Grootte van een voerstek


Plaats reactie
Cor Blokhof

22-08-2002 12:19

Hallo,

Graag zou ik eens weten hoe groot iedereen een voerstek maakt (als je deze al maakt natuurlijk).

Want volgens mij zit hier nogal verschil in of je nu op groot of klein water vist en of er dressuur heerst of niet.

Voeren op een een zooi vaarten die aan elkaar aangesloten zijn, zeg maar een polder is doe je toch anders dan een put van 10 hm of een kanaal.

Graag jullie mening en techniek/tacktiek hier voor

Gegroet,

Cor van Steenoven
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-08-2002 13:50

Hoi Cor,
op rivieren en kanalen voer ik wat meer verspreid langs de kanten, omdat daar toch meestal de karper langs de kant aast (waar ik dan vis). Zo komen ze bijv. over een stuk van 100 meter steeds een paar boillies tegen, beetje aasgewenning en de argwaan wegpakken. Op groot water voer ik meestal in een streep vanaf de kant. Dan voer ik zover als dat ik kom, en vis ik 1 hengel dichtbij op de streep, en 1 hengel verder. Zo probeer ik de vis die langs de kanten trekt op te vangen. Dan maakt het niet zoveel uit of ze op 10 meter uit de kant of 50 meter uit de kant azen, langs mijn voer komen ze dan (hopelijk) toch wel.

Wat bij mij ook goed werkt de laaste tijd is om flink wat particles te voeren op een klein gebied, dus lekker compact, en daar dan met een fruit boillie op vissen.

mvg
stefan
Sven Bryde
Berichten: 67
Lid geworden op: 27-05-2002 02:00
Locatie: Almelo

22-08-2002 16:06

Weinig voeren wil ook wel eens helpen. Maak bijvoorbeeld een voerstek, gooi 1 of 2 hengel(s) erop en gooi er 1 op 10 meter (ongeveer) naast.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

22-08-2002 19:25

Ik hou er persoonlijk wel van om de voerplek wat aan de grote kant te houden. Hoe groter de voerplek, hoe meer karper erop past :grin: .
Vooral als ik bijvoorbeeld op zandputten de mogelijkheid heb, dan voer ik alle kanten op, zodat er wat meer kans is dat de vis erover heen zwemt. Via die voerstroken komen ze dan vanzelf wel bij het haakaas.

Ik heb ooit een keer op een zandput een voerplek gehad van 6 meter breed en ongeveer 50 meter lang. Ik moet zeggen, het werkte perfect. Het voordeel is ook, als je aan de ene kant een aanbeet krijgt dan verstoor je de rust aan de andere kant niet.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

22-08-2002 23:31

Op grote zandputten voer ik vaak over een stuk van 100/200 meter...de laatste voerbeurt voer ik wat compacter op de bevissen stekken....ik vis dus ver uit elkaar met mijn hengels.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

24-08-2002 15:05

Als je over een gebied van 100/200 m voert hoeveel voer gebruik je dan wel niet?

Of voer je weinig maar verdeelt
richard van der veen
Berichten: 115
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: groningen

24-08-2002 22:12

denk nu niet dat veel voeren ook veel vis is.Ga vooral doordacht tewerk en probeer zoveel mogelijk af te wijken van de daar heersende voermethodes.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

25-08-2002 14:14

Op 2002-08-24 22:12, schreef richard van der veen:
denk nu niet dat veel voeren ook veel vis is.Ga vooral doordacht tewerk en probeer zoveel mogelijk af te wijken van de daar heersende voermethodes.



Veel voeren is idd niet de garantie voor veel vis. Maar je vergroot je kans wel dat er karper toevallig over je voerplek komt zwemmen als je wat verspreidt voert. Vooral bij instant vissen werkt dit beter als kleine compacte voerplekken. En de bodem hoeft niet kompleet bedekt te wezen, als er zo her en der maar wat voer ligt.
Vissie kump zo!
Arnold Haandrik

27-08-2002 20:57

op een vormloze langgerekte put van ong 16 ha voer ik als volgt:
de door een dieptemeter verkregen info teken ik ruw uit op een velleke papier en onthou deze ook goed.
op de te bevissen hotspots voer ik over een stuk van 150 meter lang en ong 25 meter breed zeer verspreid ong 4 kilo boulies en 3 kilo tijgers dit doe ik twee keer in de week en dan sweekends vissen.
verder voer ik ook nog een kilootje of wat boulies en tijgers op een 2e mogelijke hotspot,die er meestal op werpafstand vanaf ligt anders verkas ik gewoon na 24 uur(mocht de eerste niks opleveren)

op kanalen voer ik meestal minder ligt meer aan de tijd van het jaar en welke stek ik uitkies.sommige stekken voer ik 2 emmers!gekookte zoete mais en 2 kilo boulies.op andere stekken daarin tegen voldoen slechts een paar handjes boulies verspreid om je haakaas

met- voerende-groet

Harald
Plaats reactie