zomerflavour?


Plaats reactie
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

28-05-2005 22:22

Beste medeboarders:
daar komt weer zo'n zeikvraag over boiliesamenstelling hoor... al vind ik best dat de wat onervarene boiliedraaier best wel goed op weg geholpen wordt op dit forum, kan ik me voorstellen dat dit soort vragen je langzamerhand de strot uit komen...

Toch waag ik een gokje en hopelijk is het een beetje interessante vraag:
Ik ben namelijk bezig om weer eens een nieuwe zomerbol samen te stellen op basis van vismeel. Nu wil ik eens een andere boilie draaien dan de rest en daarmee mijn boilie eruit laten springen. Daarom wil ik eens een vaker genoemde suggestie proberen om mijn vismeelboilie te combineren met een zoete (fruit)flavour. Nu lijkt mij dit redelijk (qua smaak en geur) tegenstrijdig, maar goed wie niet waagt...
Daarom wil ik jullie advies vragen: waar moet ik op letten met mijn samenstelling? Welke flavour raden jullie aan? En: zijn er al mensen op dit board die ervaring hebben met dit soort boilies?

Hopelijk kunnen jullie me wat info geven,

mvg,

Jordi
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

28-05-2005 22:51

Een fruitflavour op olie basis, dacht dat Nash Banana had op olie.


grtz peeke
Laatst gewijzigd door Michiels Gino op 24-04-2006 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Greets Gino
**Arwin Bos**

28-05-2005 23:03

Een boilie er uit laten springen... dit kan je ook doen door een boilie met verschillende aparte ingredienten te maken. Een flavour is namelijk voor iedereen beschikbaar. Dus helemaal orgineel is het niet...

Maar ik heb maar een half jaar flavours gebruikt, dus niet veel ervaring er mee. Er schijnt veel verschil te zitten in de oplosmiddelen die gebruikt worden in de flavours. Dit lijkt mij belangrijker dan dat het geurtje banaan of aardbei is....

mvg arwin
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

28-05-2005 23:16

Daarmee dat ik de olie basis opmerkte, verticale uitwaseming ( naar de oppervlakte toe).

tegenstrijdige mengelingen kunnen soms voor verassingen zorgen.
Heb ooit zo eens ene geweten die op een zeer fruitige zoete mix een grote hoeveelheid Purple robin toevoegde ( zeer pikante kruidenmengeling ) dit aanlengde met een fruitflavourke en de pannen van het dak ving op zijn water, en instant elders.

grtz peeke
Greets Gino
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

28-05-2005 23:40

Bedankt voor de uiterst snelle antwooren,

Gino, een vraagje: zou jij me misschien kunnen vertellen hoe ik aan die Purple flavours kan komen, ben er zeer in geinteresseerd aangezien ik er heel positieve verhalen over gehoord heb. Ik woon in Maastricht dus ook Belgie is een optie...

Arwin, ik ben me er van bewust dat een flavour niet altijd helpt, maar wilde deze zomer weer eens wat nieuws proberen. Had gewoon van een aantal vissers gehoord dat ze dit wel eens deden op moeilijk water en dat de resultaten vaak verrassend waren. Misschien wel interessant als onderwerp voor een discussie op dit board dacht ik aangezien het mij zoals ik al aangaf tegenstrijdig lijkt...

grs Jordi
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

29-05-2005 00:02

via postorder kun je dat krijgen.
Laatst gewijzigd door Michiels Gino op 18-01-2006 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Greets Gino
Jeroen Leuven

29-05-2005 19:14

Jordi,

Bij mij heeft caramel flavour van Sensas wonderen verricht.
Ik vind deze flavour uitermate geschikt voor instant vissen.

Gr,
Jeroen
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

29-05-2005 20:40

Vangen op een bepaalde flavour , kon dat maar!

Smijt lekker elke posible flavour in je bal en na een paar seizoenen kom je er toch achter dat het je mix was die werkelijk het verschil maakte.

Ik ben maar een amateur hoor, maar flavourpraat is net zoiets als CDA stemmen en dan komt het wel goed......Dat zien we dagelijks op het nieuws, cq. NOVA

Er schuilt meer achter een goeie bal dan alleen het luchtje....me dunkt.

Groeten,

Martijn
er zwemt een karper in mijn hoofd
Plaats reactie