Hoe maak je een (onderbouwde) boillie


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbin Rebel
Berichten: 52
Lid geworden op: 22-08-2004 22:52
Contacteer:

17-07-2005 20:27

Ik wil mijn eigen boillies gaan maken, maar ik geen idee hoe/waar ik moet beginnen.
Ik wil een boillie gaan maken die ik goed kan onderbouwen dus geen 50/50 mix en wat lekkere geurtjes etc etc er in gooien koken, drogen en vissen maar, en kijken of hij werkt.
Ik wil het een beetje gaan onderbouwen en dan bv letten op eiwitten en voedingswaarden.

Zijn er boeken of dvd's waar je nuttige zaken kan vinden en dingen waar op je moet letten.
Ik snap best dat je niet in een keer een boillie kan maken die zo goed is dat de vissen niet meer weg te slaan zijn op mijn voerplek, maar ik wil het wel graag goed aan pakken, dus eerst veel info verzamelen en dan gaan draaien en koken.

En indien er dan een boillie geboren wordt, hoe test je deze dan?
Met andere woorden hoe weet je dat dit een boillie is die werkt?
Stel ik ga er mee vissen en ik vang 2 karpers op een nacht niet slecht, maar misschien hadden het er 5 kunnen zijn als ie net iets beter was.

Ik ben niet van plan om een boillie op de markt te brengen, maar gewoon een boillie die niet te koop is, waar mee ik kan voeren en vissen.

Graag zou ik wat bruikbare tips van jullie ontvangen.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-07-2005 20:41

Groet'n Henk..

still growing Old.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

17-07-2005 23:41

Robbin Rebel schreef:En indien er dan een boillie geboren wordt, hoe test je deze dan?
Met andere woorden hoe weet je dat dit een boillie is die werkt?
Stel ik ga er mee vissen en ik vang 2 karpers op een nacht niet slecht, maar misschien hadden het er 5 kunnen zijn als ie net iets beter was.

Ik ben niet van plan om een boillie op de markt te brengen, maar gewoon een boillie die niet te koop is, waar mee ik kan voeren en vissen.

Graag zou ik wat bruikbare tips van jullie ontvangen.

Alvast bedankt.


testen doe je door ermee te gaan vissen :) dit kun je alleen doen of met meerdere mensen. bv jij en je vismaat.
of het een goede boilie is? als je steeds boven het gemiddelde van de vijver zit dan heb je een vrij goede boilie. wat je ook kunt doen is met een ready made vissen en op de andere hengel jou brouwsel.. en maak na een aantal sessies de belans op..
loopt die niet dan kun je kijken op een ander water of naar een andere boilie...

zo gaan mijn vismaat en ik binnenkort ook samen 1 boilie maken. ik vis meestal op putten en hij op kanaal.. kijken waar die goed aanslaat. zo leer je ook weer iets van het water..
Plaats reactie