Voeren op een kanaal?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbin Rebel
Berichten: 52
Lid geworden op: 22-08-2004 22:52
Contacteer:

04-07-2005 12:39

Mijn thuis water is een kanaal van ca 40 meterbreed en 3 tot 4 meter diep
Langs de kant staan om de zo veel meter bomen hier door is de bodem oa bedekt met bladeren en blubber.

Ik beschik niet over de materialen om zelf mijn bolies te kunnen draaien.
Ik vis daarom ook met zelfmade's Ik begin een 3 tal dagen van te voren te voeren met ca 1 kilo bolies en 5 kilo mais.
Dit voer ik over een lengte van ca 80 meter dit wordt de plek waar op ik ga vissen.
Nu heb ik al een aantal uren gevist maar geen schub gezien.

Mijn vraag voer ik te veel of te weinig. en de dag dat je gaat vissen hoeveel moet je dan voeren? ik voer op de dag zelf niet te veel omdat ik bang ben dat mijn voer plek nog vol ligt met ballen en hoe groot zou dan de kans zijn dat hij net de bal pakt die op mij hair zit.

Misschien is mijn benadering wel helemaal verkeerd, dus hoop ik dat ik wat tips van jullie kan krijgen.


Mijn zelf made's zijn nu weer op dus misschien dat ik over ga op freezer bolies.

Groeten Robbin.
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

04-07-2005 12:52

Robbin, op de meeste Nederlandse kanalen zwemt een behoorlijk bestand aan brasem en andere witvis. Vooral windes zijn de laatste tijd verantwoordelijk voor het ruiineren van menig voerstek... Particles zou ik dus achterwege laten..
Misschien kan je beter beginnen met het thuislaten van de hengels en voeremmer en er es op uit gaan met een peilhengel en een goed paar ogen. Weten waar de vis zit is misschien wel het allerbelangrijkste aan het vissen op een kanaal.
Als je interessante stukken hebt gevonden of vissen hebt gezien kun je daar beginnen met 2 a 3 dagen elke dag een kilootje boilies (freezerbaits is een goede keuze als je niet zelf kunt draaien) verspreid te voeren.
Als je daar vervolgens op gaat vissen (harde stukken vinden!) kan je haast niet mis gaan...
Nogmaals, observatie is HEEL erg belangrijk!

Mvg. Daniel
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

04-07-2005 13:01

Ja, ik sluit me bij Daniel aan.

Overvoeren doe je niet zo snel op een kanaal. Pas geleden heb ik zelf nog een sessie gezeten en er is in 4 dagen 40 kilo partikels ingegaan.
Na de sessie was er niets meer van over.
Maar je moet idd oppassen met de windes, ik heb ze gevangen tot over de kilo aan een boilie.
Gewoon met boilies vissen en een PVA netje erbij op een logische stek, heeft bij mij alleen karper opgeleverd.
Zoek dus de goede stekken op het kanaal, aangezien dit toch al zo monotoon is en bied je presentatie juist aan. Dan is de kans groot dat je gaat vangen. Freezerbaits zijn idd een goede keus hiervoor.
Persoonlijk zou ik wel met partikels door blijven voeren, alleen niet te veel. Partikels trekken veel vis aan en ze drukken de kosten.
Maar blijf wel met boilies bijvoeren en vissen, zo schakel je de meeste witvis uit (alhoewel ik voorns op 18 mm bollen heb gevangen).

Succes ermee.
Plaats reactie