duivenvoer


Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

13-05-2005 12:02

Hey iedereen,

ik heb afgelopen week ook gevoerd: een tapijt duivenvoer met daar over heen mijn boillies (niet in de hoeveelheden die eerder zijn genoemd, het betreft nl een niet al te groot afgesloten water). Resultaten:

Eerste nacht: eerst een karper vrijwel direct na het uitgooien, daarna 3 brasems.

Overdag: stuk of 5 brasems. De karper kreeg niet eens de kans om de boillies te vinden, binnen no time hing er weer zo'n lap aan. De brasems waren groot, minimaal 50 cm en de meeste rond de 60 cm. Deze beesten nemen 20 mm boillies moeiteloos, zulke grote bekken hebben ze. Deze situatie had ik nog niet eerder meegemaakt op het betreffende water, normaal vang je er ongeveer 1 per sessie, maar ik had daar ook nog nooit eerder gevoerd met duivenvoer. Misschien ligt het aan de tijd van het jaar (sommige brasems hadden flinke "paai-uitslag"), maar het is wel makkelijk om een link te leggen tussen het duivenvoer en de hoeveelheid brasems.

Om toch nog een (of meer) karpers op de kant te krijgen besloot ik om boillies te gebruiken die de brasems fysiek gezien niet in hun bek konden krijgen: grote ballen/blokken dus! Met resultaat want:
2e nacht: 2 karpers, waaronder een nieuw PR!! De 30 mm boillie was te groot voor de brasems, maar niet voor de enorme toeter van die schub!

2e (over)dag: ik besloot 1 hengel weer met 20 mm ballen te vissen, je raadt het al: 3 brasems. Er meldde zich geen karper meer, maar mijn sessie was meer dan geslaagd!

Moraal van dit verslag: blijkbaar zijn de brasems in dat water erg verzot op duivenvoer. Dit neemt niet weg dat de karpers er ook erg verzot op zijn (m'n bewaarzak was compleet volgescheten met het duivenvoer!), maar ze krijgen bijna niet de kans om de scholen brasems voor te zijn.

Probeer eens een voerstek aan te leggen met duivenvoer met boillies erover (waar de brasems op zullen zitten) en net buiten die voerstek vissen met erg groot aas! Bij mij werkte het prima!

Vang ze,

Bas
ruth swart
Berichten: 3
Lid geworden op: 14-07-2004 22:35

16-05-2005 11:18

is het niet zo dat als je voer stinkt dat het dan al aan het zuur worden is waarom zou het anders stinken zeker mais gaat gisten en dus volgens mij ook verzuren
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

16-05-2005 15:44

Ik houd mijn duivenvoer zo vers mogelijk. Het slijm is nog niet zo erg maar als het gaat gisten en verzuren wordt het echt waardeloos. Vers aas vangt naar mijn mening veel beter.
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
Iwan Koster
Berichten: 103
Lid geworden op: 03-08-2003 02:00
Locatie: Monnickendam

16-05-2005 19:03

En op zo'n moment ben je bij dat het partikels waren, en geen boilies.


Oh dat heb ik dus vorige maand meegemaakt. Mijn vriendin was op 6 mei uitgerekend dus ik dacht half april nog lekker te kunnen vissen. Mijn aangeschafte meel moest op want na 6 mei zou ik toch niet veel meer vissen. Ik maakte 6 kio boilies en ik zou lekker gaan voeren vooraf, totdat de baby zich ruim 3 weken van te voren aan diende en ik natuurlijk mijn boilies vergat. Daar zaten vorige week hele mooie schimmels op. :D
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

16-05-2005 22:07

En daar geef je je kind de schuld van? 8)



(geintje)

Trouwens, nog gefeliciteerd namens mij aan jullie.
Iwan Koster
Berichten: 103
Lid geworden op: 03-08-2003 02:00
Locatie: Monnickendam

17-05-2005 00:00

En daar geef je je kind de schuld van?


Niet alleen van die boilies, ik heb ook voor het eerst sinds 15 jaar Feyenoord - Ajax moeten missen. :wink:
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

17-05-2005 10:36

Hahahahaha.

Zo zal je denk ik nog wel meer teleurstellingen tegemoet gaan. :wink: