voeren


Plaats reactie
niek van den broeke
Berichten: 8
Lid geworden op: 27-04-2005 13:52

23-05-2005 17:06

hallo,
binnekort gaat er weer genachtvist worden maar omdat we de afgelopen keren mager hebben gevangen, willen we dit keer een betere voorbereiding, door middel van voerplekken.
nou mijn vraag:
ik wil graag met duivenvoer en boilies voeren, het is een grote plas en ook veel witvis, hoeveel moet ik van elk voeren? :oops:

ik wil 3 dagen voeren,, ik zou graag weten hoeveel per stek
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

23-05-2005 17:20

Nick,

deze vraag heb ik gister gesteld.

Ik zou niet teveel met duivenvoer voeren want dit trekt ook veel witvis aan. Dus houd het bij boilies in jou geval.
Nick Kerssens
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-12-2004 14:49
Locatie: groningen

23-05-2005 18:43

Beste Niek,

Ik denk dat je eerst voor je zelf moet gaan uitzoeken of er veel vis rond zwemt, en ook zeker wat voor vis. vaak is dit wel op te vragen, dat nummer staat wel in het boekje van je groot vergunning. Kan je er geen info over krijgen dan zal je zelf moeten gaan uitzoeken, en is het gewoon een kwestie van uitproberen. is het een plas, staat er veel stroming, of vis je op het kanaal? Dat zijn allemaal aspecten waar je rekening mee moet houden.staat er veel stroming dan zal er van je voer niet zoveel blijven liggen op de stek. maar verspreid het zich over een groter deel van het water. Dat zou een rede kunnen zijn om meer te voeren...... Zelf als ik op een nieuw water ga vissen dan ben ik meestal een heledag bezig om te opserveren, en zoveel mogelijk karper waar te nemen. Vervolgens ga ik de stekken die mij het meest aan staan voeren, en begin dan met een paar handjes boilies, paar handjes partekels, gewoon niet te veel, dat heeft in mijn opzicht totaal geen zin. mocht het na verloop van tijd goed lopen maar vang je er alleen kleine vis dan kan dat een aanwijzing zijn er meer te voeren. Nog maals het is voor je zelf gewoon wat uitzoeken, en juist dat maakt het karper vissen zo mooi.....Toch?? sucses en wat betreft dat duiven voer, idd, het trek veel andere vis aan, maar zeker ook karper.

Groete Nick
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-05-2005 21:56

Beste Niek,

stekkeuze is in dit geval inderdaad van grote invloed op de voerhoeveelheden. Met deze watertemperaturen in het voorjaar, kun je soms met erg veel voer ook erg veel vissen vangen. Een beetje een alles of niks methode.

Je gaf al aan, dat er erg veel brasem op je water zwemt. Als die op je aas neerstrijken (ze hebben net gepaaid en lusten ook wel wat) , kun je met dat duivenvoer wel de hele dag blijven rijden naar de stek.

Zit je echter op de juiste stek en het is vergeven van de karper, dan kun je het weer wel serieus inzetten.

Zelf vis ik liever met boilies van goede makelij en dan vind ik een kilo per stek ruim voldoende met deze oplopende watertemperaturen.

Gebruik je aas goed in deze tijd en je vangt erg veel...

met vriendelijke groet

Mitsz
Plaats reactie