik al verwachtte kom jij met het verhaal achter vangsten en hoe het werkt.
Dat was ook waar ik op hoopte omdat er zo voor onervaren vissers een hoop duidelijk wordt.
Om het verhaal even aan te vullen voor jouw, ook ik gebruik sinds twee jaar af en toe een produkt van Proline.
Als jij wil weten wat het is en wat mijn mening over het produkt is, dan zul jij me toch moeten mailen.
Ik ga hier echt niet vertellen op welke wijze ik iets precies gebruik.
En vangstverslagen bewaar ik voor artikeltje's of mijn eigen logboek.

met vissende groet

HPE
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

04-09-2002 11:17

Heb vorig jaar veel gevist met de diepvries proliners...als een van de 1e in Nederland waardoor ik bij de desbetreffende zaak nog altijd de zeer aantrekkelijke prijs betaal als in het begin. Om een lang verhaal kort te houden; het was een heel aardig seizoen. ik denk dat het genoeg zegt over de kwaliteit van proline, gebruik echter de juiste diepvries in de juiste omstandigheden en je zult merken dat dat vaak het verschil maakt. vb; ga niet instant zitten vissen met de carlic op wateren waar vismeel bij wijze van nog geintroduceerd moet worden, maar wanneer bv hiermee flink wordt gevoerd wordt het een andere zaak. De scopex is weer net andersom voer er niet te lang mee (2dagen), of gebruik hem intstant, lekker balleke.

Enne....belgen...wij Nederlanders zijn het zeikvolkje nummero unno hier in europa volgens mij, tis nooooit goed, ok de ready made van proline vind ik niet geweldig maar daartegen over vind ik de diepvriezers gewoon goed.

NB: Draai dit jaar wel weer zelf omdat je dan gewoon alles in eigen hand hebt en je iets goedkoper bent, iets ja mannen ga het maar eens eerlijk uitrekenen en voeg er ook iets bij voor de arbeitsintensiviteit kom je gauw op een kwaliteits eigendraai van 4 euro hoor, maargoed dat terzijde (net 76kg...pfff) maar zal proline zeker blijven gebruiken (bv la france) in de toekomst.

su6 ermee als men het gaat gebruiken.

vr gr Ray
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-09-2002 11:30

bart inderdaad wanneer eiwiten niet gebruikt worden voor groei kunnen ze worden omgezet in vet of gebruikt worden voor energie alleen is het voor een organisme moeilijker om eiwitten om te zetten in vet dan bijv koolhydraten als een vis uit een kilo koolhydrateneen halve kilo vet kan maken (deze cijfers zijn een voorbeeld)dan kan ie van een kilo eiwitten maar een kwart kilo vet maken, en vergeet niet dat koolhydraten ook erg hard nodig zijn voor groei want groei kost energie!!

mvg martijn
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

04-09-2002 13:07

Beste Martijn,

Van die conversies wist ik niet, het is in ieder geval altijd belangrijk om een goed samengesteld aas te hebben met vetten, koolhydraten en eiwitten. In welke mate, daar kan je eeuwig over blijven twisten

mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

04-09-2002 13:09

HPE,

Dan zie ik de foto's misschien wel eens een keer in een artikeltje. Duidelijkheid vindt ik ook belangrijk en ik zal dan ook nooit om de waarheid heen gaan draaien. Dit zal later alleen maar tegen je gaan werken.

mvg

Bart van den Hurk
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-09-2002 14:22

bart inderdaad het is belangrijk dat voeding in evenwicht is maar om heel eerlijk te zijn let ik er bij het zelf maken van mijn ballen niet op hoor zolang het beestje het lekker vind en blijft eten en geen last krijgt vergelijk het met een frikandel en patat beide lekker maar het een vol vet en koolhydraten en de ander vet en eiwit rijk maar je blijft ervan eten


mvg martijn
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-09-2002 16:06

Ik kan me niet herrineren dat Luc van L. zei dat de vangsten niet waar zijn, hoogstens dat hij kanttekeningen plaatste bij het aantallen en gewichten geroep en de vangplaats.

En verder: zonder afbreuk aan andere merken te doen en het vooral slechts zelf zelden gebruikt te hebben (15 kilo in totaal) vertel ik iedereen hier zonder bijbedoelingen dat die pro line ballen echt een FANTASTISCH aas zijn, waarmee je je wel degelijk van andere vissers kunt onderscheiden.

Dat ik mijn vismeel van iemand gratis krijg maakt dat ik nog zelf draai... anders zou ik 2 keer per jaar of meer een ritje naar Eddy maken om een lading in te slaan, zoals wat maten van mij reeds doen.

Groeten laurens
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

04-09-2002 20:25

je moet gewoon vissen met de bollie`s waar je vertrouwen in hebt :wink:
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

04-09-2002 20:31

De boilie-industrie is een van de mistigste bedrijfstakken die er zijn, niet gebonden aan enige kwaliteitseis.
Een typische beunhazenhandel.
Hoeveel 'wereldmerken' zijn er de laatste 20 jaar niet verschenen en even zo snel weer verdwenen? Degenen met de beste pr, die maand in maand uit een ongekend reclamebudget ertegenaan kunnen gooien en hun ballen in een gelikte verpakking, met de felste kleuren
en lekkerste - of weerzinwekkendste - geuren aanbieden, zullen overleven. Waar het meest mee wordt gevoerd, wordt het meest mee gevangen, vooral op die 'geheime' superwateren.
Voor een tijdje althans.
Ik zal niet beweren dat de ene boilie niet beter vangt dan de andere, maar het is voornamelijk windhandel.
Tot besluit het recept van een van de beste boilies die ik ken, en uitgevonden door niemand minder dan Jan Junge:
een deel sojameel en een deel griesmeel en wat eieren. Verder niets...

Met prijsbewuste groet,

Peter
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

04-09-2002 20:38

Bart (van den Hurk)

Ik voelde me niet echt "genaaid", ik weet donders goed wat de prijzen zijn, maar wilde ff duidelijkheid over hoe jij het uitlegde op het board, je vergat in die posting namelijk te vermelden dat je het over prijzen per 50 kg had. Wij halen 200 a 300 kilo per keer bij Eddy, je denkt toch niet dat wij dan 5 euro gaan betalen :grin:

groet,
Kiron
Cor Blokhof

04-09-2002 22:37

Kiron,

Hoeveel betaal je dan bij zo'n afname ?

Grtx,

Cor
Cor Blokhof

05-09-2002 00:23

Als die knakker ze niet gevangen heeft

Wie belazert hij er dan mee ? Alleen zich zelf hoor vissen doe je toch voor jezelf en niet voor fotoboekje te showen althans ik doe dat niet........

Zoals een wijze man hier op dit board volgens mij altijd zegt.

Gewichten zijn maar relatief, plezier en herrineringen niet

Gegroet,

Cor
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

05-09-2002 00:33

idd
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

05-09-2002 10:18

Nog even dit:
Onze 'advocaat' schrijft ook artikelen met daarin prachtige bakken uit de bekende rivier, de indruk wekkend met zulk moois dat hij er een paar boeken van vol heeft staan in de kast, waarom tref ik dan in een volgend artikel exact die zelfde bakjes aan als in dat 1e artikel, plaats dan eens wat andere vissen (hoeven van mij niet eens steeds gigakanjers te zijn) maar nee hoor ip daarvan precies weer die 3 rivierkanjers, daar zal het dan ook wel bij gebleven zijn vandaar die afgunst ten opzichte van Eddy. Trouwens er zijn meerdere van die 'goed vissende schrijvers' die bepaalde karpers al menig maal hebben gepubliceerd om moe van te worden, waarom toch, als je iets te melden hebt en je jezelf alleen maar een echte karpergoeroe voelt door met 30-igers te showen en daardoor denkt alleen de aandacht te krijgen heb je het volgens mij mis.

Wat is eigenlijk een goede visser? Bart van de hurk melde Eddy een der beste karperaars van de benelux te vinden, ken Eddy verder niet maar dat hij zijn visje vangt zien we allemaal, de een na de ander bak, maar ben je daarom een der beste vissers? Hangt daar niet meer aan vast, ik denk persoonlijk dat sommige visasers een enorm doorzettingsvermogen bezitten waardoor ze uiteindelijk flink wat bakken op de foto hebben staan maar of ze daadwerkelijk zeer goed vissen, wachten en doorzetten, bikkelen zou ik eerder zeggen. Relativeren is erg belangrijk met dit soort uitspraken, gewichten zeggen niets. Wanneer men het hier presteerd op het IJsselmeer 4 dertigers en een 40-er te vangen in een seizoen val je onder de toppers der DOORZETTERS daarbij kan het zijn dat je ook nog een beetje kunt vissen. en dit dan weer in relatie met Belgie als men daar 4 dertigers en een 40-er vangt in een seizoen staat niemand raar te kijken, snappie?

groeten Ray
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

05-09-2002 11:17

Lorenzo,

Waarom kan dat niet? Waarom dat getwijfel?
Er zijn meerdere mensen op dat water die bijna net zoveel vangen en net zo zwaar als Eddy. En natuurlijk zitten er waarschijnlijk best dubbels bij, maar er zwemmen ook heel veel grote vissen.

Volgens mensen die het daar kennen wordt er al minimaal 10 a 12 jaar elk jaar mega gedumpt. In die tijd kunnen vissen aardig groeien.

Ik vind het net als Menno dat Luc Eddy teveel in twijfel trekt en eigenlijk zegt dat het niet mogelijk is om zoveel te vangen.
Wel jammer dat dat moet komen van een door een andere Aasfirma gesponserde persoon.
Maar wellicht heeft hij er redenen voor, helaas gaf hij die dan niet in dat artikel.

Vr.Gr.

Bertil
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

05-09-2002 14:03

ik persoonlijk ken eddy niet, weet van andere wel dat het een 'toffe gozer'is maar dat terzijde.

wat ik wel graag wil weten is als er iemand anders met zijn mogelijkheden, (tijd, hoeveelheid voer en plaatsen om te vissen) op dezelfde plaats had gevist met een andere standaart boilie en of tijgernoot of wat dan ook en een gewone standaard onderlijn ipv een of andere wonderrig. had deze persoondan werkelijk zoveel minder gevangen???

ik heb het te vaak meegemaakt dat mijn partner naast mij drie keer meer vissen ving dan mij en een week later was het gewoon omgedraait. ik verander niets aan mijn systeem en vis al jaren met dezelfde boilie (net als mijn vispartner) toch zijn de vangsten altijd anders bij ons en op het einde van het jaar komen we ongeveer op het zelfde uit.

daarbij komt da ik persoonlijk het makkelijker vind om op een gesloten water een visje te vangen dan bijvoorbeeld op een stuk rivier.

de belgen hebben toch ook rivieren door hun land lopen, maar de beste visers van hun. alain, luc en noem ze maar op vissen altijd op gesloten wateren. in elk geval op bekende stukken (kk 78, land van ghow. gravers en noem maar op.) zijn ze dan toch niet zo goed, dat ze steeds daar blijven vissen of zijn hun het nou juist die het door ons zo gewaardeerde genieten van de natuur etc. missen.

OF hebben de heren geen zin om lekker op een rivier te gaan vissen waar ze om het uur zwerfvuil uit de lijn moeten halen, of om het uur nieuw kunnen ingooien omdat er een paar duwbakken over hun voerstekken zijnb gevaren.

groeten van marcel
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

05-09-2002 17:10

dat noem ik duidelijke taal

groeten van marcel
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

06-09-2002 17:53

Een sneaky manier om zo achter de naam van zo,n water te komen Lorenzo niet erg collegiaal tegenover de locals. Gr CN
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-09-2002 17:53

Ruud, je was weer eens te eerlijk denk ik. :smile: