Veranderen van boilie tijdens sessie


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis van Tol
Berichten: 31
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

25-08-2002 23:20

Beste collega's,

Heeft iemand (goede) ervaringen met het veranderen van de gebruikte boiliesoort op een stek tijdens een (meerdaagse) sessie?

Kun je plompverloren overstappen, moet je ze op een of andere manier introduceren of moet je het maar helemaal niet doen (op dezelfde stek)?

Ik ga n.l. 1-2 weken vissen in Zuid-Frankrijk en twijfel over het aantal smaken dat ik mee ga nemen. En tevens over de hoeveelheid per smaak...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mvg,
Dennis
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

26-08-2002 00:11

MMmmmm, moeilijk

ik denk alleen dat smaak niet alleen voldoende doorslaggevend zal zijn voor een goed resultaat. Denk bijvoorbeeld ook eens aan een samenstelling van de mix en dergelijke. Ik weet niet of je vist met ready mades of self made boilies. Ga je vissen met zoete boilies vismeel of gekruide boilies. Ik zou het niet kunnen bepalen maar ik weet wel dat als je met een bepaalde boilie niet het beste resultaat krijgt je misschien het beste kan kiezen voor vissen aan alle hengels met een andere boilie. Zo kun je afleiden welke boilie goed werkt. Misshien heb je er iets aan.

Ik viste vorige week nog met banana boilies, maar omdat het zo lekker liep raakte deze boilies op. Ik had nog wel hennep boilies liggen en mais boilies die ik langzaam aan door de banana's hebt doorgevoerd. Naar mijn inszien geen veranderingen opgetreden in het aantal aanbeten. Dus ik denk dat het gewoon goed kan.

Voorbeeld.

Je hebt een stek gekozen waar iemand al enkele dagen heeft zitten vissen met vismeel boilies met een gekruid tintje. Jij weet hier niets van en komt nietsvermoedend aan met jouw fruit boilies. Ik denk dat dit heel vaak is gebeurd bij mij en zovelen andere vissers, en je ondanks dit gewoon je visje hebt gevangen. Dus mijn conclusie is dat je best gemengd kunt doorvoeren.

Een handige bijkomstigheid zou kunnen zijn als de boilies een gelijke samenstelling hebben.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Arnold Haandrik

26-08-2002 18:56

Op 2002-08-25 23:20, schreef Dennis van Tol:
Beste collega's,




Ik ga n.l. 1-2 weken vissen in Zuid-Frankrijk en twijfel over het aantal smaken dat ik mee ga nemen. En tevens over de hoeveelheid per smaak...




Mvg,
Dennis

Beste Dennis,
dat dilemma had ik dus ook voordat ik de eerste keer ging.
wat schetste echter mijn verbazing (ik had verschillende aassoorten bij)ik kon geen verschil ondekken of ze nu liever aardbeienboulies,scopex,white chocolate,tijgers,mais,trouvitkorrels of die gehaktballetjes van dynamite baits lusten!
ik ving met alles gewoon even goed.
Tip:voor Frankrijk ga er met een open mind heen en vergeet de dingen die hier gelden,kijk goed naar de windrichting en maak een praatje met franse locals en kijk hoe hullie zitten te vissen.
dit werkte voor mij zeer goed.

met-Frankrijk-ontdekkende-groet
Harald
Plaats reactie