oppervlakte vissen?


Plaats reactie
Sjoerd de Waal
Berichten: 72
Lid geworden op: 11-05-2005 19:49
Locatie: maassluis

14-07-2005 22:39

ik heb vananvond 1,5 kg drijvende tom poes katten brokken gevoerd. hier in een klein watertje in de buurt. nou heb ik veel karper kunnen vinden en van heel dicht bij gezien. maar nouw is het probleem dat ze niet eten. ze negeren de brokken. waar door zou dit zijn? ze zwemmen er gwoon onder door alsof het er niet ligt. proeven niet. proberen niet niks. ik heb vandaag voor het eerst met die voer geprobeerd. dus zou het misschien kunnen komen doordat ze het voer helemaal niet kennen of misschien door het onwijs lekkere weer dat ze helemaal niet azen?? help mij uit de brand. misschien met alternatieve aas soorten dat drijft. bedankt alvast
Gebruikersavatar
Rick van Meegen
Berichten: 225
Lid geworden op: 15-10-2004 21:49
Locatie: Valkenswaard, Velp

14-07-2005 23:38

probeer is brood mischien dat dat een verschil uit kan maken :roll:
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

15-07-2005 00:09

Sjoerd,

Voer eens een weekje met de brokken, zonder te vissen. Kan al een hele
hoop schelen.
Je verwerkt op deze manier 2 dingen. Ten eerste: Je neemt eventuele na-
re ervaringen "weg", die ze eventueel met de brokken hebben gehad. En
ten tweede: Als de karpers nog nooit geen kattebrokken hebben gezien op
je water, dan introduceer (laat ze wennen aan de brokken) je de brokken.
In het eerste geval, is het meer herintroduceren. Kan soms kortstondig
goed uitpakken...

groetjes Benny
peter andrae

15-07-2005 02:23

Volhouden sjoerd weet niet of het drukbevist water is of dat er door meer mensen drijvend word gevist kwestie van geduld of wat later in de avond gaan strooien,ik kijk zo op een sloot met karper vanaf het balkon met die warmte is het weinig actie onder de karpers pas tegen de avond word er weer wat gegeten maar dat kan enorm verschillen per water.

met dit warme weer vang je vooral s,nachts en in de ochtend beter gewoon proberen das waar het om gaat.

mvg peter.
Sjoerd de Waal
Berichten: 72
Lid geworden op: 11-05-2005 19:49
Locatie: maassluis

16-07-2005 18:08

ik ben nu 4 dagen en 6 kilo kattenbrokken verder. en heb nog steeds nix gezien van azende karpers op mijn voer. het is een slootje waar bijna niet tot helemaal niet gevist wordt. heb van de bewoners wel gehoord (die in de flat er boven wonen) dat ze ook helemaal geen intresse hebben voor het brood wat ze in het water gooien. wat nu te doen??
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

16-07-2005 22:02

misschien moet je eens proberen om 3x kilo kattebrokken geheel in het water te zetten zodat je er ballen van kan kneden(je kan dan een voer gordijn maken) en dat hier en daar voeren op deplekken die de karpers daar graag bezoeken onder takken , bruggetje in een plomebed waar ze vaak hangen en misschien dat je ze dan wel nig op die brokken kan krijgen ......
Plaats reactie